Prokrastinace nebo zítra, zítra, jen ne dnes

28. 4. 2020, Blog, novinky

Vážení čtenáři,
máme za sebou čtyři blogy od kolegyně Moniky Slavíkové z řad společnosti Universal maklérsky dom a.s. Dnes Vám přinášíme v pořadí již pátý blog, ve kterém se budeme věnovat prokrastinaci. Protože jak se říká: "Zítra, zítra, jen ne dnes, říká každý lenivec." Je ale prokrastinace fyzická nebo naopak psychická záležitost? Více nám o tom poví naše kolegyně, Monika.

#kdyzpotrebujetepomoct jsme tu pro Vás.

Téměř každý člověk prokrastinuje. Je to odkládání nebo odsouvání povinností na později. Někdo to vnímá jako moderní nemoc, jiný zase tvrdí, že je stará, jako lidstvo samo. Když člověk prokrastinuje, ztrácí energii a nabývá pocit viny. Je naučitelná, ale naopak i odučitelná.

Je důležité si uvědomit a všímat, jak se prokrastinace projevuje u nás samotných. Jakou má podobu a intenzitu.

Právě v tomto období, kdy máme změněný režim dne, způsob práce, způsob zajišťování svých každodenních potřeb, změnu trávení volného času a zábavy a mnohé jiné drobné změny, které si ani neuvědomujeme, mohou napomáhat k odkládání úkolů a povinností na později. Protože k provedení změny potřebujeme více energie, času a vytrvalosti.

Vzpomeňte si, když jste dělali něco poprvé, jaké to bylo?

A co když jdete dělat něco, co Vám není až tak po chuti? Nebo když jdete dělat něco, co chce od Vás někdo jiný a není to Vaše rozhodnutí?

I v takových situacích máme tendenci odsouvat úlohy. Hledáme výmluvy, uchylujeme se k náhradním a možná zábavnějším činnostem. Následkem toho se může stát, že se dostáváme do časového tlaku, prožíváme pocity viny. Jednoduše, nejsme s sebou spokojeni. Dokonce i jiní nás mohou začít vnímat tak, že se na nás nedá spolehnout.

Dalo by se říci, že prokrastinace je nesoulad mezi tím, co musíme udělat a tím, co právě děláme.

Jak si pomoct, abychom se tomuto nesouladu vyhnuli nebo jej alespoň minimalizovali?

Mně v tomto případě funguje mých desatero:

1. V průběhu dne se často zastavím a všímám si, co právě dělám.
2. Na začátku dne, týdne nebo určitého období si úkoly předem naplánuji písemně do diáře. Pomáhá mi to při zastavení se, neboť vidím, co jsem chtěla dělat a vím k čemu se mám vrátit.
3. Před zapsáním úkolu si připomenu, proč chci daný úkol zvládnout. Ne všechny úkoly mě těší stejně, ale hledám smysl, proč je udělám. Některé po tomto uvažování i vyloučím, Paretovo pravidlo 80/20.
4. Nejdůležitější úkoly dělám dopoledne, nejraději hned zrána. Tehdy mám "čistou hlavu".
5. Úkoly si konkretizuji. Jasně pojmenuji, co chci dělat. Velký úkol si rozdělím na více menších částí.
6. Naplánuji si přestávky a jejich délku. Buď po jaké době, nebo mezi kterými činnostmi si dám pauzu.
7. Vypnu nebo odložím pryč z dosahu vše, co by mě mohlo lákat k tomu, abych vybočila ze své pozornosti.
8. Zpracovaný úkol nebo část velkého úkolu odškrtnout v diáři - HOTOVO.
9. Když se mi podařilo v průběhu dne prokrastinovat, přijmu to jako fakt. Pokrok pro mě je už i to, že jsem si to uvědomila.
10. Odpustím si a připravím se tak, abych to v budoucnu udělala jinak.

Naučila jsem se sebekázni. Přináší mi pocity radosti a spokojenosti. Když jsem takto dobře naladěná, dokážu s přehledem zvládat i náročnější nebo méně atraktivní úkoly a povinnosti. Minimalizuji prokrastinaci a časový tlak. Dokážu se dále učit novým návykům, což mi v dnešních časech velmi pomáhá udržovat se v rovnováze.
Co Vám pomáhá neprokrastinovať? Budeme rádi, pokud nám napíšete Vaše tipy do komentáře.

Příště Vám přiblížím téma: Koučink jako forma pomoci, když si sám nevím rady.
Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov Universal maklérsky dom a transformační koučka  

POKUD VÁS ČLÁNEK ZAUJAL A CHCETE SE PORADIT, NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT.

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
POMOC V PANDEMII

Kryje moje životní pojištění COVID-19?
onavirus (nazýván také pod zkratkou COVID-19) už nějaký čas hýbe naši společnou realitou a výjimkou není ani pojistný trh. Mnoho z našich klientů si zcela oprávněně klade otázku: "Mám ve svém životním pojištění pokrytou diagnózu COVID-19?" V době, když byla pojistná smlouva uzavírána, přeci žádná pandemie vyhlášena nebyla. Jelikož se držíme hesla „Obrana je základ úspěchu“, připravili jsme pro Vás pár potřebných vysvětlení, které se vám mohou v aktuální situaci hodit. Ne nadarmo se série našich blogů nazývá: „Když potřebujete pomoci v pandemii.“ Informace do našeho, v pořadí již čtvrtého blogu, pro vás připravil odborný garant pro životní pojištění.    Dané body jsou platné ke dnešnímu dni, tedy k datu 27. 4. 2020.   1. V první řadě je třeba si uvědomit, rozdíl mezi diagnózou U07.1 - potvrzena infekce COVID-19 (již diagnostikována infekce - choroba) a U07.2 - podezření z infekce COVID-19 (takzvaná karanténa). Zde může být u pojišťoven rozdíl v pojistném plnění. Důležitým faktem je zároveň prohlášení infekce COVID-19 za pandemii.  2. Co se týče momentálního stavu - pojišťovny, kromě pojišťovny ČSOB, nabízejí pojistné produkty, kde není pandemie ve výlukách.  3. Může se stát, že někdo v našem okolí má starší typ pojistné smlouvy. Životní pojistku uzavřel velmi dávno, kde je pandemie uvedena ve výlukách z pojištění. V tomto případě doporučujeme kontaktovat našeho poradce, který vám velmi rád poradí a ochotně pomůže.    4. Pokud má klient diagnostikovánu diagnózu COVID-19 (U07.1 - potvrzena infekce COVID-19), tak mu plyne plnění z připojištění hospitalizace a totéž platí i pro připojištění pro případ pracovní neschopnosti. Samozřejmě, že pro uvedené připojištění platí jen takové ochranné a čekací lhůty, případně výluky a omezení, které jsou definovány příslušnými platnými pojistnými podmínkami a to i v případě jiných běžných onemocněních. Zároveň upozorňujeme klienty, že je důležité dodržet léčebný postup, nařízeného v karanténě a další nařízení vlády ČR.  5. Pokud má klient povinnou karanténu (U07.2 - podezření z infekce COVID-19), pojišťovny vzhledem k tomu, že nejde o nemoc (zařazenou dle „Mezinárodní klasifikace nemocí“), momentálně toto podezření standardně neplní. Nad rámec všeobecných pojistných podmínek dokáží plnit v připojištění pro případ pracovní neschopnosti, za přesně definovaných podmínek, kdy část doby karantény, pokud dojde ke vzniku nemoci, dokáží započítat do plnění PN (pracovní neschopnosti), jedná se o pojišťovny Generali Česká pojišťovna a Kooperativa pojišťovna).      6. Pokud by došlo k tomu nejhoršímu, ke smrti klienta z důvodu nemoci, (samozřejmě v případě, pokud má klient sjednáno riziko jakékoliv smrti v rámci svého pojistného krytí), pojišťovna provede pojistné plnění. 7. Dobrou zprávou na závěr je, že některé pojišťovny momentálně zvažují další „pro klientské kroky“ a přinášejí prohlášení směrem k plnění COVID-19 z komerčního pojištění a někdy i s možností pojistného plnění nad rámec všeobecných pojistných podmínek. Shrnutí tématu v tabulce (pojištěná rizika x COVID-19 x pojišťovna): Co tedy aktuálně udělat? Doporučujeme dodržovat již zmíněné léčebné postupy, karanténu a nařízení vlády týkající se COVID-19.  Rozhodně nedoporučujeme ukončovat Vaše stávající pojištění. A i kdyby nebylo některé z připojištění (hospitalizace, pracovní neschopnost, invalidita či riziko smrt z jakékoliv příčiny) ve stávající pojistné smlouvě sjednáno, poradce společně s vámi tyto připojištění doplní. Při doplnění těchto připojištění, nebo při uzavírací úplně nového pojištění, Vám doporučujeme kontaktovat našeho poradce. Díky moderním online nástrojům, jako je inŠanon 2.0 nebo bezkontaktní uzavírání pojistných smluv, Vám na základě Vašich potřeb dokážeme reálně pomoci.     Na závěr Vám v těchto náročných dnech přejeme zejména hodně zdraví a také hodně pozitivního myšlení.   #kdyzpotrebujetepomoci," class="wysiwyg-hashtag">#kdyzpotrebujetepomoci, jsme tu pro Vás....

 čti více
NOVINKY

Jsem doma. Co mohu dělat?
...

 čti více
BUĎ UNIVERSAL

Rozhovor s novým členem dozorčí rady, Rostislavem Bednárkem
Firma ti projevila důvěru tím, že jsi se stal členem dozorčí rady UMD Network. Znamená to pro tebe nějakou konkrétní změnu v práci? Své zvolení do dozorčí rady UMD Network chápu opravdu především jako projevení důvěry firmy v mou osobu a zároveň jako ocenění dosahovaných obchodních výsledků. Jelikož se jedná o poměrně čerstvou záležitost, žádné zásadní změny v mé práci a denních činnostech to pro mne zatím neznamená. Každopádně jsem plně připraven být firmě prospěšný tak, jak to bude potřebovat. Jak vnímáš rebranding v ČR? Rebranding poboček v ČR je dnes v plném proudu. Osobně mám jen pozitivní pocity, obchodní jméno UMD Network a.s. a značka UNIVERSAL nás více propojují a identifikují  s naší mateřskou společností na Slovensku, která je symbolem stability, prosperity a růstu. Je pro tebe UNIVERSAL jako česko-slovenská společnosť přínosem? Přestože má český a slovenský finanční trh své odlišnosti, způsob práce, poradce i klienti jsou v obou zemích v zásadě stejní. Tady doceníme 17-ti leté know-how našich slovenských kolegů, kdy si informace a zkušenosti předáváme na vzájemných setkáních. V příhraničních oblastech jsme rovněž navázali obchodní spolupráci a předáváme si klienty, kteří žijí či podnikají v sousední zemi.     Máš ambice rozšiřovat růst v pracovní oblasti i na Slovensku? Slovensko mám velmi rád a často k Vám jezdím pracovně i soukromě, v nejbližším období mě ale hlavní pracovní výzvy čekají v ČR. Takže zatím ne, ale do budoucna se toho nevzdávám. Jak dlouho se věnuješ finančnictví? Ve světě financí se pohybuji 23 let, z toho zhruba 20 let v manažerských funkcích. Prošel jsem si Komerční pojišťovnou, Českou pojišťovnou a do roku 2017 jsem 11 let působil jako regionální ředitel v pojišťovně Kooperativa. Za tu dobu jsem se setkal se spoustou inspirujících osobností, zažil ale i negativní situace a hlavně jsem měl možnost nabrat hodně pracovních i lidských zkušeností, které se teď snažím využít při práci v Universalu. Bereš svou práci jako poslání? Ano, svou práci beru jako poslání a stále se k ní i po těch letech praxe snažím přistupovat s pokorou. Při budování důvěry a dlouhodobých vztahů s klientem nám práce posláním být musí. A klient to velmi dobře pozná. Jak se ti pracuje s tvým týmem? Ve svém agenturním týmu mám na jedné straně kolegy, se kterýma spolupracuji dlouhodobě na základě vzájemné důvěry a výborných vztahů, na druhé straně nás postupně doplňují nováčci se zdravou chutí učit se a uspět ve světě finančního poradenství. Dohromady tvoříme tým, který se umí pracovně podpořit, má pozitivní atmosféru a vztahy budujeme i na častých mimopracovních akcích. V Universalu je vše navíc umocněno pozitivním a přátelským přístupem vedení a akcionářů firmy, navíc  motivační škála firemních benefitů přirozeně nutí obchodníky k aktivitě. Práce s týmem je dnes pro mne určitě radostí. Jakou máš vizi do budoucna? Když jsem si vybral UNIVERSAL jako svého partnera, bylo to i na základě firemních vizí definovaných jako důvěryhodnost, nezávislost, profesionalita a přátelskost, které mě oslovily. Ve své každodenní práci se opírám o dva stěžejní pilíře, a těmi jsou naši klienti a naši obchodníci. Zastávám názor, že spokojenost je na každém „vidět“, že poznáme s naší službou spokojeného klienta a rovněž poznáme spokojenost na našem obchodníkovi. Mou vizí do budoucna je mít jen obchodníky a klienty, na kterých je „vidět“ radost a spokojenost a jelikož je to nakažlivé, tak jich bude na obou stranách stále přibývat....

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

INTRANET LOGIN

WEBMAIL