Hypoteční prostor a jeho „podzimní řešení“

19. 11. 2020, Blog, pomoc v pandemii

Celoevropský prostor paralyzovala letos již druhá vlna pandemie související s COVID - 19. Ochromilo to nejen mezinárodní obchod, ale i naše finance. Mnozí lidé byli nuceni přestat chodit do práce, některým se výrazně snížil příjem, jiní zase o práci přišli úplně. Celá tato situace narušila rodinné rozpočty a také hospodaření s financemi.

Mnoho otazníků proto logicky visí nad těmi, kteří splácejí hypotéku či jiný úvěr. My jsme se rozhodli Vám ve druhém díle našeho seriálu "Když potřebujete pomoct v pandemii" přinést odborný pohled.  

Odpovědi na otázky: " Co udělat, pokud jste přišli o práci, případně Vám zaměstnavatel snížil plat na 50% a vy musíte platit hypotéku či úvěr?" … to Vám zodpovíme v článku níže.

Vládní moratorium o odkladu splátek, díky kterému mohli klienti využít ochrannou dobu při splácení úvěrů v rámci mimořádných opatření v souvislosti s COVID-19 (1-ní vlna pandemie), skončilo k 31. 10. 2020.

https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2020/plosny-odklad-splatek-konci-poskytovatel-39851

Můžete nyní žádat o odklad splátek?

INDIVIDUÁLNĚ budou instituce (banky/spořitelny) umožňovat – nejde však o plošnou alternativu řešení!

Odklad splátek musí klient sám aktivně požádat svou banku či stavební spořitelnu, ty instituce, jež připouštějí tuto možnost, tak na svých webových stránkách (např. https://www.rsts.cz/odklad-splatek/) zveřejnily formuláře žádostí, doporučují, aby je klienti využívali a upřednostňovali před návštěvou poboček.

Odklad splátek se netýká plošně všech klientů, instituce budou jednotlivé žádosti posuzovat individuálně.

Jakých úvěrů se to týká?

Odložit splácení je možné u spotřebitelských úvěrů bankovních i nebankovních společností, splátkových úvěrů, úvěrů na bydlení (hypotéky a úvěry od stavebních spořitelen) a u podnikatelských úvěrů.

Jakých úvěrů se to (NE)týká?

Možnost odkladu splácení se nevztahuje na kreditní karty, kontokorentní úvěry, revolvingové úvěry, operativní leasing nebo úvěry v souvislosti s obchody na kapitálovém trhu. Odložit splátky není možné ani u úvěrů, u kterých je dlužník ve zpoždění se splátkou/splátkami.

Na jak dlouho lze splácení odložit?

Odložit splátky lze na tři měsíce (např. u RSTS - Raiffeisen stavební spořitelna a.s.). Banky/spořitelny tuto situaci budou s klienty řešit individuálně.

Důvody pro odklad splátek?

V „žádosti u dané instituce“ klient prostřednictvím čestného prohlášení potvrdí, že o odklad žádá z důvodu nepříznivého vlivu „koronavirové“ epidemie na jeho současnou finanční situaci. Banky/spořitelny to v danou chvíli zkoumat z největší pravděpodobností nebudou. 

Doporučujeme však tohoto čestného prohlášení nezneužívat!

„Banka je oprávněna prověřit nárok žadatele na odklad splátek úvěru. Případná pochybení ze strany klienta mohou být považována za porušení úvěrové smlouvy.“

„Nebude-li se klientovo čestné prohlášení zakládat na pravdě, může být takové jednání klasifikováno jako úvěrový podvod.”

Bez poplatku?

Pokud banka či spořitelna umožní splátky odložit, lze očekávat tuto službu zdarma pro své klienty.

Žádný negativní záznam v registru dlužníků?

Posun splátek a vkladů dle tohoto mimořádného opatření nebude posuzován jako nedoplatek a nebude hlášen do registrů.

Jak je to s úroky po dobu odkladu?

Po dobu odkladu nebudou klienti splácet ani úroky ani jistinu. Dlužná částka se však bude úročit i nadále. Je třeba tedy počítat s tím, že za odklad splácení lidé v budoucnu zaplatí.

Nezapomínejme také na možnost své úvěry a půjčky KONSOLIDOVAT.

Další možností řešení nelehké situace je také možnost konsolidace více úvěrů do jednoho. Sloučení hypotéky například s případnými dalšími finančními závazky (spotřební úvěr) lze dosáhnout nižší úrokovou sazbu, prodloužit dobu splatnosti. Takto lze zároveň ušetřit nemalou částku na každoměsíčních splátkách.  

Aktuálně se v mnoha případech vyplatí si nechat vypracovat nabídku pro KONSOLIDACI.

Příklad konsolidace:

Simulace z portálu EQUA Bank:

V této situaci je velmi důležité poradit se s finančním poradcem – specialistou na problematiku úvěrů a vyhodnotit další postup individuálně k situaci každého jednotlivého klienta.

My Vám s touto situací rádi pomůžeme. Stačí, když vyplníte níže uvedený kontaktní formulář. Jeden z našich finančních poradců Vás bude následně kontaktovat a určitě Vám doporučí, co je pro Vás v této situaci nejvýhodnější.     

Jsme tu pro Vás. #KdyzPotrebujetePomoctVPandemii #prokazdypripad

 Autor článku: Ing. Martin Kristl - Odborný garant  

POKUD VÁS ČLÁNEK ZAUJAL A CHCETE SE PORADIT, NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
BUĎ UNIVERSAL

Rozhovor s novým členem dozorčí rady, Rostislavem Bednárkem
Firma ti projevila důvěru tím, že jsi se stal členem dozorčí rady UMD Network. Znamená to pro tebe nějakou konkrétní změnu v práci? Své zvolení do dozorčí rady UMD Network chápu opravdu především jako projevení důvěry firmy v mou osobu a zároveň jako ocenění dosahovaných obchodních výsledků. Jelikož se jedná o poměrně čerstvou záležitost, žádné zásadní změny v mé práci a denních činnostech to pro mne zatím neznamená. Každopádně jsem plně připraven být firmě prospěšný tak, jak to bude potřebovat. Jak vnímáš rebranding v ČR? Rebranding poboček v ČR je dnes v plném proudu. Osobně mám jen pozitivní pocity, obchodní jméno UMD Network a.s. a značka UNIVERSAL nás více propojují a identifikují  s naší mateřskou společností na Slovensku, která je symbolem stability, prosperity a růstu. Je pro tebe UNIVERSAL jako česko-slovenská společnosť přínosem? Přestože má český a slovenský finanční trh své odlišnosti, způsob práce, poradce i klienti jsou v obou zemích v zásadě stejní. Tady doceníme 17-ti leté know-how našich slovenských kolegů, kdy si informace a zkušenosti předáváme na vzájemných setkáních. V příhraničních oblastech jsme rovněž navázali obchodní spolupráci a předáváme si klienty, kteří žijí či podnikají v sousední zemi.     Máš ambice rozšiřovat růst v pracovní oblasti i na Slovensku? Slovensko mám velmi rád a často k Vám jezdím pracovně i soukromě, v nejbližším období mě ale hlavní pracovní výzvy čekají v ČR. Takže zatím ne, ale do budoucna se toho nevzdávám. Jak dlouho se věnuješ finančnictví? Ve světě financí se pohybuji 23 let, z toho zhruba 20 let v manažerských funkcích. Prošel jsem si Komerční pojišťovnou, Českou pojišťovnou a do roku 2017 jsem 11 let působil jako regionální ředitel v pojišťovně Kooperativa. Za tu dobu jsem se setkal se spoustou inspirujících osobností, zažil ale i negativní situace a hlavně jsem měl možnost nabrat hodně pracovních i lidských zkušeností, které se teď snažím využít při práci v Universalu. Bereš svou práci jako poslání? Ano, svou práci beru jako poslání a stále se k ní i po těch letech praxe snažím přistupovat s pokorou. Při budování důvěry a dlouhodobých vztahů s klientem nám práce posláním být musí. A klient to velmi dobře pozná. Jak se ti pracuje s tvým týmem? Ve svém agenturním týmu mám na jedné straně kolegy, se kterýma spolupracuji dlouhodobě na základě vzájemné důvěry a výborných vztahů, na druhé straně nás postupně doplňují nováčci se zdravou chutí učit se a uspět ve světě finančního poradenství. Dohromady tvoříme tým, který se umí pracovně podpořit, má pozitivní atmosféru a vztahy budujeme i na častých mimopracovních akcích. V Universalu je vše navíc umocněno pozitivním a přátelským přístupem vedení a akcionářů firmy, navíc  motivační škála firemních benefitů přirozeně nutí obchodníky k aktivitě. Práce s týmem je dnes pro mne určitě radostí. Jakou máš vizi do budoucna? Když jsem si vybral UNIVERSAL jako svého partnera, bylo to i na základě firemních vizí definovaných jako důvěryhodnost, nezávislost, profesionalita a přátelskost, které mě oslovily. Ve své každodenní práci se opírám o dva stěžejní pilíře, a těmi jsou naši klienti a naši obchodníci. Zastávám názor, že spokojenost je na každém „vidět“, že poznáme s naší službou spokojeného klienta a rovněž poznáme spokojenost na našem obchodníkovi. Mou vizí do budoucna je mít jen obchodníky a klienty, na kterých je „vidět“ radost a spokojenost a jelikož je to nakažlivé, tak jich bude na obou stranách stále přibývat....

 čti více
POMOC V PANDEMII

Když potřebujete pomoci v pandemii
 Ztratil jsem 50% příjmu, přijdu o práci, zrušili mi objednávky, musel jsem zavřít provozovnu. Proč právě já? Jak dál? Co budu dělat? Z čeho zaplatím hypotéku? Za co nakoupím jídlo? To jsou asi nejčastější otázky, které si dnes v důsledku vládních opatření na potlačení šíření nebezpečného viru COVID-19 klade stále více a více Čechů. Smutné? Bohužel ano. To je dnešní realita. Každý z nás včetně mě se s tím bude muset poprat. Zbývá nám jediné. Bojovat. Hledat možnosti, jak být pro sebe a společnost přínosem. V době hrozící ekonomické krize, které napomáhá externí globální činitel - koronavirus, vládní činitelé, ústřední regulační orgány a světové mocnosti do ekonomického "hodinového strojku" kapou olej. Opravují poškozené součástky, natahují pružiny, a to vše s cílem, aby se stroj nepřestal točit. Ideálně aby nepolevoval ze svého tempa. Centrální banky tisknou nové bankovky a do ekonomik pumpují novou krev s cílem udržet chod běžného života. Banky jsou i díky takovým stimulacím schopné a ochotné nabízet svým klientům možnost "beztrestného" odkladu splátek. Rozdávají peníze s rekordně nízkými úroky (v zásadě zdarma). Jiné finanční instituce nebo i samotný státní aparát, přicházejí se sérií dalších polehčujících okolností s cílem tlumit dopady stagnující ekonomiky. Příkladem může být odložená daňová povinnost či plánovaná podpora zaměstnavatelů při udržení aktivních pracovníků. V zásadě všechna tato opatření mají jedno hlavní POZITIVUM a to, že si všichni takto kupujeme čas. Drahocenný čas, kterého nikdy není dost. Ale jak se říká, štěstí přeje připraveným. Abychom byli připraveni na různá ekonomická úskalí, připravujeme pro vás seriál KDYŽ POTŘEBUJI POMOCT V PANDEMII. Jedná se o seriál blogů s užitečnými a praktickými informacemi, které vám mohou pomoci ve vaší ekonomické situaci. Jelikož platí "více hlav, více rozumu", chtěli bychom vás touto cestou vyzvat ke spolupráci. Pokud je nějaké téma, které vás v souvislosti s přicházejícím ekonomickým útlumem zajímá nebo doslova trápí a neumíte si sami odpovědět, napište nám. Jako komentář do blogu, na email, to je jedno. Rádi se tématu chopíme, s odborníky zanalyzujeme a připravíme do dalšího dílu. Předem děkujeme a těšíme se na spolupráci.  Spolupráce. Toto slovo mě fascinuje. Je složeno ze dvou extrémně důležitých slov, a to SPOLU a PRÁCE. Neduh COVID-19 a ekonomickou krizi zvládneme jedině společně. Disciplínou, solidaritou, vzájemným pochopením, respektem a prací. Proto jakýkoliv nápad a možná právě váš postřeh, reakce, komentář může pomoci mnoha dalším. Jsem zastáncem myšlenky, že SDÍLENÍ může být základem společného úspěchu všech. Tak pojďme do toho všichni. Zodpovědně Společně.   V dalších dílech pro vás rozpracujeme následující témata: 1. Co s tím, když máte příjem nižší o 50%? - Kde a jak ušetřit, daňové prázdniny 2. HYPO-prostor a jeho staronové řešení. - Odložené splátky, refinancování, optimalizace 3. Štěstí přeje připraveným nebo má šetření vůbec význam? - Železná rezerva, spoření včera, dnes a zítra  4. Kryje moje životní pojištění COVID-19? - Obrana je základ úspěchu 5. Proč zůstat pojištěný NONSTOP - Má to smysl? 6. Příležitosti na trhu - Kdo? Kdy? Proč? Zač? Kam? 7. Home-Office & Online komunikace Děkuji, že jste to dočetli až sem a přeji Vám především hodně zdraví. Nejen to fyzické, ale i duševní. Doba je náročná a zachovat si svěží, zdravou a klidnou mysl může být klíčem k úspěchu. Ne náhodou se říká: „vše je v hlavě“. A protože také platí „ve zdravém těle zdravý duch“, končím a jdu si zaběhat. S rouškou pochopitelně. Protože je zapotřebí začít od sebe.   S pozdravem Miroslav Majcin, člen představenstva...

 čti více
POJIŠTĚNÍ MAJETKU

Pojištění kol, elektrokol, koloběžek a elektrokoloběžek
Máme tu část roku, kdy čím dál tím více lidí jezdí na kolech či koloběžkách. Stále populárnější jsou i jejich elektro verze a počet lidí, kteří je využívají, například i na jízdu do práce, narůstá. Ve velkých městech se těší mimořádné oblibě tzv. „sdílené kola a elektrokoloběžky“, které mohou lidé využívat za poplatek. Připomínáme, že dnes už je ze zákona jízda koloběžek s přídavným motorkem na chodnících omezena a jejich uživatelé mají status řidičů nemotorových vozidel, jaký mají i cyklisté. Jezdit mají především po cyklostezkách a silnicích. Lidé mohou jezdit na kolech i na koloběžkách po chodníku pouze rychlostí chůze a na silnici musí dodržovat všechna pravidla silničního provozu. Jejich kolize se posuzují jako dopravní nehody a v případě porušení pravidel mohou jejich uživatelé dostat blokovou pokutu. Kdo odpovídá za škodu, kterou způsobíte jízdou na kole nebo koloběžce? V případě, že kolizi s chodcem na chodníku zavinil jezdec, za škodu, která chodci vznikla, odpovídá jezdec. Stejně tak v případě, že dojde ke srážce s vozidlem a viníkem nehody je jezdec (cyklista či koloběžkář). Zde vzniká otázka: "POTŘEBUJE elektrokoloběžka / elektrokolo POV - povinné ručení?" Silniční provoz elektricky asistovaných jízdních kol - elektrokol (nazývaných též v německy mluvících zemích "pedelec" a v anglofonních zemích "e-bike") se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013 (Nařízení o schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek).  Ze schvalovacího procesu (homologace) jsou mimo jiné vyňaty dopravní prostředky, jejichž rychlost s asistencí elektromotoru nepřevýší 25 km/h a u nichž je jmenovitý výkon elektromotoru maximálně 250 Wattů; článek 2, oddíl 1h směrnice:  · Šlapací jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W, jehož motor je vyřazen z činnosti, jestliže cyklista přestane šlapat, a jinak je jeho výkon postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, dokud rychlost vozidla nedosáhne 25 km/h; · Dopomoc elektromotoru může být tedy aktivována pouze při aktivním šlapání, akcelerátor může elektrokolo uvést pouze do rychlosti 6 km/h z klidového stavu (viz norma EPAC níže, v případě šlapání může být jeho výkon až do maximální asistované rychlosti). V září 2009 začala ve všech zemích EU platit specifická norma, která dále zpřesňuje požadavky na elektrický obvod, elektrické kabely a spoje elektrokola, testování baterií, elektromagnetickou kompatibilitu, řízení výkonu, maximální rychlost, které je možné díky elektrickému motoru dosáhnout a na měření maximálního výkonu elektrokol. Tato norma má označení ČSN EN 15194 a je též známá pod zkratkou EPAC (Standard for Electronically Power Assisted Cycles). Tato norma existuje v aktuální verzi jako EN 15194:2017 už i v českém jazyce. · Pokud elektrokolo splňuje omezení dané Nařízením a plní požadavky zmíněné Normy (existuje buď atestace v akreditované zkušebně a je vystaveno prohlášení o shodě nebo je shoda deklarována výrobcem) je z hlediska českého Zákona o provozu na pozemních komunikacích na elektrokola pohlíženo jako na jízdní kola bez elektrické asistence. https://ekolo.cz/legislativa Z jakého pojištění je tedy možné takovou škodu uhradit? Pokud máte uzavřené pojištění domácnosti, v rámci pojištění občanské odpovědnosti příslušníků domácnosti máte pojištěny i škody na zdraví či na majetku, které způsobíte svou jízdou na kole nebo koloběžce. Škodu v takovém případě, za vás uhradí vaše pojišťovna. Týká se to i případů, pokud byste někomu způsobili škodu jízdou na pronajaté elektrické koloběžce nebo kole, ať už v ČR nebo i v zahraničí. Pojištění odpovědnosti však musíte mít sjednané s platností i v příslušné zemi (např. v rámci Evropy).   Pokud by příčinou kolize či nehody byl špatný technický stav takového vozidla a tento stav nemohl být zjevný pro jeho uživatele, odpovědnost za zanedbanou údržbu by v tomto případě nesl jeho majitel nebo provozovatel. Co dělat, pokud Vám kolo/elektrokolo nebo koloběžku/elektrickou koloběžku ukradnou z domu nebo sklepa? Koloběžka je stejně jako kolo a všechny sportovní potřeby automaticky pojištěním domácnosti krytá v pojištění zařízení domácnosti (movité věci). Pojišťovny však při odškodnění rozlišují, zda daná věc zmizela přímo z bytu, z domu nebo ze sklepů či garáží, které se nacházejí mimo prostor domácnosti.  Pokud koloběžku nebo kolo ukradnou z prostor bytu či domu, pojišťovna proplatí zpravidla škodu do výše pojistné částky za zařízení domácnosti. Je třeba pouze u dané pojišťovny pohlídat hodnotu jednotlivé pojišťované movité věci (např. hodnotou nad 50 000 Kč chtějí specifikaci do smlouvy u dané věci uvést výrobní číslo, popis věci, kopii dokladu o pořízení, atd.). V nebytových prostorech patřících k bytu, resp. ve vedlejších stavbách u rodinných domů, je pojistné krytí omezeno maximálním limitem stanoveným pojišťovnou v pojistné smlouvě. Konečně však existuje i možnost mít kolo či koloběžku pojištěnou i proti krádeži mimo rodinný dům či mimo byt. Dokonce už u nás (v ČR) pro kola/koloběžky existuje možnost uzavření havarijního pojištění.  V případě, že potřebujete uzavřít POV – povinné ručení, rychle z pohodlí domova a hlavně zdarma, můžete tak učinit přímo přes naši aplikaci. Umíme Vám pomoci i s celkovou revizí Vašich smluv. Bezplatně se podíváme a nastavíme podle vašich požadavků. Hlavně abyste přesně věděli, za co a kolik platíte. Neváhejte nás kontaktovat na našich pobočkách.       Autor článku: Ing. Martin Kristl, odborný garant...

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
síť poboček
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL