Na co se v období koronaviru vztahuje cestovní pojištění

17. 3. 2020, Blog, pojištění osob

Milé kolegyně, milí kolegové,

vzhledem k situaci způsobené koronavirem, vydaly naše partnerské pojišťovny v cestovním pojištění svá stanoviska a doporučení. V tomto textu jsem pro vás shrnul nejpodstatnější body.

Léčebné náklady

Pokud se pojištěný během cesty v zahraničí nakazí virem a vzniknou mu v zahraničí náklady na léčbu, případně jej bude potřeba z tohoto důvodu hospitalizovat či přepravit do vlasti, má nárok na proplacení těchto nákladů.

V případě, že pojištěný je vycestován a místní epidemie ohrožuje konkrétně jeho tělesnou bezpečnost v zahraničí a tím je jednoznačně dáno, že v cestě nelze pokračovat a zároveň Ministerstvo zahraničních věcí ČR vyhlásí varování před cestou do zasažené země nebo oblasti, je toto důvod k přerušení cesty. 

Tehdy má pojištěný nárok na proplacení nákladů způsobených zpáteční cestou, jestliže má zakoupené cestovní pojištění s krytím storno/přerušení cesty.

V případě, že pojištěný nebude moci ze zdravotních důvodů použít původně plánovaný dopravní prostředek, zpětnou přepravu mu pojišťovna může zajistit přiměřeným dopravním prostředkem. Vzhledem ke zrušení mezinárodní vlakové i autobusové dopravy na vstupu do ČR zbývá už jen přeprava auty.

Prodloužení pojištění

V případě, že se pojištěnému plánovaný pobyt v zahraničí prodlouží z důvodu karantény, zrušení nebo přeložení plánovaného odjezdu dopravního prostředku, pojišťovna může poskytnout bezplatné prodloužení krytí léčebných nákladů po celou dobu pobytu až do návratu do České republiky. K prokázání nároku na prodloužení pojištění třeba potvrzení o karanténě ze zasažené oblasti. Pojišťovna zároveň klientům poskytne právní pomoc související s uplatněním těchto nároků.

Pokud se však pojištěný nakazí v zemi, do které vycestoval až po tom, jak naše Ministerstvo zahraničních věcí nedoporučovalo do této země cestovat, nárok na proplacení nákladů na hospitalizaci, léčbu či prodloužení pojištění nebo zajištění náhradní dopravy mít nemusí.

Karanténa

Náklady vzniklé v souvislosti s karanténou běžně nejsou v cestovním pojištění kryté. Pokud je klient v Čechách v době plánovaného odjezdu v karanténě a tím nemůže nastoupit na plánovanou cestu, může to být důvod pro uhrazení stornopoplatků z pojištění storna. V takovém případě může pojišťovna postupovat jako kdyby byl klient hospitalizován.

Závěrečné doporučení

Každopádně klientům doporučujeme, aby ctili zásady předběžné opatrnosti a potenciálně rizikovým oblastem se vyhýbali, protože v případě mimořádné situace může být technicky náročné zajistit potřebnou zdravotní asistenci (například při nutnosti repatriace klienta do Česka s ohledem na současná zvýšená bezpečnostní opatření na státních hranicích).

Autor článku: Pavol Michalec, Odborný garant pro neživotní pojištění

Jestli vás článek zaujal, neváhejte nás kontaktovat.

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
NOVINKY

Jak sladit home office s time managementem
Vážení čtenáři, přinášíme Vám v pořadí již třetí blog od Moniky Slavíkové, regionální ředitelky ze společnosti Universal makléřský dům, která se zároveň věnuje i transformačnímu koučinku. Pokračujte ve čtení a vychutnejte si vedle toho dobrý koláč, kávu nebo pěkný výhled z terasy. Věříme, že článek bude pro vás zajímavý a pomůže Vám snadněji si uspořádat čas a práci v pohodlí vašeho domova. Protože #kdyzpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kdyzpotrebujetepomoct, jsme tu pro Vás. Práce z domova má několik výhod. Je však třeba mít při ní velkou dávku disciplíny a jasně stanovená pravidla. Ať jste kdekoliv, buďte tam naplno. Před COVID-19 jsem pracovala střídavě ve firemní i domácí kanceláři. Zůstat doma a pracovat každý den pouze z home office je pro mě změnou. Myslím, že ne až tak výraznou jako pro lidi, kteří práci z domácího prostředí předtím nevyužívali. Změna režimu však nastala pro mnohé, je tady a je třeba se jí přizpůsobit. Jak to zpracovat? Já jsem přijala skutečnost takovou, jaká je. Vracet se do minulosti, jaká byla a projektovat budoucnost, jaká bude, mi nedovoluje žít současnost. Snažím se být co nejvíce v přítomnosti. Co jsem si potřebovala ujasnit jako první? 1. Jaký je čas v těchto dnech pro mě? Mám volno nebo pracuji? První dny od doby, co jsme měli doporučeno zůstat doma, jsem měla tři dny volna. Zajistila jsem si, co jsem potřebovala: nákupy, úklid, dezinfekci, věci z firemní kanceláře, které jsem potřebovala k práci. Potom následoval den na zamyšlení: "Jak budu dál pracovat?" Popřemýšlela jsem a následně si napsala konkrétní plán, který naznačoval, jak budou vypadat mé pracovní dny. Mám je od pondělí do pátku, v průměru pracuji osm hodin denně, víkend mám volno. Pracovní hodiny mám jinak než předtím, polední přestávka je mnohem delší, protože je třeba si i navařit. V neposlední řadě jsem si stanovila i čas, kdy budu končit a věnovat se příjemnějším činnostem. Je velmi důležité, umět po práci vypnout. Plán byl na světě, zapsán, černé na bílém. Ulevilo se mi. A co si ujasnit dál? 2. Co potřebuji k práci z domova? Prostor Místo, kde budu pracovat. Při práci využívám notebook, který je položený na stole, mám se ráda a šetřím si záda, připojení na internet, pár papírových šanonů, poznámkové bloky, záznamy. Respektuji ostatní členy rodiny. Proto jak pro ně, tak i pro mě, je dobré vědět, který prostor mám na práci já, aby si každý uměl vymezit ten svůj. Takto nedochází k hledání věcí, jejich překládání, ztrácení a následně k nervozitě a nespokojenosti. Pořádek dělá přátele, i v rodině. Čas Časové rozpětí, kdy budu pracovat. Které to budou dny v týdnu, např. pondělí až pátek a také ve kterých hodinách, od - do. Při práci, když tvořím, komunikuji s jinými, potřebuji být nerušena. Mám ráda všechny, s nimiž bydlím ve společné domácnosti. Pro klid a pohodu všech zúčastněných je dobré, když každý ví, kdy pracuji a kdy trávíme čas spolu. Přerušit rozhovor s partnerem nebo dítětem, když volá klient nebo šéf, to neprospívá rodinné pohodě ani soustředěnosti na situaci, kterou pracovně řeším. A navíc je to i neuctivé vůči všem zúčastněným. Buď pracuji, odpočívám nebo jsem s rodinou. Míchat jedno s druhým pro mě znamená nedělat nic pořádně. Dělej, co děláš, naplno a soustředěně. Diář Kalendář s poznámkami. Je jedno, jestli je to ten papírový nebo elektronický. V něm mám zapsané, co chci dělat v tomto týdnu, v daném dni. Mám už promyšlený časový harmonogram, ve kterých hodinách pracuji, kdy relaxuji, kdy jsem s rodinou. Každé ráno si zapíšu, co chci dělat, jaký je můj nejdůležitější úkol dne, který potřebuji zvládnout. Kdy budu tvořit, psát, zpracovávat. Kdy budu vyřizovat korespondenci - maily, telefonáty, zprávy. A také kdy mám online setkání, online kávu ????. V diáři mám zapsaná online setkání, která jsem si dohodla v minulých dnech. Kdybych je neměla poznamenaná, bylo by to jako v přísloví: "Sejde z očí, sejde z mysli." Na konci dne si udělám vyhodnocení: "Jak jsem se měla a co se mi podařilo?" Když jsem něco nestihla, zapíšu si to podle důležitosti na další dny. Po vyhodnocení mám radost, vidím za sebou kus vykonané práce. Diář je efektivní pomocník. Drží mě stranou od "zlodějů času" a připomíná, co se mi podařilo. KAM SMĚŘUJE MOJE POZORNOST, TAM TO ROSTE. Proto se soustředím na konkrétní činnost, kterou vykonávám podle svého plánu. Potom mě neválcuje všechno to, co se děje kolem mě. Takto se mi daří udržovat v dobré náladě, spokojenosti a radosti. Těchto pár tipů Vám možná pomůže k lepší produktivitě z pohodlí domova. Pokud se Vám tento článek líbil, neříkejte jen: "To je zajímavé." Prostě to udělejte. Jak to máte Vy? Máte volno nebo pracujete? Co Vám pomáhá soustředit se na to, čeho byste v životě chtěli víc? Příště Vám osvětlím téma: Práce na dálku a online svět Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov Universal maklérsky dom a transformační koučka  ...

 čti více
NOVINKY

Jsem doma. Co mohu dělat?
...

 čti více
NOVINKY

Práce na dálku a online svět
Dovolte nám představit v pořadí již čtvrtý blog od regionální ředitelky Universal makléřský dům, Moniky Slavíkové, která zároveň působí i jako transformační koučka. Upřímně nás těší, že máte zájem o tyto články a proto se Vám snažíme přinášet stále něco nového. Jakákoliv forma pomoci je pro nás důležitá. #kdyzpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kdyzpotrebujetepomoct, jsme tu pro Vás. Pracovní život se nám všem výrazně změnil. Z ničeho nic jsme museli najet na práci na dálku a ne všichni, kteří v tomto režimu momentálně fungují, mají zkušenosti s prací z domova.Musíme si uvědomit, že změny jsou součástí našeho každodenního života. Jsou výraznější a dějí se čím dál rychleji. Dalo by se říci, že nepřetržitá změna je nyní tou největší jistotou, se kterou můžeme počítat. To, co platilo včera, dnes už není aktuální. Jednou ze současných změn je i práce na dálku a nutnost většího využívání online nástrojů. Co s tím? Jak to zvládnu, když nejsem IT expert? I Vás napadly takové myšlenky? Pokud ano, můžete použít následující otázky k tomuto tématu pro svůj sebekoučing. 1. Jaký mám postoj k práci na dálku? a / Není to nic pro mě, preferuji osobní setkání. Počkám, až to skončí, snad to nebude dlouho trvat. Já na to nemám předpoklady, nebudu se do toho pouštět. Nebo? b/ Je to pro mě něco nového. Budu muset opustit svoji komfortní zónu. Potřebuji se naučit nové věci. Zabere mi to nyní více času a energie. Budu ve větší pohodě, protože nevím, dokdy to bude trvat a co tato situace přinese. Možná to využiji i později, online nástroje využíváme stále více a nejen v práci. Využiji efektivně čas, když jsem doma. 2. Která z mých možností je pro mě lepší? Pokud by období koronaviru trvalo kratší dobu, s první možností ho překonám. Trvá to však déle, než jsem očekávala. Jdu do nové výzvy, protože chci dále plynule pracovat a realizovat se. Využiji dostupné zdroje a podpory, které se mi nabízejí.  Na internetu je mnoho možností zdarma, které mohu využívat. Proč to nezkusit? Možná to není až tak náročné, jak se na první pohled zdá. Naučila jsem se dosud různé jiné věci, naučím se i pracovat na dálku. 3. Čeho se vlastně obávám? Co když se dostanu do bodu, kdy nebudu vědět jak dál? Zavolám příteli nebo najdu řešení přes Google. Co když můj klient nebude mít pro tento způsob spolupráce pochopení? Nejdříve to vyzkouším. Co když udělám chybu? Když dělám chyby, lépe si zapamatuji nové věci. Chybu opravím. Co když si nebudu jistá, co mám dělat, kam kliknout. Udělám si předtím tahák, postup, jak na to. A hlavně: Co když se vlastně úplně zbytečně obávám věcí, které se ani nestanou?! 4. Co mi v této situaci může pomoci? Jít do akce. a/ Konkretizovat si jednotlivé úkony své práce, od A po Z. b/ Zmapovat si, co konkrétně potřebuji provádět na dálku. c/ Vyselektovat, co z toho už ovládám a co si potřebuji doplnit. d/ Co potřebuji doplnit, si nejdříve zjistím, kde to najdu a kdo mi s tím může pomoci. e/ Připomenu si, jak jsem se v minulosti naučila to, co již z online světa ovládám. 5. Kdy s tím začnu? Nejlépe ihned. Vždyť kdy, když ne teď? Když si věci jasně pojmenujeme, pak zjistíme, že je dokážeme zvládnout. Když víme, PROČ to chceme zvládnout, pak zjistíme, co máme udělat. Když jdeme krok za krokem, celé se to pro nás stane snadnější. Budeme k tomu přistupovat s větší chutí a maximalizujeme svoji produktivitu. Dokonce budeme mít ze sebe lepší pocit, protože se nám začne dařit. Příště nahlédneme do světa: prokrastinace, nebo zítra, zítra, jen ne dnes.  Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov Universal maklérsky dom a transformační koučka   ...

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

INTRANET LOGIN

WEBMAIL