Jak si ušít vlastní roušku

25. 3. 2020, Blog, novinky

BUĎ UNIVERSAL

UMD Network, a. s. členem ČASF
Představenstvo České asociace společností finančního poradenství a zprostředkování (ČASF) schválilo na svém červnovém zasedání přijetí společnosti UMD Network, a.s. za řádného člena asociace. UMD Network, a. s. vznikla v březnu roku 2016 jako pokračování další expanze finančně poradenské společnosti UNIVERSAL maklérsky dom a.s., která od roku 2001 poskytuje komplexní služby ve všech oblastech finančního zprostředkování na slovenském trhu. Asociace nyní zastřešuje celkem 29 společností, což reprezentuje výraznou majoritu finančně-poradenského trhu. Marek Černoch, výkonný ředitel ČASF, k přijetí nového člena uvedl: „Jsem rád, že jsme se ještě před prázdninami rozrostly o další členskou společnost. Vstup společnosti UMD Network, a.s. je navíc, díky „sesterské“ společnosti UNIVERSAL maklérsky dom a.s., bližším propojením se slovenským finančně-poradenským trhem, které rozvíjel můj předchůdce na pozici výkonného ředitele  a současný předseda představenstva ČASF, Jiří Šindelář. Těší mě, že v současné době jednáme s dalšími zájemci o členství. Jak říká staré dobré rčení – v jednotě je síla.“ UMD Network se hlásí k zodpovědnosti a hodnotám asociace při ochraně práv klientů i při zvyšování profesionality a etiky na trhu finančního zprostředkování. Na druhé straně chceme jako člen skupiny UMD Group přispět i k diskusi nad ochranou práv finančních zprostředkovatelů a k rozvoji digitalizace sektoru. Od členství v asociaci očekáváme sdílení informací a prostor při odborných diskusích. ...

 čti více
NOVINKY

Koučink jako forma pomoci, když si sám nevím rady
Milí čtenáři, čím dál tím častěji lidé bojují s vícerými životními překážkami, se kterými si nevědí rady. Pomoci jim však může i šikovný kouč, který je dokáže navést na správnou cestu. Ale co vlastně koučink je? Proč je dnes tak populární? A jaký je jeho význam? Odpovědi najdete v blogu od Moniky Slavíkové, regionální ředitelky společnosti Universal maklersky dom a transformační koučky. Jsou dny, kdy je nám fajn. Máme dobrý pocit z toho, co jsme v takový den udělali, co se událo nebo jak jsme se zabavili. Zažíváme chvíle štěstí, radosti a pohody.  A pak jsou dny a chvíle, kdy se věci kazí, nevyvíjejí se tak jak chceme, jsme z toho nervózní, napjati, nespokojeni. Možná si tehdy řekneme: "To přejde a opět bude dobře." Co s tím, když to dlouho trvá a chvil nespokojenosti je stále víc než těch, když jsme spokojeni?  V jaké oblasti? V jakékoli, ať už je to v práci, doma, při trávení volného času, ve vztazích, ve financích. Dejme si pár otázek k zamyšlení: 1. Co s tím, když moje nespokojenost sama neustupuje? a / Smířit se s tím, nechám to na osud, co má být, ať je. b / Všímám si svou nespokojenost a chci tento stav změnit. 2. Kdo mi s tím pomůže? a / Zvládnu to sám, nikoho k tomu nepotřebuji. b / Pomůže mi někdo z mých blízkých. c / Vyhledám pomoc - nestrannou osobu. 3. Jakou nestrannou osobu mám vyhledat? a / Kouč - bude mě doprovázet, abych našel řešení na mou situaci, uviděl možnosti a zdroje na aplikování těchto řešení do budoucna a tak změnu uskutečnil. b / Mentor - předá mi své zkušenosti, bude mě poučovat a dávat zpětnou vazbu. c / Terapeut - bude se mnou zjišťovat, co se mi v minulosti stalo, abych to věděl přijmout. d / Poradce - poradí mi v oblasti, ve které je specialistou, co je vhodné dále dělat. 4. Která forma pomoci mi vyhovuje víc? a / Chci dostat radu.  b / Chci vědět zkušenosti jiných.  c / Chci se vrátit do minulosti a dozvědět se, proč se mám nyní takto, abych to věděl přijmout.  d / Chci najít vlastní řešení své situace a objevit své zdroje na realizaci změny. Lidé jsou různí, jedním vyhovuje to, jiným něco jiného. Nacházíme se v jedinečných situacích. Ten, kdo chce objevit vlastní sílu k řešení své situace a chce jít dopředu, toho může doprovázet na jeho cestě kouč. Nebude mu radit, posuzovat ho ani hodnotit, proč je nespokojený. V procesu koučování bude jeho partnerem. Kouč mu pomůže nacházet potenciál ke změně a k jeho růstu, aby mu bylo lépe. Aby věci, které chce udělat, se pro něj staly možné a realizovatelné. Pomůže mu vidět situaci z jiné perspektivy a tím zjistit, že existují i jiné cesty než v budoucnu postupovat ve svém životě dál. Mnohokrát člověk sám tyto cesty nezpozoruje, protože je velmi pohlcen tím, o čem si myslí, že je příčinou jeho nespokojenosti. Jiná nestranná osoba - kouč, mu pomůže vystoupit ze "začarovaného kruhu" a vědomě se pohnout vpřed. Pak člověk dokáže měnit to, o čem jen vyprávěl, že změnit chce, aby prožíval více chvil, kdy se cítí šťastně, vděčně a je mu dobře. Autorka článku: Monika Sláviková, RŘ Prešov Universal makléřský dům a transformační koučka...

 čti více
POMOC V PANDEMII

Hypoteční prostor a jeho „podzimní řešení“
Celoevropský prostor paralyzovala letos již druhá vlna pandemie související s COVID - 19. Ochromilo to nejen mezinárodní obchod, ale i naše finance. Mnozí lidé byli nuceni přestat chodit do práce, některým se výrazně snížil příjem, jiní zase o práci přišli úplně. Celá tato situace narušila rodinné rozpočty a také hospodaření s financemi. Mnoho otazníků proto logicky visí nad těmi, kteří splácejí hypotéku či jiný úvěr. My jsme se rozhodli Vám ve druhém díle našeho seriálu "Když potřebujete pomoct v pandemii" přinést odborný pohled.   Odpovědi na otázky: " Co udělat, pokud jste přišli o práci, případně Vám zaměstnavatel snížil plat na 50% a vy musíte platit hypotéku či úvěr?" … to Vám zodpovíme v článku níže. Vládní moratorium o odkladu splátek, díky kterému mohli klienti využít ochrannou dobu při splácení úvěrů v rámci mimořádných opatření v souvislosti s COVID-19 (1-ní vlna pandemie), skončilo k 31. 10. 2020. https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2020/plosny-odklad-splatek-konci-poskytovatel-39851 Můžete nyní žádat o odklad splátek? INDIVIDUÁLNĚ budou instituce (banky/spořitelny) umožňovat – nejde však o plošnou alternativu řešení! Odklad splátek musí klient sám aktivně požádat svou banku či stavební spořitelnu, ty instituce, jež připouštějí tuto možnost, tak na svých webových stránkách (např. https://www.rsts.cz/odklad-splatek/) zveřejnily formuláře žádostí, doporučují, aby je klienti využívali a upřednostňovali před návštěvou poboček. Odklad splátek se netýká plošně všech klientů, instituce budou jednotlivé žádosti posuzovat individuálně. Jakých úvěrů se to týká? Odložit splácení je možné u spotřebitelských úvěrů bankovních i nebankovních společností, splátkových úvěrů, úvěrů na bydlení (hypotéky a úvěry od stavebních spořitelen) a u podnikatelských úvěrů. Jakých úvěrů se to (NE)týká? Možnost odkladu splácení se nevztahuje na kreditní karty, kontokorentní úvěry, revolvingové úvěry, operativní leasing nebo úvěry v souvislosti s obchody na kapitálovém trhu. Odložit splátky není možné ani u úvěrů, u kterých je dlužník ve zpoždění se splátkou/splátkami. Na jak dlouho lze splácení odložit? Odložit splátky lze na tři měsíce (např. u RSTS - Raiffeisen stavební spořitelna a.s.). Banky/spořitelny tuto situaci budou s klienty řešit individuálně. Důvody pro odklad splátek? V „žádosti u dané instituce“ klient prostřednictvím čestného prohlášení potvrdí, že o odklad žádá z důvodu nepříznivého vlivu „koronavirové“ epidemie na jeho současnou finanční situaci. Banky/spořitelny to v danou chvíli zkoumat z největší pravděpodobností nebudou.  Doporučujeme však tohoto čestného prohlášení nezneužívat! „Banka je oprávněna prověřit nárok žadatele na odklad splátek úvěru. Případná pochybení ze strany klienta mohou být považována za porušení úvěrové smlouvy.“ „Nebude-li se klientovo čestné prohlášení zakládat na pravdě, může být takové jednání klasifikováno jako úvěrový podvod.” Bez poplatku? Pokud banka či spořitelna umožní splátky odložit, lze očekávat tuto službu zdarma pro své klienty. Žádný negativní záznam v registru dlužníků? Posun splátek a vkladů dle tohoto mimořádného opatření nebude posuzován jako nedoplatek a nebude hlášen do registrů. Jak je to s úroky po dobu odkladu? Po dobu odkladu nebudou klienti splácet ani úroky ani jistinu. Dlužná částka se však bude úročit i nadále. Je třeba tedy počítat s tím, že za odklad splácení lidé v budoucnu zaplatí. Nezapomínejme také na možnost své úvěry a půjčky KONSOLIDOVAT. Další možností řešení nelehké situace je také možnost konsolidace více úvěrů do jednoho. Sloučení hypotéky například s případnými dalšími finančními závazky (spotřební úvěr) lze dosáhnout nižší úrokovou sazbu, prodloužit dobu splatnosti. Takto lze zároveň ušetřit nemalou částku na každoměsíčních splátkách.   Aktuálně se v mnoha případech vyplatí si nechat vypracovat nabídku pro KONSOLIDACI. Příklad konsolidace: Simulace z portálu EQUA Bank: V této situaci je velmi důležité poradit se s finančním poradcem – specialistou na problematiku úvěrů a vyhodnotit další postup individuálně k situaci každého jednotlivého klienta. My Vám s touto situací rádi pomůžeme. Stačí, když vyplníte níže uvedený kontaktní formulář. Jeden z našich finančních poradců Vás bude následně kontaktovat a určitě Vám doporučí, co je pro Vás v této situaci nejvýhodnější.      Jsme tu pro Vás. #KdyzPotrebujetePomoctVPandemii" class="wysiwyg-hashtag">#KdyzPotrebujetePomoctVPandemii #prokazdypripad" class="wysiwyg-hashtag">#prokazdypripad  Autor článku: Ing. Martin Kristl - Odborný garant  ...

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
síť poboček
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL