Dovolená objednaná a koupena, cestování je však v nedohlednu. Co s tím teď?

20. 5. 2020, Blog, novinky

Odpovědi na otázky týkající se zájezdů, již zakoupených, kde již klienty byla zaplacena záloha? Tato situace je v České republice řešena prostřednictvím zákona LEX VOUCHER.

Ministerstvo pro místní rozvoj připravilo přehled nejdůležitějších informací k lex voucher.

1. Zrušení zájezdu z důvodu šíření onemocnění COVID – 19

Za situace celosvětové pandemie onemocnění COVID 19 a přijatých omezujících opatření mající vliv nejen na cestování, ale na každodenní život, jde o situaci, kterou zákon popisuje jako „nevyhnutelné a mimořádné okolnosti“ nebo-li vyšší moc.

Za těchto okolností může odstoupit od smlouvy o zájezdu zákazník i cestovní kancelář.

Cestovní kancelář má v takovém případě povinnost vrátit zákazníkům platby přijaté za neuskutečněné zájezdy nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy o zájezdu. Zachování této lhůty není ale v podmínkách současné globální pandemie možné.

Lex Covid

Návrh zákona, který je právě projednáván v Parlamentu ČR (Viz www.psp.cz, sněmovní tisk 820​), upravuje zvláštní podmínky pro zájezdy s termínem zahájení od 20. 2. do 31. 8. 2020. U těchto zájezdů může cestovní kancelář využít tzv. ochranné doby, o kterou se odkládá vrácení plateb uhrazených zákazníkem za zájezd.

Ochranná doba

Rozhodne-li se cestovní kancelář využít ochrannou dobu (toto rozhodnutí je na cestovní kanceláři), musí to písemně oznámit zákazníkovi a současně mu doručit poukaz na zájezd v hodnotě realizovaných plateb. Dnem doručení poukazu na zájezd začíná běžet ochranná doba, která končí nejdéle 31. 8. 2021.

Výjimky

Je-li zákazníkem cestovní kanceláře:
- držitel průkazu osoby se zdravotním postižením,
- osoba vedená v evidenci úřadu práce jako uchazeč o zaměstnání,
- osoba těhotná či osoba čerpající mateřskou nebo rodičovskou dovolenou,
- osamělý rodič pečující o nezaopatřené dítě (samoživitel),
- osoba starší 65 let
- zaměstnanec, který ke dni doručení oznámení cestovní kanceláře o využití ochranné doby nemohl po dobu nejméně 30 dnů konat práci pro jiné překážky na straně zaměstnavatele podle § 208 a 209 zákoníku práce a
- škola nebo školské zařízení, které jsou zapsány do rejstříku škol a školských zařízení, může (ale nemusí) poukaz odmítnout. V takovém případě zákazník oznámí cestovní kanceláří odmítnutí poukazu a cestovní kancelář je povinna vrátit všechny uhrazené platby.

Avšak je možné, že i zákazníci patřící do skupiny, na kterou se výjimka vztahuje, mohou poukaz přijmout a čerpání své dovolené posunout na vhodnější dobu.

Čerpání poukazu na zájezd/vrácení plateb

Zákazníci, kteří obdrží poukaz na náhradní zájezd, jej mohou vyčerpat flexibilně po dobu trvání ochranné doby. Cestovní kancelář je povinna navrhnout zákazníkovi rovnocenný náhradní zájezd, k jehož zaplacení zákazník využije poukaz. Pokud tak cestovní kancelář neučiní sama, může se na ní obrátit se svou žádostí i zákazník. Nepodá-li cestovní kancelář ve lhůtě 30 dnů od žádosti zákazníka nabídku rovnocenného náhradního zájezdu, ochranná doba skončí. Skončením ochranné doby se stává opět splatným původní peněžitý dluh pořadatele vůči zákazníkovi.

V případě, že poukaz na zájezd nebude v ochranné době, tj. nejpozději do 31. 8. 2021 zákazníkem vyčerpán, vrátí cestovní kancelář zákazníkovi veškeré uhrazené platby za původní zájezd nejpozději do 14 dnů od skončení ochranné doby.

Záruka ochrany pro případ úpadku cestovní kanceláře

Zákazníci mají garanci, že poukazy na zájezd, které od cestovní kanceláře obdrží, jsou chráněny pro případ úpadku cestovní kanceláře (podrobnosti této ochrany stanoví zákon č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu). Zákazníci se nemusejí obávat, že o své vložené prostředky přijdou.

2. Nechci absolvovat zájezd, který se má konat po opadnutí současné pandemické krize.

Řada zákazníků se v souvislosti s pandemií onemocnění COVID-19 potýká se sociálními a ekonomickými obtížemi, které jim neumožňují realizovat objednané zájezdy. Mnoho zákazníků se obává vycestovat také ze zdravotních důvodů. V případě, že není dosud jasné, zda bude konkrétní zájezd možné realizovat, jsou nyní zákazníci postaveni před obtížnou volbu, zda zájezd zruší či nikoli.

Vždy je třeba pamatovat:

1. Smlouvy se mají dodržovat, a to i smlouvy o zájezdu. Smlouvu o zájezdu je třeba plnit, a to včetně platebního kalendáře, dokud od ní neodstoupí buď sama cestovní kancelář, nebo nebude zřejmé, že jsou naplněny předpoklady pro to, aby mohl odstoupit od smlouvy zákazník.
2. Zákazník může od smlouvy o zájezdu odstoupit kdykoliv (před zahájením zájezdu), a to i bez uvedení důvodu, ale je povinen zaplatit cestovní kanceláři odstupné (tzv. storno poplatky).

V případě, že zákazník od smlouvy odstoupí, je povinen zaplatit cestovní kanceláři odstupné (storno poplatky).

Lex Covid a nárok zákazníka na poukaz ve výši části stornopoplatku.

Zákazník, který od smlouvy odstoupí (přičemž nejde o odstoupení z důvodu vyšší moci – viz výše k bodu 1), uhradí stornopoplatky, může ve lhůtě do 3 měsíců požádat cestovní kancelář o vydání poukazu na zájezd v hodnotě nejméně 10 % zaplaceného storno poplatku. Poukaz na zájezd bude moci zákazník využít k úhradě ceny nově zakoupeného zájezdu.

Příklad: Zákazník zakoupil zájezd na letní prázdniny v hodnotě 10 000 Kč. Má ale obavy vycestovat. Odstoupí od smlouvy. Cestovní kancelář požaduje uhradit storno poplatky ve výši 2 000 Kč. Zbývajících 8 000 Kč vrátí zákazníkovi. Pokud bude zákazník chtít, může cestovní kancelář požádat o poukaz na zájezd ve výši 200 Kč, který může použít při nákupu nového zájezdu.

Poukazy na zájezdy jsou povinně pojištěny

Poznámka:

Ministerstvo pro místní rozvoj ani jiný orgán státní správy nejsou oprávněni vyřizovat nároky zákazníků ze soukromoprávních vztahů. V případě sporu s cestovní kanceláří má zákazník možnost podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Mimosoudní řešení sporů je institut založený na hledání oboustranně přijatelné dohody stran sporu. Česká obchodní inspekce na rozdíl od soudů nemá pravomoc sama o předmětu sporu závazně rozhodnout nebo strany sporu k dohodě donucovat. Pro bližší informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů nebo podání návrhu navštivte prosím internetové stránky www.adr.coi.cz. Právně závazné a vykonatelné rozhodnutí o předmětu sporu může vydat soud.

ČASTO KLADENÉ DOTAZY k dané problematice najdete:

https://www.mmr.cz/cs/ostatni/web/novinky/zivotni-situace-podle-lex-voucher

Metodický pokyn pro CK, viz odkaz:

https://www.mmr.cz/cs/ostatni/web/novinky/metodicky-pokyn-pro-cestovni-kancelare

NAŠE aktuální doporučení:

V případě, že máte zájem o pojištění storna zájezdu u nově plánovaných cest na dovolenou; neváhejte kontaktovat našeho zprostředkovatele nebo navštivte jednu z našich poboček. Rádi Vám poskytneme více infor mací a pomůžeme tak ochránit Vaše peníze.   

Odborný garant pro neživotní pojištění

POKUD VÁS ČLÁNEK ZAUJAL A CHCETE SE PORADIT, NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
POMOC V PANDEMII

Co s tím, když máte příjem snížený o 50 %?
Příjem velké části obyvatelstva České republice momentálně poklesne. Důvodem jsou preventivní restriktivní opatření související s COVID - 19, nejen v naší zemi, ale co je horší, v celoevropském prostoru. To paralyzovalo mezinárodní obchod, na kterém jsme jako země tak velmi závislí. Některým z nás se příjem snížil o 30/40/50 %, a bohužel někteří přišli o práci úplně. Ekonomické vyhlídky do budoucna také nejsou zrovna růžové.         Co teď? Splátky a účty je nutné platit i nadále. Své chování jste se snahou eliminovat své výdaje na minimum již přehodnotili a upravili. Zbytečně neplýtváte, omezili jste nákupy zbytečností a zaměřili se pouze na nutnosti. A i když těžko, ale přece jste se smířili s myšlenkou, že plánovanou dovolenou v Řecku asi také pro tento rok s rodinou vynecháte. Kde tedy ještě můžete ušetřit?  Poměrně velká rezerva se skrývá ve finančních produktech. Které to jsou? V zásadě všechny. Může to být životní pojištění, hypoteční nebo spotřební úvěr, pojištění nemovitosti či vozidel a v neposlední řadě i různé produkty šetření.       Navzdory platným omezením z kategorie "osobní kontakt", vám dokážeme prostřednictvím naší aplikace inŠanon 2.0 a v následné součinnosti s našimi odborníky (finanční agenti) poskytovat plnohodnotné služby. Zkušení kolegové Vám rádi pomohou s analýzou výhodnosti vašich stávajících smluv, a to s cílem ušetřit. Takto uspořené finance můžete využít buď k pokrytí aktuálních nutných výdajů, nebo na vytvoření budoucí železné rezervy. Ta by měla tvořit min. 6 až 9 měsíčních platů.       Jak na to? 1. Stáhněte si aplikaci inŠanon (je zdarma pro každého). Praktické video návody naleznete zde: http://insanon.cz/videonavody/   2. Pokud jste našim klientem, systém vám automaticky do aplikace "nalije" vaše smlouvy a kontaktní údaje na vašeho agenta. Stačí mu zavolat nebo poslat mail či SMS .  3. Pokud nejste našim klientem, NEVADÍ. Po zaregistrování do aplikace Vám přiřadíme odborníka, který vás bude kontaktovat s nabídkou pomoci. A smlouvy, ty si můžete do aplikaci nahrát i sami.   "Dezinfekce" financí. Co si pod tímto reálně můžeme představit? Pojďme si to rozměnit na drobné. Základní principy dezinfekce domácích financí: 1. Odklad splátek hypotéky Pokud máte reálný problém se zaplacením splátky za hypotéku nebo úvěr, komunikujte se svou bankou. Pokud je to nutné, zkuste se dohodnout na odkladu splátek.  Připraven je návrh zákona o některých opatřeních v oblasti splácení úvěrů v souvislosti s pandemií COVID-19 (tzv. úvěrové moratorium), který by měl umožnit rychlý a jednoduchý odklad splátek. Jakmile dlužník oznámí poskytovateli úvěru svůj zájem o využití moratoria, protože byl ekonomicky negativně zasažen pandemií COVID-19, měl by mít možnost na 3 nebo 6 měsíců přestat svou půjčku splácet. Zákon schválila 1. dubna 2020 Vláda ČR a postoupila jej k projednání do poslanecké sněmovny (po 7. 4. 2020). Po schválení Parlamentem ČR a nabytí účinnosti bude moratorium závazné pro všechny banky a nebankovní společnosti. Splátky by mělo být možné odložit u spotřebitelských i podnikatelských úvěrů včetně hypoték, které byly sjednány a čerpány před 26. březnem 2020. Pokud klient odložení splátky využije, délka splácení úvěru se adekvátně prodlouží. ČNB odkaz: https://www.cnb.cz/cs/cnb-news/tiskove-zpravy/CNB-povazuje-uverove-moratorium-za-ekonomicky-opodstatnene/ https://www.cnb.cz/cs/cnb-news/tiskove-zpravy/CNB-povazuje-uverove-moratorium-za-ekonomicky-opodstatnene/https://www.cnb.cz/cs/cnb-news/tiskove-zpravy/CNB-povazuje-uverove-moratorium-za-ekonomicky-opodstatnene/ Alternativní řešení: V úvahu přichází i konsolidace několika úvěrů do jednoho, kde můžete mít nižší úrokovou sazbu. Tato konsolidace vám může přinést okamžitou pomoc. Individuální situace klienta jsme připraveni analyzovat a navrhnout individuální řešení. Když potřebujete pomoci s konsolidací vašich úvěrů, neváhejte nás kontaktovat.  2. Životní pojištění může pomoci Pokud jste přišli o část příjmu v důsledku PN či hospitalizace, může pomoci správně nastaven životní pojištění. Správně nastavené životní pojištění dokáže krýt hospitalizaci, a hlavně na pracovní neschopnost klienta. Pokud má klient diagnostikovanou nemoc COVID- 19 a je hospitalizován v nemocnici, tak v případě připojištění hospitalizace pojišťovna vyplácí denně pojistnou částku, kterou měl ve smlouvě sjednanou. Pokud má na klient např. na den 300 Kč, pojišťovna mu vyplatí za celou dobu hospitalizace 300 Kč x počet dní jeho hospitalizace.      Pokud by měl sjednané připojištění PN (PN = pracovní neschopnost), při níž není nutná hospitalizace, tak pojišťovna takovému klientovi proplatí denní částku, kterou má sjednanou během PN. Pokud má na den 300 Kč, pojišťovna vyplatí 300 Kč x počet dní, kdy je klient na PN. V tomto případě je třeba se podívat, jakou PN má klient sjednanou. Často je v pojišťovnách toto připojištění PN vypláceny od určitého dne, ne zpětně. Pokud má klient finanční rezervu na měsíc, tak i toto případné vyplácení je dostačující.     I kdyby nebylo některé z připojištění (hospitalizace, PN) v dané pojistné smlouvě, může být tato smlouva nastavena dobře, není nutné ji za každou cenu rušit a je dostačující doplnit tyto připojištění do stávající pojistné smlouvy.   Pokud potřebujete pomoci, zdarma vám zkontrolujeme a nastavíme životní pojištění tak, aby vás chránilo i v případě nemoci. Neváhejte nás kontaktovat.  3. Prevence, základ úspěchu Je na místě překontrolovat smlouvy související s pojištěním domácnosti či nemovitosti. I zde můžeme okamžitě ušetřit a zároveň předejít dalším nepříjemnostem. Některé staré smlouvy jsou zbytečně drahé a často ani nekryjí mnohá rizika.    PŘÍKLAD: Trávíme doma více času, co se zrcadlí i na vyšší spotřebě vody a elektřiny. Spotřebiče mohou být přetížené. Děti více vymýšlejí. Je rozumné předejít případným finančním škodám už jen tím, že si překontrolujete své krytí rizik. Pohledejte nyní všechny své smlouvy a nechte si je zdarma překontrolovat a nastavit výhodnější. Kontaktujte nás a my vám rádi pomůžeme.     Nezapomínáme ani na řidiče. Řeč je o sklech, střet se zvěří, živel, krádež a pod. Možná si kladete otázku proč si uzavřít havarijní pojištění, tzv. KASKO, když jsme převážně všichni v karanténě? Kupříkladu i proto, že lidé budou mít méně peněz. Někteří jedinci budou tyto schodky v rodinných rozpočtech řešit drobnými krádežemi. Nyní se jezdí mnohem méně, takže riziko havárie není tak vysoké jako dříve. Nesmíme však zapomínat na to, že KASKO kryje i živelné události a poškození kabelů volně žijícími zvířaty. Mnohá auta jsou dlouhodobě odstavené na parkovištích a zvířata v nich mohou mít "ráj". Správně nastavenou smlouvou vám umíme v některých nepříjemných případech ušetřit nemalé peníze, když k rizikům přistupujeme preventivně.   4. Zapomeňte na půjčky Řešit aktuální situaci výpadku příjmu nevýhodnými půjčkami nebo nedej bože spotřebitelským úvěrem by bylo v této nejisté době nanejvýš nezodpovědné. Tyto produkty jsou obvykle zatíženy vysokými poplatky nebo cenou, kterou za tuto půjčku zaplatíte. Je třeba si dát pozor na výši úrokové sazby případně celkové náklady vyjádřeny RPSN (roční procentní sazba nákladů). Pokud nejste nuceni si půjčku brát, tak ji opravdu nedoporučujeme.      5. Požádejte o daňové prázdniny, získáte čas Pokud vám situace neumožňuje zaplatit daně: Plošné prominutí pokuty za opožděné podání přiznání k dani z příjmu fyzických osob a právnických osob a úroku z prodlení, a to nejdéle do 1. července 2020. Ministerstvo financí a Finanční správa reagují na aktuální situaci a v maximální možné míře pomáhají ekonomickým subjektům překlenout nouzový stav. K již schválenému Liberačnímu balíčku nově Ministerstvo financí navrhuje posunutí termínu pro podání daňového přiznání k dani z nabytí nemovitých věcí, a to do 31. 8. 2020. Odkaz – „Přehled všech realizovaných opatření v rámci liberačního balíčku Ministerstva financí“ Liberační balíček I a Liberační balíček II: https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2020/ulevy-v-danove-oblasti-se-rozsiri-37943  Odkaz – „Průvodce pro daňové poplatníky v souvislosti s koronavirem“ https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2020/pruvodce-pro-danove-poplatniky-v-souvisl-37856  6. Investice podržte Pokud jste investovali peníze do investičních produktů či podílových fondů, kterým momentálně klesá hodnota, nepanikařte. Vyplatí se vyčkat, dokud se situace na trhu neuklidní. Poklesy jsou běžnou praxí, rozhodně neprodávejte akcie, protože byste na tom výrazně prodělali. Trh prostě potřebuje čas na zotavení.   7. Mějte své smlouvy pod kontrolou Dobrý začátek je mít všechny smlouvy uložené na jednom místě. UMD Network vám nabízí uložení všech vašich smluv do moderní mobilní aplikace inŠanon 2.0, která je zcela zdarma. Pokud inŠanon ještě nemáte, neváhejte si ho stáhnout zde.  Jsme tu pro vás i v těchto těžkých časech. #Kdyzpotrebujetepomoct" class="wysiwyg-hashtag">#Kdyzpotrebujetepomoct . Spolu to zvládneme.  Za týden se podíváme na téma  HYPO-prostor a jeho staronové řešení....

 čti více
POJIŠTĚNÍ MAJETKU

Pojištění kol, elektrokol, koloběžek a elektrokoloběžek
Máme tu část roku, kdy čím dál tím více lidí jezdí na kolech či koloběžkách. Stále populárnější jsou i jejich elektro verze a počet lidí, kteří je využívají, například i na jízdu do práce, narůstá. Ve velkých městech se těší mimořádné oblibě tzv. „sdílené kola a elektrokoloběžky“, které mohou lidé využívat za poplatek. Připomínáme, že dnes už je ze zákona jízda koloběžek s přídavným motorkem na chodnících omezena a jejich uživatelé mají status řidičů nemotorových vozidel, jaký mají i cyklisté. Jezdit mají především po cyklostezkách a silnicích. Lidé mohou jezdit na kolech i na koloběžkách po chodníku pouze rychlostí chůze a na silnici musí dodržovat všechna pravidla silničního provozu. Jejich kolize se posuzují jako dopravní nehody a v případě porušení pravidel mohou jejich uživatelé dostat blokovou pokutu. Kdo odpovídá za škodu, kterou způsobíte jízdou na kole nebo koloběžce? V případě, že kolizi s chodcem na chodníku zavinil jezdec, za škodu, která chodci vznikla, odpovídá jezdec. Stejně tak v případě, že dojde ke srážce s vozidlem a viníkem nehody je jezdec (cyklista či koloběžkář). Zde vzniká otázka: "POTŘEBUJE elektrokoloběžka / elektrokolo POV - povinné ručení?" Silniční provoz elektricky asistovaných jízdních kol - elektrokol (nazývaných též v německy mluvících zemích "pedelec" a v anglofonních zemích "e-bike") se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013 (Nařízení o schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek).  Ze schvalovacího procesu (homologace) jsou mimo jiné vyňaty dopravní prostředky, jejichž rychlost s asistencí elektromotoru nepřevýší 25 km/h a u nichž je jmenovitý výkon elektromotoru maximálně 250 Wattů; článek 2, oddíl 1h směrnice:  · Šlapací jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W, jehož motor je vyřazen z činnosti, jestliže cyklista přestane šlapat, a jinak je jeho výkon postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, dokud rychlost vozidla nedosáhne 25 km/h; · Dopomoc elektromotoru může být tedy aktivována pouze při aktivním šlapání, akcelerátor může elektrokolo uvést pouze do rychlosti 6 km/h z klidového stavu (viz norma EPAC níže, v případě šlapání může být jeho výkon až do maximální asistované rychlosti). V září 2009 začala ve všech zemích EU platit specifická norma, která dále zpřesňuje požadavky na elektrický obvod, elektrické kabely a spoje elektrokola, testování baterií, elektromagnetickou kompatibilitu, řízení výkonu, maximální rychlost, které je možné díky elektrickému motoru dosáhnout a na měření maximálního výkonu elektrokol. Tato norma má označení ČSN EN 15194 a je též známá pod zkratkou EPAC (Standard for Electronically Power Assisted Cycles). Tato norma existuje v aktuální verzi jako EN 15194:2017 už i v českém jazyce. · Pokud elektrokolo splňuje omezení dané Nařízením a plní požadavky zmíněné Normy (existuje buď atestace v akreditované zkušebně a je vystaveno prohlášení o shodě nebo je shoda deklarována výrobcem) je z hlediska českého Zákona o provozu na pozemních komunikacích na elektrokola pohlíženo jako na jízdní kola bez elektrické asistence. https://ekolo.cz/legislativa Z jakého pojištění je tedy možné takovou škodu uhradit? Pokud máte uzavřené pojištění domácnosti, v rámci pojištění občanské odpovědnosti příslušníků domácnosti máte pojištěny i škody na zdraví či na majetku, které způsobíte svou jízdou na kole nebo koloběžce. Škodu v takovém případě, za vás uhradí vaše pojišťovna. Týká se to i případů, pokud byste někomu způsobili škodu jízdou na pronajaté elektrické koloběžce nebo kole, ať už v ČR nebo i v zahraničí. Pojištění odpovědnosti však musíte mít sjednané s platností i v příslušné zemi (např. v rámci Evropy).   Pokud by příčinou kolize či nehody byl špatný technický stav takového vozidla a tento stav nemohl být zjevný pro jeho uživatele, odpovědnost za zanedbanou údržbu by v tomto případě nesl jeho majitel nebo provozovatel. Co dělat, pokud Vám kolo/elektrokolo nebo koloběžku/elektrickou koloběžku ukradnou z domu nebo sklepa? Koloběžka je stejně jako kolo a všechny sportovní potřeby automaticky pojištěním domácnosti krytá v pojištění zařízení domácnosti (movité věci). Pojišťovny však při odškodnění rozlišují, zda daná věc zmizela přímo z bytu, z domu nebo ze sklepů či garáží, které se nacházejí mimo prostor domácnosti.  Pokud koloběžku nebo kolo ukradnou z prostor bytu či domu, pojišťovna proplatí zpravidla škodu do výše pojistné částky za zařízení domácnosti. Je třeba pouze u dané pojišťovny pohlídat hodnotu jednotlivé pojišťované movité věci (např. hodnotou nad 50 000 Kč chtějí specifikaci do smlouvy u dané věci uvést výrobní číslo, popis věci, kopii dokladu o pořízení, atd.). V nebytových prostorech patřících k bytu, resp. ve vedlejších stavbách u rodinných domů, je pojistné krytí omezeno maximálním limitem stanoveným pojišťovnou v pojistné smlouvě. Konečně však existuje i možnost mít kolo či koloběžku pojištěnou i proti krádeži mimo rodinný dům či mimo byt. Dokonce už u nás (v ČR) pro kola/koloběžky existuje možnost uzavření havarijního pojištění.  V případě, že potřebujete uzavřít POV – povinné ručení, rychle z pohodlí domova a hlavně zdarma, můžete tak učinit přímo přes naši aplikaci. Umíme Vám pomoci i s celkovou revizí Vašich smluv. Bezplatně se podíváme a nastavíme podle vašich požadavků. Hlavně abyste přesně věděli, za co a kolik platíte. Neváhejte nás kontaktovat na našich pobočkách.       Autor článku: Ing. Martin Kristl, odborný garant...

 čti více
NOVINKY

Pozvánka na řádnou valnou hromadu společnosti
Pozvánka na řádnou valnou hromadu společnosti Řádná valná hromada společnosti INPOL Network, a.s. se sídlem Krátkého 250/4, Vysočany, Praha 9, 190 00 Praha IČO: 048 74 820, zapsaná B 21420 vedená u Městského soudu v Praze (dále jen „společnost“), se bude konat 08. června 2018 od 11.00 hod v prostorech společnosti UNIVERSAL maklérsky dom a.s., Červeňova 18, 811 03 Bratislava. Program řádné valné hromady: Otevření a kontrola usnášeníschopnosti řádné valné hromady. Volba orgánů řádné valné hromady společnosti. Schválení řádné účetní uzávěrky společnosti za účetní období roku 2017 a rozhodnutí o rozdělení ztráty za rok 2017. Odvolání a volba členů představenstva a dozorčí rady. Rozhodnutí o navýšení základního kapitálu společnosti.  Závěr   INPOL Network, a.s.  Ing. Marcel Zeleňák, předseda představenstva Ing. Lumír Kučaba, místopředseda představenstva...

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

INTRANET LOGIN

WEBMAIL