Jak vnímat koronavirus jako příležitost posunout se dál

27. 3. 2020, Blog, novinky

V momentální nelehké celospolečenské situaci jsme se rozhodli přinést sérii blogových příspěvků s tématem osobního rozvoje. Oslovili jsme odborníčku z řad společnosti Universal maklérsky dom a.s., transformační koučku Moniku Slávikovou. Jak jste asi už zvyklí, #kdyzpotrebujetepomoct, jsme tu pro Vás. Nebude to jinak ani počas koronaviru.
Přejeme Vám příjemné čtení. 

Je mi ctí, že k Vám mohu promluvit. Dovolte mi, abych se Vám nejdříve představila. Jmenuji se Monika Sláviková, ve společnosti Universal maklérsky dom a.s. jsem regionální ředitelkou v Prešově. V podnikatelském prostředí jsem známá jako transformační koučka. V soukromí jsem manželka, máma, babička, sestra i přítelkyně. 

Finančnictví a koučink 

V práci propojuji dvě hlavní oblasti: finančnictví a koučink. Spojují se mi od té doby, kdy jsem vstoupila do světa financí registrací do NBS v roce 2007. Působila jsem ve dvou pojišťovnách na pozici Unit managera a budovala jsem týmy na „zelené louce“. 

Od minulého roku jsem tady s Vámi.  

Manažer – to slovo, tato pozice, ve mně vždy vzbuzovala hlavně odpovědnost. Už nejenom za sebe, ale i za jiných. A právě uvědomění si odpovědnosti mě přivedlo ke koučinku. Chtěla jsem být manažerem, který lidi vede, nejenom řídí. Který napomáhá osobnímu rozvoji každého člena týmu, podle jeho potřeb. A také jsem od začátku vedení lidí vnímala odpovědnost za vlastní seberozvoj, abych měla co odevzdávat dál. Vlastní osobnostní rozvoj mě postupně přivedl od manažerského koučinku k transformačnímu. Dostala jsem se do bodu, kdy jsem si položila otázku: „Jak dál?“ Na původním působení jsem neviděla pro sebe další cestu. 

Proč UNIVERSAL 

Hledala jsem možnosti jak tyto dvě oblasti, ve kterých ráda působím, propojit. 

Nejnáročnější bylo pro mě najít společnost, v níž skloubím to, co je pro mne důležité. Serióznost, férové jednání, profesionalita, historie ale i online systémy. Jedna z důležitých technických věcí pro mě byla i ta, jak zastřešit smlouvy z předchozích společností na jednom místě.

Hledala jsem něco, co bude nadále propojovat mě a klienta okamžitě. Našla jsem inŠanon 2.0, nástroj – platformu, kde mohu propojovat minulou finanční praxi s budoucí. Jelikož vím věci jednoduše a spolehlivě vyřídit přes inŠanon, zůstává mi čas i na klienty z transformačního koučinku.  

V těchto dnech, kdy jsou osobní setkání omezené, dělám zprostředkování, vedení lidí, i transformační koučink online. Mohu z domácí kanceláře pomáhát těm, kteří potřebují rozebrat situaci s nestrannou osobou. Protože každý z nás dnešní situaci prožívá jinak.

Já pracovně vnímám situaci tak, že UMD Network nám pro náš výkon připravil venkovní prostředí přes moderní online systémy jako je mobilní aplikace inŠanon 2.0, abychom tuto situaci viděli jako příležitost na rozvoj a pokrok.

Pokračování příště.

#kdyzpotrebujetepomoct

Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov Universal maklérsky dom a transformační koučka
 

POKUD VÁS ČLÁNEK ZAUJAL A CHCETE SE PORADIT, NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT.

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
NOVINKY

Jak sladit home office s time managementem
Vážení čtenáři, přinášíme Vám v pořadí již třetí blog od Moniky Slavíkové, regionální ředitelky ze společnosti Universal makléřský dům, která se zároveň věnuje i transformačnímu koučinku. Pokračujte ve čtení a vychutnejte si vedle toho dobrý koláč, kávu nebo pěkný výhled z terasy. Věříme, že článek bude pro vás zajímavý a pomůže Vám snadněji si uspořádat čas a práci v pohodlí vašeho domova. Protože #kdyzpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kdyzpotrebujetepomoct, jsme tu pro Vás. Práce z domova má několik výhod. Je však třeba mít při ní velkou dávku disciplíny a jasně stanovená pravidla. Ať jste kdekoliv, buďte tam naplno. Před COVID-19 jsem pracovala střídavě ve firemní i domácí kanceláři. Zůstat doma a pracovat každý den pouze z home office je pro mě změnou. Myslím, že ne až tak výraznou jako pro lidi, kteří práci z domácího prostředí předtím nevyužívali. Změna režimu však nastala pro mnohé, je tady a je třeba se jí přizpůsobit. Jak to zpracovat? Já jsem přijala skutečnost takovou, jaká je. Vracet se do minulosti, jaká byla a projektovat budoucnost, jaká bude, mi nedovoluje žít současnost. Snažím se být co nejvíce v přítomnosti. Co jsem si potřebovala ujasnit jako první? 1. Jaký je čas v těchto dnech pro mě? Mám volno nebo pracuji? První dny od doby, co jsme měli doporučeno zůstat doma, jsem měla tři dny volna. Zajistila jsem si, co jsem potřebovala: nákupy, úklid, dezinfekci, věci z firemní kanceláře, které jsem potřebovala k práci. Potom následoval den na zamyšlení: "Jak budu dál pracovat?" Popřemýšlela jsem a následně si napsala konkrétní plán, který naznačoval, jak budou vypadat mé pracovní dny. Mám je od pondělí do pátku, v průměru pracuji osm hodin denně, víkend mám volno. Pracovní hodiny mám jinak než předtím, polední přestávka je mnohem delší, protože je třeba si i navařit. V neposlední řadě jsem si stanovila i čas, kdy budu končit a věnovat se příjemnějším činnostem. Je velmi důležité, umět po práci vypnout. Plán byl na světě, zapsán, černé na bílém. Ulevilo se mi. A co si ujasnit dál? 2. Co potřebuji k práci z domova? Prostor Místo, kde budu pracovat. Při práci využívám notebook, který je položený na stole, mám se ráda a šetřím si záda, připojení na internet, pár papírových šanonů, poznámkové bloky, záznamy. Respektuji ostatní členy rodiny. Proto jak pro ně, tak i pro mě, je dobré vědět, který prostor mám na práci já, aby si každý uměl vymezit ten svůj. Takto nedochází k hledání věcí, jejich překládání, ztrácení a následně k nervozitě a nespokojenosti. Pořádek dělá přátele, i v rodině. Čas Časové rozpětí, kdy budu pracovat. Které to budou dny v týdnu, např. pondělí až pátek a také ve kterých hodinách, od - do. Při práci, když tvořím, komunikuji s jinými, potřebuji být nerušena. Mám ráda všechny, s nimiž bydlím ve společné domácnosti. Pro klid a pohodu všech zúčastněných je dobré, když každý ví, kdy pracuji a kdy trávíme čas spolu. Přerušit rozhovor s partnerem nebo dítětem, když volá klient nebo šéf, to neprospívá rodinné pohodě ani soustředěnosti na situaci, kterou pracovně řeším. A navíc je to i neuctivé vůči všem zúčastněným. Buď pracuji, odpočívám nebo jsem s rodinou. Míchat jedno s druhým pro mě znamená nedělat nic pořádně. Dělej, co děláš, naplno a soustředěně. Diář Kalendář s poznámkami. Je jedno, jestli je to ten papírový nebo elektronický. V něm mám zapsané, co chci dělat v tomto týdnu, v daném dni. Mám už promyšlený časový harmonogram, ve kterých hodinách pracuji, kdy relaxuji, kdy jsem s rodinou. Každé ráno si zapíšu, co chci dělat, jaký je můj nejdůležitější úkol dne, který potřebuji zvládnout. Kdy budu tvořit, psát, zpracovávat. Kdy budu vyřizovat korespondenci - maily, telefonáty, zprávy. A také kdy mám online setkání, online kávu ????. V diáři mám zapsaná online setkání, která jsem si dohodla v minulých dnech. Kdybych je neměla poznamenaná, bylo by to jako v přísloví: "Sejde z očí, sejde z mysli." Na konci dne si udělám vyhodnocení: "Jak jsem se měla a co se mi podařilo?" Když jsem něco nestihla, zapíšu si to podle důležitosti na další dny. Po vyhodnocení mám radost, vidím za sebou kus vykonané práce. Diář je efektivní pomocník. Drží mě stranou od "zlodějů času" a připomíná, co se mi podařilo. KAM SMĚŘUJE MOJE POZORNOST, TAM TO ROSTE. Proto se soustředím na konkrétní činnost, kterou vykonávám podle svého plánu. Potom mě neválcuje všechno to, co se děje kolem mě. Takto se mi daří udržovat v dobré náladě, spokojenosti a radosti. Těchto pár tipů Vám možná pomůže k lepší produktivitě z pohodlí domova. Pokud se Vám tento článek líbil, neříkejte jen: "To je zajímavé." Prostě to udělejte. Jak to máte Vy? Máte volno nebo pracujete? Co Vám pomáhá soustředit se na to, čeho byste v životě chtěli víc? Příště Vám osvětlím téma: Práce na dálku a online svět Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov Universal maklérsky dom a transformační koučka  ...

 čti více
NOVINKY

Jak si udržet dobrou náladu a neupadnout do deprese
Vážení čtenáři, přinášíme Vám další téma ze série blogových příspěvků od transformační koučky Moniky Slávikové, z řad společnosti Universal maklérsky dom a.s. Věříme, že se Vám v pořadí druhý článek bude líbit. #kdyzpotrebujetepomoct, jsme tu pro Vás. Pohodlně se usaďte, buď se šálkem kávy nebo čaje a vychutnejte si příjemné a ničím nerušené čtení. Mnozí z nás momentálně řeší situaci, jak se udržet v dobré psychické kondici. Jelikož to není jednoduché, rozhodla jsem se Vám pomoci jednoduchým postupem, který mi pomáhá, jako je to už v nadpisu zmíněno, udržet si dobrou náladu a neupadat do deprese. Tento postup spočívá v tom, že si kladu otázky a sama si na ně odpovídám. Je důležité si uvědomit, že momentální situaci neovlivníme a je důležité ji přijmout. Protože přítomnost vždy zvládnete - vždy jste ji přece zvládli. Tyto otázky jsem si položila i nyní, abych se udržela v dobré náladě i přesto, že se věci kolem mě rychle mění. 1. Co mi v minulosti pomohlo v těžké situaci, abych nepodlehla negativnímu myšlení? Napsaný konkrétní plán na nejbližší období, co dělat v daném týdnu, v tomto dni. V průběhu dne postupuji podle toho, co jsem si napsala – práce, rodina, relax...  2. Co mě v těchto dnesch nejvíce ovlivňuje? Jak já sama o této situaci přemýšlím. Proto si střežím své myšlenky. Opravdu si na ně dávám pozor. Vědomě si to uvedomuji. 3. Co dělat s negativními myšlenkami? Nebudu jim věnovat svoji pozornost. Jak přijdou, tak odejdou. Když o nich nediskutuji s jinými, ani se o nich nebavím sama se sebou, odchází rychleji. Když si jich všimnu, hned se koncentruji na to, co právě dělám. 4. Co je pro mě teď důležité dodržovat? Pracovat dle harmonogramu dne. Jdu bod po bodu od rána, jako jsem si naplánovala. Diář to jistí. Můj systém mě drží, abych nevybočovala, když to není nutno. 5. Co potřebuji vědět ohledně COVID-19? Aktuální zprávy, nařízení, informace pro mě a mojí rodinu. Čtu si je na internetu, krátce, jednou za den. Poslouchání rádia nebo TV v průběhu celého dne mi odvádělo pozornost od toho, co chci dělat, proto to už nedělám. 6. Co umím skutečně ovlivnit v této situaci? Dodržovat nařízení, využívat dostupné systémy. Pracuji z domova – využívám online systémy, dezinfikuji domácnost, ušila jsem roušky, chráním sebe i rodinu. Jsme zdraví a jsem za to vděčná.  7. Jak budu vědět, že tento postup je pro mě správný? Na konci dne si udělám zhodnocení, jak jsem na tom. Večer si zhodnotím, co se mi podařilo a těší mě to. Co jsem neudělala nebo nestihla udělat, zapíšu podle důležitosti na další dny. Jsem spokojená, protože dělám to, co dnes můžu ovlivnit. Toto je 7 bodů, které mně osobně pomáhají udržet se v dobré psychické kondici. Jak to máte vy? Také se řídíte osvědčenými postupy a máte zorganizovaný čas nebo si na to nepotrpíte, a přesto to zvládáte? Napište nám do komentáře:   a / ve kterých bodech to máte jako já? b / co Vás dnes potěšilo a zpříjemnilo Vám den? Příště vám nastíním téma: Jak jsem si sladila home office a time management. Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov Universal maklérsky dom a transformační koučka  ...

 čti více
INVESTOVÁNÍ

Proč investovat se spoločensky odpovědným přístupem
Naše společnost nabízí podílové fondy, které investují do podniků se společensky odpovědným přístupem k zaměstnancům i ekologii. Jsme přesvědčeni, že tuto jejich vlastnost je v současnosti důležité vyzdvihovat více než kdykoliv předtím. Proč by takový investiční přístup mohl investora oslovit? Všichni známe příběhy z čínských fabrik na výrobu počítačů, v nichž pracovníci pracují v nelidských podmínkách za nízkou mzdu, či o dětech, které pracují v 12 hodinových směnách v rozvojových zemích. Možná ani netřeba jít až tak daleko, stačí se podívat, kolik našich občanů pracuje za nejnižší možnou mzdu. Investováním do podniků dodržujících pravidla "Global Compact" investor podporuje podniky, které se chovají společensky zodpovědně a ekologicky. Navíc k tomu může dostat i slušný výnos. Co je Global Compact? Global Compact je dobrovolná iniciativa pod záštitou OSN, jejímž cílem je rozvíjet a podporovat adekvátně praktiky v podnikatelské sféře a sdílení nových zkušeností v oblasti lidských práv, práce a životního prostředí tím, že se podniky zavážou k dodržování deseti obecně přijímaných principů: Oblast lidského práva Oblast pracovních podmínek  Oblast životního prostředí Oblast protikorupčních opatření Princip 1: "Podniky by měly podporovat a respektovat ochranu mezinárodně uznávaných lidských práv (v rámci svého působení)."   Princip 2: "Podniky by měly zajistit, že neporušují lidská práva."   Princip 3: "Podniky by měly dodržovat svobodu sdružování a skutečné uznání práva na společné vyjednávání."   Princip 4: "Podniky by měly podporovat odstranění všech forem násilné a nucené práce."   Princip 5: "Podniky by měly podporovat účinné odstranění dětské práce."   Princip 6: "Podniky by měly podporovat odstranění diskriminace týkající se zaměstnání a povolání."   Princip 7: "Podniky by měly podporovat preventivní postoj ke změnám životního prostředí."   Princip 8: "Podniky by měly převzít iniciativu k tomu, aby podporovaly větší odpovědnost vůči životnímu prostředí."   Princip 9: "Podniky by měly podpořit rozvoj a šíření ekologicky nezávadných technologií."   Princip 10: "Podniky by měly bojovat proti všem formám korupce, včetně vydírání a podplácení."   UN Global Compact byl zahájen 31. ledna 1999 generálním tajemníkem OSN Kofi Annanem na Světovém ekonomickém fóru v Davosu. Fondy investující zcela nebo částečně v souladu s Global Compact. PARVEST Sustainable Equity High Dividend Europe   PARVEST Sustainable Equity Europe   PARVEST Global Environment   PARVEST Climate Impact   PARVEST Aqua   PARVEST Smart Food   BNPP L1 Sustainable Active Stability   BNPP L1 Sustainable Active Balanced   BNPP L1 Sustainable Active Growth   PARVEST Sustainable Bond Euro   PARVEST Sustainable Bond Euro Corporate   PARVEST Sustainable Bond World Corporate   Amundi Funds II - Global Ecology   V případě, že vás naše téma zaujalo, kontaktujte našeho zprostředkovatele.  ...

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
síť poboček
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL