Seznamte se s Helenou Fuchsovou

15. 7. 2020, Blog, buď universal

Co si pamatuji vždy jsem pracovala v obchodě v různých odvětvích, či to bylo stavebnictví, reklamní agentura nebo auta. Do pojišťovnictví jsem vstoupila díky mé finanční poradkyni, která pracovala u makléře a můžu říct, že jsem měla štěstí na opravdového odborníka na finanční poradenství. Teď to bylo již 14 let co se věnuji tomuto oboru.


O Heleně její nadřízená, Andrea Mališová: 

Helena je spolehlivá, tvrdě pracující osoba s neutichajícím optimismem. Věci pojmenuje tak jak jsou, nikdy se nevrtá v tom, co nefunguje, ale naopak hledá řešení. A to je motivující a obohacující. Vážím si ji i jako kamarádku, která mě nenechala nikdy na holičkách. Jsem opravdu ráda, že s ním můžu opět spolupracovat, doslova jsem si jí vysnila a přitáhla zpět do pracovního i osobního života.

1. Prosím představ se nám krátce:

a. Odkud pocházíš?

Pocházím z Karlových Varů.

b. Kam směřuješ?

Profesní ambice nemám, tam kde sem jsem spokojená. A ráda bych vydělávala víc než potřebuji. A v důchodu se chystám zpět do Karlových Varů.

c. Co máš za sebou?

Za sebou toho mám hodně. Můj život byl hodně pestrý. Dva syni, tři manželé. Třetí je stále přítomný.

2. V čem vidíš největší hodnotu nebo jedinečnost tvé práce?

Pro mě největší hodnotou je, že mě práce baví. A baví mě proto, že potkávám nové lidi a co člověk, to originál, který mě vždycky něčím obohatí. Třešinkou na dortu je, že jim i pomáhám.

3. Přemýšlel si někdy co budeš dělat až budeš v důchodu? Máš nějaký seznam koníčků, které by si se rád naučil, ale teď na to není čas?

Do důchodu se nechystám, nicméně můj plán je mít dostatek finančních prostředků, abych mohla jít do důchodu kdy chci. Přiznám se však, že mě práce baví natolik, že v ní chci pokračovat dál. Volný čas trávím s rodinou nebo aktivně sportem, ale nepohrdnu ani dobrým pivkem s přáteli.

4. Prozraď nám nejtrapnější zážitek v práci nebo ten nejvíc, nejvíc.

Mám pusu prořízlou a tím pádem nemám o trapasy nouzi. Nicméně já o nich nevím, protože se mi zdá, že je vše v pořádku ale výraz druhé strany v obličeji mluví o něčem jiném. 

5. Máš nějaké motto, citát, který se Ti líbí a řídíš se nim.

Všichni jsme si rovní. A ať si to přebere každý, jak chce.

6. Doporuč nám něco dobrého na čtení, nebo poslech.

Z knížek - mám ráda české autory – fantazy, ku příkladu: Kulhánek, Kotleta, Žamboch, Kopřiva.

Na poslech mám ráda všechny styly krom dechovky, ta mi bohužel leze na nervy.

Helena Fuchsová – regionální ředitelka Praha

POKUD VÁS ČLÁNEK ZAUJAL A CHCETE SE STÁT SOUČÁSTÍ TÝMU, NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
NOVINKY

Co bychom měli nyní všichni dodržovat
...

 čti více
POMOC V PANDEMII

Kryje moje životní pojištění COVID-19?
onavirus (nazýván také pod zkratkou COVID-19) už nějaký čas hýbe naši společnou realitou a výjimkou není ani pojistný trh. Mnoho z našich klientů si zcela oprávněně klade otázku: "Mám ve svém životním pojištění pokrytou diagnózu COVID-19?" V době, když byla pojistná smlouva uzavírána, přeci žádná pandemie vyhlášena nebyla. Jelikož se držíme hesla „Obrana je základ úspěchu“, připravili jsme pro Vás pár potřebných vysvětlení, které se vám mohou v aktuální situaci hodit. Ne nadarmo se série našich blogů nazývá: „Když potřebujete pomoci v pandemii.“ Informace do našeho, v pořadí již čtvrtého blogu, pro vás připravil odborný garant pro životní pojištění.    Dané body jsou platné ke dnešnímu dni, tedy k datu 27. 4. 2020.   1. V první řadě je třeba si uvědomit, rozdíl mezi diagnózou U07.1 - potvrzena infekce COVID-19 (již diagnostikována infekce - choroba) a U07.2 - podezření z infekce COVID-19 (takzvaná karanténa). Zde může být u pojišťoven rozdíl v pojistném plnění. Důležitým faktem je zároveň prohlášení infekce COVID-19 za pandemii.  2. Co se týče momentálního stavu - pojišťovny, kromě pojišťovny ČSOB, nabízejí pojistné produkty, kde není pandemie ve výlukách.  3. Může se stát, že někdo v našem okolí má starší typ pojistné smlouvy. Životní pojistku uzavřel velmi dávno, kde je pandemie uvedena ve výlukách z pojištění. V tomto případě doporučujeme kontaktovat našeho poradce, který vám velmi rád poradí a ochotně pomůže.    4. Pokud má klient diagnostikovánu diagnózu COVID-19 (U07.1 - potvrzena infekce COVID-19), tak mu plyne plnění z připojištění hospitalizace a totéž platí i pro připojištění pro případ pracovní neschopnosti. Samozřejmě, že pro uvedené připojištění platí jen takové ochranné a čekací lhůty, případně výluky a omezení, které jsou definovány příslušnými platnými pojistnými podmínkami a to i v případě jiných běžných onemocněních. Zároveň upozorňujeme klienty, že je důležité dodržet léčebný postup, nařízeného v karanténě a další nařízení vlády ČR.  5. Pokud má klient povinnou karanténu (U07.2 - podezření z infekce COVID-19), pojišťovny vzhledem k tomu, že nejde o nemoc (zařazenou dle „Mezinárodní klasifikace nemocí“), momentálně toto podezření standardně neplní. Nad rámec všeobecných pojistných podmínek dokáží plnit v připojištění pro případ pracovní neschopnosti, za přesně definovaných podmínek, kdy část doby karantény, pokud dojde ke vzniku nemoci, dokáží započítat do plnění PN (pracovní neschopnosti), jedná se o pojišťovny Generali Česká pojišťovna a Kooperativa pojišťovna).      6. Pokud by došlo k tomu nejhoršímu, ke smrti klienta z důvodu nemoci, (samozřejmě v případě, pokud má klient sjednáno riziko jakékoliv smrti v rámci svého pojistného krytí), pojišťovna provede pojistné plnění. 7. Dobrou zprávou na závěr je, že některé pojišťovny momentálně zvažují další „pro klientské kroky“ a přinášejí prohlášení směrem k plnění COVID-19 z komerčního pojištění a někdy i s možností pojistného plnění nad rámec všeobecných pojistných podmínek. Shrnutí tématu v tabulce (pojištěná rizika x COVID-19 x pojišťovna): Co tedy aktuálně udělat? Doporučujeme dodržovat již zmíněné léčebné postupy, karanténu a nařízení vlády týkající se COVID-19.  Rozhodně nedoporučujeme ukončovat Vaše stávající pojištění. A i kdyby nebylo některé z připojištění (hospitalizace, pracovní neschopnost, invalidita či riziko smrt z jakékoliv příčiny) ve stávající pojistné smlouvě sjednáno, poradce společně s vámi tyto připojištění doplní. Při doplnění těchto připojištění, nebo při uzavírací úplně nového pojištění, Vám doporučujeme kontaktovat našeho poradce. Díky moderním online nástrojům, jako je inŠanon 2.0 nebo bezkontaktní uzavírání pojistných smluv, Vám na základě Vašich potřeb dokážeme reálně pomoci.     Na závěr Vám v těchto náročných dnech přejeme zejména hodně zdraví a také hodně pozitivního myšlení.   #kdyzpotrebujetepomoci," class="wysiwyg-hashtag">#kdyzpotrebujetepomoci, jsme tu pro Vás....

 čti více
POMOC V PANDEMII

Bude svět po pandemii stejný jako dříve?
Opravdu ne. Svět je každý den jiný, než byl den předtím a pandemie koronaviru je jen jedna z mnoha katastrof, které lidstvo postihly. Je vysoce pravděpodobné, že za dva roky bude život běžet stejně jako dříve a za 5 let bude mnoho lidí přesvědčeno, že nic podobného se už nestane. To ale není pravda. Na této webové stránce: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_epidemics je velmi slušný přehled pandemií a historicky jsou k nám mnohé blíže, než bychom si možná chtěli připustit. Jenže jsme o nich neměli informace v reálném čase, jak je máme dnes díky sociálním médiím. Mnohé nemoci do dvou let vymizely (respektive přestaly mít význam). Například Asijská chřipka v letech 1957 - 58 si vyžádala do 4 milionů obětí, podobně jako Hong Kongská v letech 1968 - 69. Kolik by jich však bylo při dnešním rozsahu cestování, respektive kolik by bylo obětí koronaviru bez současných opatření můžeme jen spekulovat. Pandemie však přinesla díky sociálním médiím mnoho ohlasů. Některé hlásaly slušné informace, některé hlásaly informace, které jejich majitelům mohly přinést přímý nebo nepřímý finanční prospěch a některé jen chtěly znít zajímavě a hlásaly ničím nepodložené konspirace. Člověk však nemusí být raketový vědec, aby se uměl poučit a dokázal kriticky filtrovat předkládané informace a zejména - poučit se. Zkusme se tedy poučit a vzít věci za správný konec. Roky nabádáme lidi, aby nežili z "ruky do pusy", ale mysleli na budoucnost a tvořili si rezervy - spořili. Stávají se totiž události, které se nikdy předtím nestaly a najednou jsou součástí našich životů. A při každé takové události jsou úspory potřebné, abychom ji dokázali přežít s přiměřenými (plánovanými) škodami. Na finanční zdraví je potřebný komplexní pohled, který však daleko přesahuje rozsah tohoto článku, proto zkusíme odvodit pouze pár nejdůležitějších postřehů. Jak začala karanténa, objevilo se mnoho statusů, která pojistka co kryje - ale žádná nekryje to, že jste doma a nevyděláváte. Nyní si představte, že byste měli tzv. "Nouzovou rezervu" ve výši alespoň tří (až šesti) měsíčních platů - pokud jste zaměstnanec. Pokud jste OSVČ (živnostník) je situace komplikovanější. Mnoho OSVČ totiž "optimalizuje" své příjmy, ale zapomínají, že část z ušetřených nákladů na odvody a daně by si měli odložit na "horší časy". Nouzová rezerva ale neslouží pouze pro případ pandemie a karantény. Rozumné je předpokládat, že se Vám může pokazit pračka, lednice či auto - to pojistka také nepokrývá. Samozřejmě, můžete chladničku koupit na splátky, akorát, že bude o 10 až 15% dražší. Je mylné předpokládat, že těch 15% nikoho nezruinuje, protože mnoho lidí nakonec vše kupuje na splátky a tedy vše proplatí. Přinášíme Vám proto 5 rad, které Vám pomohou lépe si uspořádat své investice, spoření a tím pádem i celkové výdaje. První rada tedy zní: "Odložte si spotřebu a plánujte podobné výdaje dopředu." Bude to pro Vás nakonec jednodušší a levnější. Další okruh informací, který se často objevoval byl o tom, jak akcie spadly a jaký je výhodný čas na investování. Mnoho z těchto informací ve skutečnosti navádělo k investičním spekulacím. Byli bychom však opatrní při takových prohlášeních. Nejdříve rozlišujme, co je náš (klientův) cíl: 1. Máme úspory, které nyní rok, dva či tři nepotřebujeme, ale pak máme cíl na co je použít. 2. Máme úspory, ale pár let je nebudeme potřebovat. Bylo by fajn, kdyby se zhodnocovaly. 3. Máme volné peníze a chceme spekulovat, jak co nejlépe vydělat. 4. Nemáme žádné úspory, ale rádi bychom si je malými pravidelnými investicemi vytvořili. Výše uvedené rozdělení je samozřejmě velmi zjednodušené, ale už i toto definování nám pomůže. Pokud je Váš investiční horizont krátký, musí být Vaše investice velmi opatrná - jinak se blížíte ke spekulaci. Je dobré často zvážit, zda nebude lepším řešením vkladový produkt. Pokud je váš investiční horizont střednědobý (alespoň střednědobý), je dobré zvážit investici do akciových podílových fondů. Pozor, investovat do akcií a investovat do akciových fondů není totéž. Při slušných podílových fondech je nesrovnatelně nižší riziko, než při koupi jednotlivých akcí. Pokud vezmeme v úvahu historii vyspělých akciových trhů řekněme od 70. let, těžko najdeme období při investici na 7 let, že by klient dosáhl ztrátu - pokud tak jen řádově málo procent. Nejpravděpodobnější však byly výnosy více než 8% ročně. Dobrá investice do akcií se nesnaží porážet akciový trh, ale kopírovat ho. Pojem "spekulovat" není v případě investování hanlivě chápán, jen si klient musí připustit, že se snaží na základě nějakého přesvědčení porazit trh a nadprůměrně vydělat. Vybírá si úzce specializované investice a podstupuje podstatně vyšší riziko. V posledním případě si je třeba uvědomit, že pokud pravidelně spoříme, téměř vůbec nás nezajímá v jakém stádiu je trh, protože naše investice se v podstatě průměruje. Pokud jdeme spořit například na 7 let, jsme ochotni hájit přesvědčení, že bychom měli spořit 100% do akcií. Samozřejmě vycházíme z předpokladu, že jste v kontaktu se svým investičním poradcem a jste ochotni investici pravidelně přehodnocovat. Pokud například za 5 let dosáhnete slušný výnos a víte, že určitě spoření za dva roky ukončíte, je čas se akcií zbavit. Investice na rozdíl od mnoha jiných finančních produktů je velmi tvárná a snadno se dá přizpůsobit podle upravených klientových potřeb. Proto druhá rada zní: "Zamyslete se, co chcete dosáhnout, co je vaše skutečná potřeba." Ať už investujete jednorázově nebo pravidelně (spoříte), je velmi důležité zohlednit náklady s tím spojené. Mezi podílovými fondy rozlišujeme fondy aktivně řízené - to jsou ty, které máme v povědomí a pasivní fondy - tzv. ETF (nazývané také indexové fondy). Naše společnost nabízí oba typy fondů. Každý z nich má své výhody i nevýhody. Jsou však i společnosti, které se orientují pouze na jeden typ fondů a popisují je jako jediné výhodné řešení. Často jsou indexové fondy označovány jako nízko nákladové, ale celkové náklady pro klienta nemusí vždy hovořit pouze v jejich prospěch. V každém případě jsme před časem analyzovali, jaký dopad mohou mít náklady a různý daňový režim různých podílových fondů na výsledek spoření. Vzali jsme tři konkrétní nabídky např. ze slovenského trhu. Předpokládali jsme, že klient bude pravidelně spořit 100 Eur měsíčně 30 let (na důchod). Pokud by všechny tři řešení dosáhly 9% výnos, měl by klienty spořicí účet hodnotu, jak je vidět na grafu.  Proto třetí rada zní: "Náklady a forma zdanění mají podstatný vliv na výsledek Vaší investice/spoření, berte to také v úvahu." Čtvrtá rada souvisí s předchozími: "Podílové fondy jsou velmi transparentní, pokud nedokážete zjistit, jaké mají náklady, výsledky, do čeho přesně investují - nekupujte je!" Osobní zkušenost (poradce): Po náhlém poklesu trhů v souvislosti s pandemií jsem měl telefonát od jedné klientky, který probíhal zhruba následovně: Ona: "Táta má vklad v bance a nyní mu to pokleslo o několik procent, umíte mi poradit, jestli by to neměl raději vybrat?" Já: "Jak mu mohla klesnout hodnota vkladu v bance?" A to jsme již tušili, odkud vítr fouká, protože jsme se s tím již setkali. Ona: "Nevím, jen mi vystrašený volal." Já: "Víte co, zavolejte mu, ať pošle výpis z banky. Myslím si, že má nakoupené podílové fondy. " Ona: "Určitě ne, říkal, že je to vklad." Vklad a investice jsou zcela jiné finanční produkty. Po obdržení kopii dokladů a jejich prostudování (vlastně nám stačil jeden pohled). Já: "Váš otec má nakoupené poměrně nekvalitní fondy domácího správce. Pokud chce investovat, při stejném riziku může mít mnohem kvalitnější spravované fondy - ať to vybere. " Ona: "Neztratí na tom?" Já: "Už ztratil, ale pokud to dá do lepší zprávy, spíše se mu investice vrátí." Co je podstatné, a vím, že se to děje. V některých bankách pracovník vidí stav účtu a nabídne, často starším klientům "takový lepší vklad" - ale ve skutečnosti mu zřídí investici. Proto pátá rada zní: "Investujte jen přes lidi, u kterých existuje objektivní předpoklad, že s nimi budete moci komunikovat během celé životnosti Vaší investice - dají si větší pozor na to, zda jste správně pochopili vlastnosti produktu." Proto v případě, pokud potřebujete poradit, neváhejte nás kontaktovat, my Vám doporučíme co nejlepší řešení spolu s naším investičním specialistou. Ondrej Faith, Odborný garant pro kapitálový trh a investice Universal maklérsky dom...

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
síť poboček
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

INTRANET LOGIN

WEBMAIL