Bude pandemie největší hrozbou drobného podnikání?

29. 1. 2021, Blog, novinky

Přerušení provozu a pandemie jsou společně s kybernetickými útoky v současnosti největšími hrozbami pro firmy a zřejmě ani do budoucna tomu nebude jinak.

Pandemie byla během poslední desetileté historie poměrně podceňovaným rizikem.

V roce 2021 se však pandemie stala rizikem číslo jedna v 16 zemích světa a v trojici největších rizik na všech kontinentech světa.

Až 40 % respondentů uvedlo pandemii jako hlavní příčinu přerušení provozu v roce 2021.

Údaje ze zdroje: Allianz (průzkum)

Málokdo však ví, že již některé profese drobného podnikání mohou využít možnosti pojištění přerušení provozu i z důvodu pandemie. 

Přesněji řečeno: „Přerušení provozu z důvodu epidemie nebo nákazy se poskytuje plnění za dobu, na kterou byl rozhodnutím hygienické služby uzavřen provoz zařízení.“

Kterých drobných živnostníků či svobodných povolání se tento druh pojištění týká?

Pojištění může být uzavřeno i pro jiná povolání, než která jsou uvedena výše v tabulce.

Daný požadavek je nutno vždy předem konzultovat v pojišťovně (v tomto případě v UNIQA pojišťovna, a.s.)

Jaká rizika pojištění „přerušení provozu“ kryje?

· poškození nebo zničení prostoru k podnikání, epidemie (není vyloučený COVID-19), povodně, nemoc či úraz odpovědné osoby

Pojištění „přerušení provozu“ uhradí:

· ušlý zisk a výdaje na krytí nezbytných nákladů (periodické platby jako nájem, leasingové splátky, splátky úvěrů, sociální a zdravotní pojištění zaměstnanců, platy zaměstnanců a pod.).

Proč pojištění proti „přerušení provozu“ od UNIQA mít uzavřeno?

· výhodná cena

· možnost uplatnit až na tři pobočky firmy

· různé varianty podle profese a preferencí

· usnadnění opětovného startu podnikání

V případě, že potřebujete poradit s tímto druhem pojištění vašeho drobného podnikání, neváhejte nás kontaktovat, my Vám ve spolupráci s UNIQA doporučíme co nejlepší řešení pojištění vašeho podnikání.

#kdyzpotrebujetepomoct

Autor článku: Ing. Martin Kristl - Odborný garant 

POKUD VÁS ČLÁNEK ZAUJAL A CHCETE SE PORADIT, NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
POMOC V PANDEMII

Má spoření význam?
„Kdo je připraven, není překvapen“.  Lze konstatovat, že Češi jsou při investování obecně disciplinovaní a mnozí se již poučili i z minulosti. Většina z nás si držela i dostatečnou finanční rezervu na horší časy. Tuto rezervu nyní v důsledku aktuálního společenského dění spotřebováváme – tak je to určitě v pořádku, proto je to přeci naše rezerva. Zároveň se musíme co nejdříve navrátit k vytváření další nové rezervy pro situace, které mohou přijít v budoucnu.  V třetí části naší blogové série „Když potřebujete pomoct v pandemii“, si rozebereme důležitost a aktuální možnosti investičního – pravidelného spoření. Naši odborní poradci Vám dokáží profesně poradit, jak řešit vaše individuální investiční cíle a stejně tak Vám pomohou i s jejich realizací.  Protože, #kdyzpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kdyzpotrebujetepomoct, jsme tu pro Vás. ŽELEZNÁ REZERVA znamená = spoření včera, spoření dnes a také spoření zítra. V těchto nejistých časech každý zřejmě ocení, když má k dispozici, lidově řečeno, železnou rezervu. V ideálním případě rezervu na 6 až 9 měsíců dopředu. A když už určitou rezervu máte, měli byste ji pravidelným investičním spořením navyšovat. Mnohem důležitější je investiční spoření pro toho, kdo žádnou rezervu nemá. Zcela nejdůležitější je začít spořit pro toho, kdo má dluhy. Jen s dostatečnou finanční rezervou totiž dokáže jednotlivec nebo i rodina přežít horší časy, jaké zažíváme právě teď.  Čas od času se zkrátka některé okamžiky v historii opakují. Aktuálně, poklesy a růsty na trzích znamenají příležitost. V případě, že disponujete investicemi, není třeba podlehnout panice související s poklesy trhů a bezhlavě prodávat akciové fondy či vybírat peníze. Nedoporučujeme měnit investiční strategii kvůli dočasným poklesům na trhu. Vámi nastavená investiční strategie musí vycházet z dlouhodobého investičního horizontu a ze zvoleného přístupu k investičnímu riziku. S poklesy na trhu se v dlouhodobém horizontu počítá. Je to také zároveň příležitost navýšit pravidelné investice a za stejnou hodnotu nakoupit levnější podíly, akcie, případně další cenné papíry.       Co můžete aktuálně dělat v otázkách investování? Klienti a jejich přístup k investování se dá rozdělit na tři základní typy přístupů:  1. Pokud jste ti, kteří ještě nezačaly spořit. Naše doporučení : Nyní je ideální doba začít spořit prostřednictvím podílových fondů. 2. Pokud jste ti, kteří již spoří déle. Naše doporučení : Pokud budete v pravidelném spoření pokračovat, nic se neděje. Pokud byste dokonce navýšili výši své měsíční investice, určitě si vylepšíte finální výsledek. Zkuste v této době například refinancovat hypotéku za nižší úrok a o ušetřenou část měsíční splátky můžete navýšit spoření.    3. Pokud jste investoři s vyššími jednorázovými částkami. Naše doporučení : Pokud své investice nezačnete prodávat, časem se zotaví. Aktuálně, „bláznivější chvíle“ je třeba jednoznačně přečkat. Do čeho můžete investovat? 1. Podílové fondy  Nejdůležitější při investování je, aby lidé chápali význam kolektivního investování a využívali tak investování prostřednictvím podílových fondů. Ať už klienti kupují akcie, komodity nebo dluhopisy, vždy je bezpečnější, pohodlnější a mnohdy i výnosnější nakupovat je prostřednictvím podílových fondů. 2. Zlato  Kdo chce investovat do zlata, měl by si nejprve ujasnit, co chce touto formou investice dosáhnout. I při tomto přemýšlení vám samozřejmě umíme odborně poradit. V případě, že se rozhodnete investovat přímo do zlata, přinášíme vám na výběr 2 obchodní společnosti, které nákup zajistí a navíc je najdete v naší moderní online aplikaci inŠanon 2.0. Další možností je investovat do zlata také prostřednictvím podílových fondů.     3. Spekulace na trhu  Stejně důležité je rozlišovat, zda chcete investovat systematicky nebo spekulovat na kapitálovém trhu. I spekulování je investování, ale způsobem, jakým se investor snaží výrazně porazit trh. Častým východiskem spekulací je dění v některé zemi či v některém podniku - korporaci. Investor kalkuluje s tím, zda se dění odrazí na některých aktivech pozitivně nebo negativně. Takový postup není špatný, málokdy je odhad však správný. Při neuvážených spekulacích potom takový omyl dopadne nejen na jméno investora, ale i na jeho peněženku.   4. Nezapomínejme na rozložení rizika (diverzifikace) Pokud jsme si ujasnili, že chceme investovat systematicky, rozhodnuti jsme i v tom, čeho přesně chceme dosáhnout?! Rozdělme si tedy finanční prostředky na části, pokud je to možné. Někdo si bude chtít část peněz odložit jako rezervu, část odložit např. na koupi auta v horizontu 5 let a část investovat dynamicky s cílem dosáhnout vysoký výnos. Někdo jiný naopak může požadovat výnos vyšší než je míra inflace, ale zároveň nechce zažít velké propady. Všechny své peníze má uloženy, pro případ, aby z nich mohl splatit část hypotéky. Investičních cílů může být opravdu mnoho a určitě je lepší poradit se s investičním poradcem - specialistou. Graf - aktuální stav: Jakékoliv investiční rozhodnutí byste měli konzultovat se svým investičním poradcem.   Stále platí, #KdyzPotrebujetePomoctVPandemii," class="wysiwyg-hashtag">#KdyzPotrebujetePomoctVPandemii, jsme tu pro Vás. Neváhejte nás kontaktovat.  Autor článku: Ing. Martin Kristl - Odborný garant ...

 čti více
BUĎ UNIVERSAL

Rozhovor s novým členem dozorčí rady, Rostislavem Bednárkem
Firma ti projevila důvěru tím, že jsi se stal členem dozorčí rady UMD Network. Znamená to pro tebe nějakou konkrétní změnu v práci? Své zvolení do dozorčí rady UMD Network chápu opravdu především jako projevení důvěry firmy v mou osobu a zároveň jako ocenění dosahovaných obchodních výsledků. Jelikož se jedná o poměrně čerstvou záležitost, žádné zásadní změny v mé práci a denních činnostech to pro mne zatím neznamená. Každopádně jsem plně připraven být firmě prospěšný tak, jak to bude potřebovat. Jak vnímáš rebranding v ČR? Rebranding poboček v ČR je dnes v plném proudu. Osobně mám jen pozitivní pocity, obchodní jméno UMD Network a.s. a značka UNIVERSAL nás více propojují a identifikují  s naší mateřskou společností na Slovensku, která je symbolem stability, prosperity a růstu. Je pro tebe UNIVERSAL jako česko-slovenská společnosť přínosem? Přestože má český a slovenský finanční trh své odlišnosti, způsob práce, poradce i klienti jsou v obou zemích v zásadě stejní. Tady doceníme 17-ti leté know-how našich slovenských kolegů, kdy si informace a zkušenosti předáváme na vzájemných setkáních. V příhraničních oblastech jsme rovněž navázali obchodní spolupráci a předáváme si klienty, kteří žijí či podnikají v sousední zemi.     Máš ambice rozšiřovat růst v pracovní oblasti i na Slovensku? Slovensko mám velmi rád a často k Vám jezdím pracovně i soukromě, v nejbližším období mě ale hlavní pracovní výzvy čekají v ČR. Takže zatím ne, ale do budoucna se toho nevzdávám. Jak dlouho se věnuješ finančnictví? Ve světě financí se pohybuji 23 let, z toho zhruba 20 let v manažerských funkcích. Prošel jsem si Komerční pojišťovnou, Českou pojišťovnou a do roku 2017 jsem 11 let působil jako regionální ředitel v pojišťovně Kooperativa. Za tu dobu jsem se setkal se spoustou inspirujících osobností, zažil ale i negativní situace a hlavně jsem měl možnost nabrat hodně pracovních i lidských zkušeností, které se teď snažím využít při práci v Universalu. Bereš svou práci jako poslání? Ano, svou práci beru jako poslání a stále se k ní i po těch letech praxe snažím přistupovat s pokorou. Při budování důvěry a dlouhodobých vztahů s klientem nám práce posláním být musí. A klient to velmi dobře pozná. Jak se ti pracuje s tvým týmem? Ve svém agenturním týmu mám na jedné straně kolegy, se kterýma spolupracuji dlouhodobě na základě vzájemné důvěry a výborných vztahů, na druhé straně nás postupně doplňují nováčci se zdravou chutí učit se a uspět ve světě finančního poradenství. Dohromady tvoříme tým, který se umí pracovně podpořit, má pozitivní atmosféru a vztahy budujeme i na častých mimopracovních akcích. V Universalu je vše navíc umocněno pozitivním a přátelským přístupem vedení a akcionářů firmy, navíc  motivační škála firemních benefitů přirozeně nutí obchodníky k aktivitě. Práce s týmem je dnes pro mne určitě radostí. Jakou máš vizi do budoucna? Když jsem si vybral UNIVERSAL jako svého partnera, bylo to i na základě firemních vizí definovaných jako důvěryhodnost, nezávislost, profesionalita a přátelskost, které mě oslovily. Ve své každodenní práci se opírám o dva stěžejní pilíře, a těmi jsou naši klienti a naši obchodníci. Zastávám názor, že spokojenost je na každém „vidět“, že poznáme s naší službou spokojeného klienta a rovněž poznáme spokojenost na našem obchodníkovi. Mou vizí do budoucna je mít jen obchodníky a klienty, na kterých je „vidět“ radost a spokojenost a jelikož je to nakažlivé, tak jich bude na obou stranách stále přibývat....

 čti více
NOVINKY

Jak si udržet dobrou náladu a neupadnout do deprese
Vážení čtenáři, přinášíme Vám další téma ze série blogových příspěvků od transformační koučky Moniky Slávikové, z řad společnosti Universal maklérsky dom a.s. Věříme, že se Vám v pořadí druhý článek bude líbit. #kdyzpotrebujetepomoct, jsme tu pro Vás. Pohodlně se usaďte, buď se šálkem kávy nebo čaje a vychutnejte si příjemné a ničím nerušené čtení. Mnozí z nás momentálně řeší situaci, jak se udržet v dobré psychické kondici. Jelikož to není jednoduché, rozhodla jsem se Vám pomoci jednoduchým postupem, který mi pomáhá, jako je to už v nadpisu zmíněno, udržet si dobrou náladu a neupadat do deprese. Tento postup spočívá v tom, že si kladu otázky a sama si na ně odpovídám. Je důležité si uvědomit, že momentální situaci neovlivníme a je důležité ji přijmout. Protože přítomnost vždy zvládnete - vždy jste ji přece zvládli. Tyto otázky jsem si položila i nyní, abych se udržela v dobré náladě i přesto, že se věci kolem mě rychle mění. 1. Co mi v minulosti pomohlo v těžké situaci, abych nepodlehla negativnímu myšlení? Napsaný konkrétní plán na nejbližší období, co dělat v daném týdnu, v tomto dni. V průběhu dne postupuji podle toho, co jsem si napsala – práce, rodina, relax...  2. Co mě v těchto dnesch nejvíce ovlivňuje? Jak já sama o této situaci přemýšlím. Proto si střežím své myšlenky. Opravdu si na ně dávám pozor. Vědomě si to uvedomuji. 3. Co dělat s negativními myšlenkami? Nebudu jim věnovat svoji pozornost. Jak přijdou, tak odejdou. Když o nich nediskutuji s jinými, ani se o nich nebavím sama se sebou, odchází rychleji. Když si jich všimnu, hned se koncentruji na to, co právě dělám. 4. Co je pro mě teď důležité dodržovat? Pracovat dle harmonogramu dne. Jdu bod po bodu od rána, jako jsem si naplánovala. Diář to jistí. Můj systém mě drží, abych nevybočovala, když to není nutno. 5. Co potřebuji vědět ohledně COVID-19? Aktuální zprávy, nařízení, informace pro mě a mojí rodinu. Čtu si je na internetu, krátce, jednou za den. Poslouchání rádia nebo TV v průběhu celého dne mi odvádělo pozornost od toho, co chci dělat, proto to už nedělám. 6. Co umím skutečně ovlivnit v této situaci? Dodržovat nařízení, využívat dostupné systémy. Pracuji z domova – využívám online systémy, dezinfikuji domácnost, ušila jsem roušky, chráním sebe i rodinu. Jsme zdraví a jsem za to vděčná.  7. Jak budu vědět, že tento postup je pro mě správný? Na konci dne si udělám zhodnocení, jak jsem na tom. Večer si zhodnotím, co se mi podařilo a těší mě to. Co jsem neudělala nebo nestihla udělat, zapíšu podle důležitosti na další dny. Jsem spokojená, protože dělám to, co dnes můžu ovlivnit. Toto je 7 bodů, které mně osobně pomáhají udržet se v dobré psychické kondici. Jak to máte vy? Také se řídíte osvědčenými postupy a máte zorganizovaný čas nebo si na to nepotrpíte, a přesto to zvládáte? Napište nám do komentáře:   a / ve kterých bodech to máte jako já? b / co Vás dnes potěšilo a zpříjemnilo Vám den? Příště vám nastíním téma: Jak jsem si sladila home office a time management. Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov Universal maklérsky dom a transformační koučka  ...

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
síť poboček
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL