Jak sladit home office s time managementem

15. 4. 2020, Blog, novinky

Vážení čtenáři,

přinášíme Vám v pořadí již třetí blog od Moniky Slavíkové, regionální ředitelky ze společnosti Universal makléřský dům, která se zároveň věnuje i transformačnímu koučinku.

Pokračujte ve čtení a vychutnejte si vedle toho dobrý koláč, kávu nebo pěkný výhled z terasy. Věříme, že článek bude pro vás zajímavý a pomůže Vám snadněji si uspořádat čas a práci v pohodlí vašeho domova. Protože #kdyzpotrebujetepomoct, jsme tu pro Vás.

Práce z domova má několik výhod. Je však třeba mít při ní velkou dávku disciplíny a jasně stanovená pravidla. Ať jste kdekoliv, buďte tam naplno.

Před COVID-19 jsem pracovala střídavě ve firemní i domácí kanceláři. Zůstat doma a pracovat každý den pouze z home office je pro mě změnou. Myslím, že ne až tak výraznou jako pro lidi, kteří práci z domácího prostředí předtím nevyužívali. Změna režimu však nastala pro mnohé, je tady a je třeba se jí přizpůsobit.

Jak to zpracovat? Já jsem přijala skutečnost takovou, jaká je. Vracet se do minulosti, jaká byla a projektovat budoucnost, jaká bude, mi nedovoluje žít současnost. Snažím se být co nejvíce v přítomnosti.

Co jsem si potřebovala ujasnit jako první?

1. Jaký je čas v těchto dnech pro mě? Mám volno nebo pracuji?

První dny od doby, co jsme měli doporučeno zůstat doma, jsem měla tři dny volna. Zajistila jsem si, co jsem potřebovala: nákupy, úklid, dezinfekci, věci z firemní kanceláře, které jsem potřebovala k práci.

Potom následoval den na zamyšlení: "Jak budu dál pracovat?" Popřemýšlela jsem a následně si napsala konkrétní plán, který naznačoval, jak budou vypadat mé pracovní dny. Mám je od pondělí do pátku, v průměru pracuji osm hodin denně, víkend mám volno. Pracovní hodiny mám jinak než předtím, polední přestávka je mnohem delší, protože je třeba si i navařit. V neposlední řadě jsem si stanovila i čas, kdy budu končit a věnovat se příjemnějším činnostem. Je velmi důležité, umět po práci vypnout.

Plán byl na světě, zapsán, černé na bílém. Ulevilo se mi.

A co si ujasnit dál?

2. Co potřebuji k práci z domova?

Prostor

Místo, kde budu pracovat. Při práci využívám notebook, který je položený na stole, mám se ráda a šetřím si záda, připojení na internet, pár papírových šanonů, poznámkové bloky, záznamy.

Respektuji ostatní členy rodiny. Proto jak pro ně, tak i pro mě, je dobré vědět, který prostor mám na práci já, aby si každý uměl vymezit ten svůj. Takto nedochází k hledání věcí, jejich překládání, ztrácení a následně k nervozitě a nespokojenosti.

Pořádek dělá přátele, i v rodině.

Čas

Časové rozpětí, kdy budu pracovat. Které to budou dny v týdnu, např. pondělí až pátek a také ve kterých hodinách, od - do. Při práci, když tvořím, komunikuji s jinými, potřebuji být nerušena.

Mám ráda všechny, s nimiž bydlím ve společné domácnosti. Pro klid a pohodu všech zúčastněných je dobré, když každý ví, kdy pracuji a kdy trávíme čas spolu. Přerušit rozhovor s partnerem nebo dítětem, když volá klient nebo šéf, to neprospívá rodinné pohodě ani soustředěnosti na situaci, kterou pracovně řeším. A navíc je to i neuctivé vůči všem zúčastněným.

Buď pracuji, odpočívám nebo jsem s rodinou. Míchat jedno s druhým pro mě znamená nedělat nic pořádně.

Dělej, co děláš, naplno a soustředěně.

Diář

Kalendář s poznámkami. Je jedno, jestli je to ten papírový nebo elektronický. V něm mám zapsané, co chci dělat v tomto týdnu, v daném dni. Mám už promyšlený časový harmonogram, ve kterých hodinách pracuji, kdy relaxuji, kdy jsem s rodinou.

Každé ráno si zapíšu, co chci dělat, jaký je můj nejdůležitější úkol dne, který potřebuji zvládnout. Kdy budu tvořit, psát, zpracovávat. Kdy budu vyřizovat korespondenci - maily, telefonáty, zprávy. A také kdy mám online setkání, online kávu ????. V diáři mám zapsaná online setkání, která jsem si dohodla v minulých dnech. Kdybych je neměla poznamenaná, bylo by to jako v přísloví: "Sejde z očí, sejde z mysli."

Na konci dne si udělám vyhodnocení: "Jak jsem se měla a co se mi podařilo?" Když jsem něco nestihla, zapíšu si to podle důležitosti na další dny. Po vyhodnocení mám radost, vidím za sebou kus vykonané práce.

Diář je efektivní pomocník. Drží mě stranou od "zlodějů času" a připomíná, co se mi podařilo.

KAM SMĚŘUJE MOJE POZORNOST, TAM TO ROSTE. Proto se soustředím na konkrétní činnost, kterou vykonávám podle svého plánu. Potom mě neválcuje všechno to, co se děje kolem mě. Takto se mi daří udržovat v dobré náladě, spokojenosti a radosti.

Těchto pár tipů Vám možná pomůže k lepší produktivitě z pohodlí domova. Pokud se Vám tento článek líbil, neříkejte jen: "To je zajímavé." Prostě to udělejte.

Jak to máte Vy? Máte volno nebo pracujete? Co Vám pomáhá soustředit se na to, čeho byste v životě chtěli víc?

Příště Vám osvětlím téma: Práce na dálku a online svět

Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov Universal maklérsky dom a transformační koučka  

POKUD VÁS ČLÁNEK ZAUJAL A CHCETE SE PORADIT, NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT.

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
POMOC V PANDEMII

Hypoteční prostor a jeho „podzimní řešení“
Celoevropský prostor paralyzovala letos již druhá vlna pandemie související s COVID - 19. Ochromilo to nejen mezinárodní obchod, ale i naše finance. Mnozí lidé byli nuceni přestat chodit do práce, některým se výrazně snížil příjem, jiní zase o práci přišli úplně. Celá tato situace narušila rodinné rozpočty a také hospodaření s financemi. Mnoho otazníků proto logicky visí nad těmi, kteří splácejí hypotéku či jiný úvěr. My jsme se rozhodli Vám ve druhém díle našeho seriálu "Když potřebujete pomoct v pandemii" přinést odborný pohled.   Odpovědi na otázky: " Co udělat, pokud jste přišli o práci, případně Vám zaměstnavatel snížil plat na 50% a vy musíte platit hypotéku či úvěr?" … to Vám zodpovíme v článku níže. Vládní moratorium o odkladu splátek, díky kterému mohli klienti využít ochrannou dobu při splácení úvěrů v rámci mimořádných opatření v souvislosti s COVID-19 (1-ní vlna pandemie), skončilo k 31. 10. 2020. https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2020/plosny-odklad-splatek-konci-poskytovatel-39851 Můžete nyní žádat o odklad splátek? INDIVIDUÁLNĚ budou instituce (banky/spořitelny) umožňovat – nejde však o plošnou alternativu řešení! Odklad splátek musí klient sám aktivně požádat svou banku či stavební spořitelnu, ty instituce, jež připouštějí tuto možnost, tak na svých webových stránkách (např. https://www.rsts.cz/odklad-splatek/) zveřejnily formuláře žádostí, doporučují, aby je klienti využívali a upřednostňovali před návštěvou poboček. Odklad splátek se netýká plošně všech klientů, instituce budou jednotlivé žádosti posuzovat individuálně. Jakých úvěrů se to týká? Odložit splácení je možné u spotřebitelských úvěrů bankovních i nebankovních společností, splátkových úvěrů, úvěrů na bydlení (hypotéky a úvěry od stavebních spořitelen) a u podnikatelských úvěrů. Jakých úvěrů se to (NE)týká? Možnost odkladu splácení se nevztahuje na kreditní karty, kontokorentní úvěry, revolvingové úvěry, operativní leasing nebo úvěry v souvislosti s obchody na kapitálovém trhu. Odložit splátky není možné ani u úvěrů, u kterých je dlužník ve zpoždění se splátkou/splátkami. Na jak dlouho lze splácení odložit? Odložit splátky lze na tři měsíce (např. u RSTS - Raiffeisen stavební spořitelna a.s.). Banky/spořitelny tuto situaci budou s klienty řešit individuálně. Důvody pro odklad splátek? V „žádosti u dané instituce“ klient prostřednictvím čestného prohlášení potvrdí, že o odklad žádá z důvodu nepříznivého vlivu „koronavirové“ epidemie na jeho současnou finanční situaci. Banky/spořitelny to v danou chvíli zkoumat z největší pravděpodobností nebudou.  Doporučujeme však tohoto čestného prohlášení nezneužívat! „Banka je oprávněna prověřit nárok žadatele na odklad splátek úvěru. Případná pochybení ze strany klienta mohou být považována za porušení úvěrové smlouvy.“ „Nebude-li se klientovo čestné prohlášení zakládat na pravdě, může být takové jednání klasifikováno jako úvěrový podvod.” Bez poplatku? Pokud banka či spořitelna umožní splátky odložit, lze očekávat tuto službu zdarma pro své klienty. Žádný negativní záznam v registru dlužníků? Posun splátek a vkladů dle tohoto mimořádného opatření nebude posuzován jako nedoplatek a nebude hlášen do registrů. Jak je to s úroky po dobu odkladu? Po dobu odkladu nebudou klienti splácet ani úroky ani jistinu. Dlužná částka se však bude úročit i nadále. Je třeba tedy počítat s tím, že za odklad splácení lidé v budoucnu zaplatí. Nezapomínejme také na možnost své úvěry a půjčky KONSOLIDOVAT. Další možností řešení nelehké situace je také možnost konsolidace více úvěrů do jednoho. Sloučení hypotéky například s případnými dalšími finančními závazky (spotřební úvěr) lze dosáhnout nižší úrokovou sazbu, prodloužit dobu splatnosti. Takto lze zároveň ušetřit nemalou částku na každoměsíčních splátkách.   Aktuálně se v mnoha případech vyplatí si nechat vypracovat nabídku pro KONSOLIDACI. Příklad konsolidace: Simulace z portálu EQUA Bank: V této situaci je velmi důležité poradit se s finančním poradcem – specialistou na problematiku úvěrů a vyhodnotit další postup individuálně k situaci každého jednotlivého klienta. My Vám s touto situací rádi pomůžeme. Stačí, když vyplníte níže uvedený kontaktní formulář. Jeden z našich finančních poradců Vás bude následně kontaktovat a určitě Vám doporučí, co je pro Vás v této situaci nejvýhodnější.      Jsme tu pro Vás. #KdyzPotrebujetePomoctVPandemii" class="wysiwyg-hashtag">#KdyzPotrebujetePomoctVPandemii #prokazdypripad" class="wysiwyg-hashtag">#prokazdypripad  Autor článku: Ing. Martin Kristl - Odborný garant  ...

 čti více
POMOC V PANDEMII

Má spoření význam?
„Kdo je připraven, není překvapen“.  Lze konstatovat, že Češi jsou při investování obecně disciplinovaní a mnozí se již poučili i z minulosti. Většina z nás si držela i dostatečnou finanční rezervu na horší časy. Tuto rezervu nyní v důsledku aktuálního společenského dění spotřebováváme – tak je to určitě v pořádku, proto je to přeci naše rezerva. Zároveň se musíme co nejdříve navrátit k vytváření další nové rezervy pro situace, které mohou přijít v budoucnu.  V třetí části naší blogové série „Když potřebujete pomoct v pandemii“, si rozebereme důležitost a aktuální možnosti investičního – pravidelného spoření. Naši odborní poradci Vám dokáží profesně poradit, jak řešit vaše individuální investiční cíle a stejně tak Vám pomohou i s jejich realizací.  Protože, #kdyzpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kdyzpotrebujetepomoct, jsme tu pro Vás. ŽELEZNÁ REZERVA znamená = spoření včera, spoření dnes a také spoření zítra. V těchto nejistých časech každý zřejmě ocení, když má k dispozici, lidově řečeno, železnou rezervu. V ideálním případě rezervu na 6 až 9 měsíců dopředu. A když už určitou rezervu máte, měli byste ji pravidelným investičním spořením navyšovat. Mnohem důležitější je investiční spoření pro toho, kdo žádnou rezervu nemá. Zcela nejdůležitější je začít spořit pro toho, kdo má dluhy. Jen s dostatečnou finanční rezervou totiž dokáže jednotlivec nebo i rodina přežít horší časy, jaké zažíváme právě teď.  Čas od času se zkrátka některé okamžiky v historii opakují. Aktuálně, poklesy a růsty na trzích znamenají příležitost. V případě, že disponujete investicemi, není třeba podlehnout panice související s poklesy trhů a bezhlavě prodávat akciové fondy či vybírat peníze. Nedoporučujeme měnit investiční strategii kvůli dočasným poklesům na trhu. Vámi nastavená investiční strategie musí vycházet z dlouhodobého investičního horizontu a ze zvoleného přístupu k investičnímu riziku. S poklesy na trhu se v dlouhodobém horizontu počítá. Je to také zároveň příležitost navýšit pravidelné investice a za stejnou hodnotu nakoupit levnější podíly, akcie, případně další cenné papíry.       Co můžete aktuálně dělat v otázkách investování? Klienti a jejich přístup k investování se dá rozdělit na tři základní typy přístupů:  1. Pokud jste ti, kteří ještě nezačaly spořit. Naše doporučení : Nyní je ideální doba začít spořit prostřednictvím podílových fondů. 2. Pokud jste ti, kteří již spoří déle. Naše doporučení : Pokud budete v pravidelném spoření pokračovat, nic se neděje. Pokud byste dokonce navýšili výši své měsíční investice, určitě si vylepšíte finální výsledek. Zkuste v této době například refinancovat hypotéku za nižší úrok a o ušetřenou část měsíční splátky můžete navýšit spoření.    3. Pokud jste investoři s vyššími jednorázovými částkami. Naše doporučení : Pokud své investice nezačnete prodávat, časem se zotaví. Aktuálně, „bláznivější chvíle“ je třeba jednoznačně přečkat. Do čeho můžete investovat? 1. Podílové fondy  Nejdůležitější při investování je, aby lidé chápali význam kolektivního investování a využívali tak investování prostřednictvím podílových fondů. Ať už klienti kupují akcie, komodity nebo dluhopisy, vždy je bezpečnější, pohodlnější a mnohdy i výnosnější nakupovat je prostřednictvím podílových fondů. 2. Zlato  Kdo chce investovat do zlata, měl by si nejprve ujasnit, co chce touto formou investice dosáhnout. I při tomto přemýšlení vám samozřejmě umíme odborně poradit. V případě, že se rozhodnete investovat přímo do zlata, přinášíme vám na výběr 2 obchodní společnosti, které nákup zajistí a navíc je najdete v naší moderní online aplikaci inŠanon 2.0. Další možností je investovat do zlata také prostřednictvím podílových fondů.     3. Spekulace na trhu  Stejně důležité je rozlišovat, zda chcete investovat systematicky nebo spekulovat na kapitálovém trhu. I spekulování je investování, ale způsobem, jakým se investor snaží výrazně porazit trh. Častým východiskem spekulací je dění v některé zemi či v některém podniku - korporaci. Investor kalkuluje s tím, zda se dění odrazí na některých aktivech pozitivně nebo negativně. Takový postup není špatný, málokdy je odhad však správný. Při neuvážených spekulacích potom takový omyl dopadne nejen na jméno investora, ale i na jeho peněženku.   4. Nezapomínejme na rozložení rizika (diverzifikace) Pokud jsme si ujasnili, že chceme investovat systematicky, rozhodnuti jsme i v tom, čeho přesně chceme dosáhnout?! Rozdělme si tedy finanční prostředky na části, pokud je to možné. Někdo si bude chtít část peněz odložit jako rezervu, část odložit např. na koupi auta v horizontu 5 let a část investovat dynamicky s cílem dosáhnout vysoký výnos. Někdo jiný naopak může požadovat výnos vyšší než je míra inflace, ale zároveň nechce zažít velké propady. Všechny své peníze má uloženy, pro případ, aby z nich mohl splatit část hypotéky. Investičních cílů může být opravdu mnoho a určitě je lepší poradit se s investičním poradcem - specialistou. Graf - aktuální stav: Jakékoliv investiční rozhodnutí byste měli konzultovat se svým investičním poradcem.   Stále platí, #KdyzPotrebujetePomoctVPandemii," class="wysiwyg-hashtag">#KdyzPotrebujetePomoctVPandemii, jsme tu pro Vás. Neváhejte nás kontaktovat.  Autor článku: Ing. Martin Kristl - Odborný garant ...

 čti více
NOVINKY

Prokrastinace nebo zítra, zítra, jen ne dnes
Vážení čtenáři, máme za sebou čtyři blogy od kolegyně Moniky Slavíkové z řad společnosti Universal maklérsky dom a.s. Dnes Vám přinášíme v pořadí již pátý blog, ve kterém se budeme věnovat prokrastinaci. Protože jak se říká: "Zítra, zítra, jen ne dnes, říká každý lenivec." Je ale prokrastinace fyzická nebo naopak psychická záležitost? Více nám o tom poví naše kolegyně, Monika. #kdyzpotrebujetepomoct" class="wysiwyg-hashtag">#kdyzpotrebujetepomoct jsme tu pro Vás. Téměř každý člověk prokrastinuje. Je to odkládání nebo odsouvání povinností na později. Někdo to vnímá jako moderní nemoc, jiný zase tvrdí, že je stará, jako lidstvo samo. Když člověk prokrastinuje, ztrácí energii a nabývá pocit viny. Je naučitelná, ale naopak i odučitelná. Je důležité si uvědomit a všímat, jak se prokrastinace projevuje u nás samotných. Jakou má podobu a intenzitu. Právě v tomto období, kdy máme změněný režim dne, způsob práce, způsob zajišťování svých každodenních potřeb, změnu trávení volného času a zábavy a mnohé jiné drobné změny, které si ani neuvědomujeme, mohou napomáhat k odkládání úkolů a povinností na později. Protože k provedení změny potřebujeme více energie, času a vytrvalosti. Vzpomeňte si, když jste dělali něco poprvé, jaké to bylo? A co když jdete dělat něco, co Vám není až tak po chuti? Nebo když jdete dělat něco, co chce od Vás někdo jiný a není to Vaše rozhodnutí? I v takových situacích máme tendenci odsouvat úlohy. Hledáme výmluvy, uchylujeme se k náhradním a možná zábavnějším činnostem. Následkem toho se může stát, že se dostáváme do časového tlaku, prožíváme pocity viny. Jednoduše, nejsme s sebou spokojeni. Dokonce i jiní nás mohou začít vnímat tak, že se na nás nedá spolehnout. Dalo by se říci, že prokrastinace je nesoulad mezi tím, co musíme udělat a tím, co právě děláme. Jak si pomoct, abychom se tomuto nesouladu vyhnuli nebo jej alespoň minimalizovali? Mně v tomto případě funguje mých desatero: 1. V průběhu dne se často zastavím a všímám si, co právě dělám. 2. Na začátku dne, týdne nebo určitého období si úkoly předem naplánuji písemně do diáře. Pomáhá mi to při zastavení se, neboť vidím, co jsem chtěla dělat a vím k čemu se mám vrátit. 3. Před zapsáním úkolu si připomenu, proč chci daný úkol zvládnout. Ne všechny úkoly mě těší stejně, ale hledám smysl, proč je udělám. Některé po tomto uvažování i vyloučím, Paretovo pravidlo 80/20. 4. Nejdůležitější úkoly dělám dopoledne, nejraději hned zrána. Tehdy mám "čistou hlavu". 5. Úkoly si konkretizuji. Jasně pojmenuji, co chci dělat. Velký úkol si rozdělím na více menších částí. 6. Naplánuji si přestávky a jejich délku. Buď po jaké době, nebo mezi kterými činnostmi si dám pauzu. 7. Vypnu nebo odložím pryč z dosahu vše, co by mě mohlo lákat k tomu, abych vybočila ze své pozornosti. 8. Zpracovaný úkol nebo část velkého úkolu odškrtnout v diáři - HOTOVO. 9. Když se mi podařilo v průběhu dne prokrastinovat, přijmu to jako fakt. Pokrok pro mě je už i to, že jsem si to uvědomila. 10. Odpustím si a připravím se tak, abych to v budoucnu udělala jinak. Naučila jsem se sebekázni. Přináší mi pocity radosti a spokojenosti. Když jsem takto dobře naladěná, dokážu s přehledem zvládat i náročnější nebo méně atraktivní úkoly a povinnosti. Minimalizuji prokrastinaci a časový tlak. Dokážu se dále učit novým návykům, což mi v dnešních časech velmi pomáhá udržovat se v rovnováze. Co Vám pomáhá neprokrastinovať? Budeme rádi, pokud nám napíšete Vaše tipy do komentáře. Příště Vám přiblížím téma: Koučink jako forma pomoci, když si sám nevím rady. Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov Universal maklérsky dom a transformační koučka  ...

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
síť poboček
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL