Lze správně pojistit nemovitost a domácnost?

7. 6. 2021, Blog, novinky

· Co patří k NEMOVITOSTI a co už je DOMÁCNOST?

· Co je „reprodukční hodnota nemovitosti“ a co je „nová cena bytu“?

· Aktualizace smlouvy? PROČ? … Aby klienti nepřišli o peníze při pojistném plnění!?

· Co je to PODPOJIŠTĚNÍ?

Většina klientů má pojistnou smlouvu na nemovitost, kterou vlastní. Velkou roli v této skutečnosti hraje také fakt, že pojistit nemovitost je povinné, je-li pořízena na hypoteční úvěr. Klienti se většinou nespokojí pouze se základními pojištěnými riziky na škody způsobené živelní pohromou, vodovodním potrubím, přepětím či podpětím, ale klienti si připojišťují i jiná pojistná rizika.

Co se vše dá zahrnout do pojistné smlouvy na pojištění nemovitosti:

· hlavní stavba

· vedlejší stavby na pozemku

· zahradní altán

· zahradní kuchyň s grilem

· garážové stání

· vířivka

· sauna

· stromy v zahradě a podobně …

Pojistit se dnes dá téměř vše?! To „vše“ ale něco stojí a nemělo by to být na úkor hlavního pojištění, které se v případě pojištění nemovitosti často doplňuje i s pojištěním domácnosti a s pojištěním odpovědnosti všech členů rodiny včetně domácích zvířat.

Vyznáte se v pojištění nemovitosti a v pojištění domácnosti?

Pojištění nemovitosti se vztahuje na stavbu jako takovou. To jsou veškeré stavební součásti:

* zdi, *střechy, *sklepy.

Jsou to ale i související součásti, jako jsou:

*bazény, *garáže, *skleníky, …

Pojištění domácnosti se naproti tomu vztahuje na veškeré věci, které jsou v okamžiku pojistné události v domácnosti přítomny. To je třeba:

*nábytek, *elektronika, *peníze, *cennosti, *zvířata, *zahradní nábytek, *kočárky, *věci vnesené návštěvou a podobně.

Oba dva typy pojištění pojišťovny nabízejí většinou v tzv. balíčcích; výhodou „balíčku“ je pro klienty fakt, že nemovitý a movitý majetek se takto „v balíčku“ chrání komplexně.

Co ovlivňuje ceny pojištění nemovitosti?

Důležité je vědět, jak si nastavit pojistné částky (Kč). V případě rodinných domů se pojistná částka stanovuje jako reprodukční hodnota. To znamená, že musí jít o takovou částku, aby v případě totální škody bylo možné nemovitost opětovně postavit. A to stejným způsobem. Nehraje zde tedy zásadní roli tržní cena nemovitosti.

U bytů to funguje jinak. Některé pojišťovny byty pojišťují na tzv. „novou cenu“, v případě totální škody, lze pak v takovém případě koupit v dané lokalitě podobný byt. Část pojišťoven ovšem pojišťuje na reprodukční cenu, což v některých městech nemusí být v případě totální škody dostačující.

Pro cenu pojistky je nejdůležitější výše zvolených pojistných částek a rozsah pojištěných rizik. Cenu pojištění určuje také stáří nemovitosti a další faktory. Mezi ně patří například charakter regionu, lokality, kde se nemovitost nachází.

Pojišťovny například velmi obezřetně rozlišují tzv. „povodňové zóny“. Čím vyšší riziko povodně, tím dražší pojistka a v místech, kde jsou povodně běžné, se stává nemovitost na takové riziko v podstatě nepojistitelná.

Obdobné je to v případě zón podle výše rizika vzniku škody následkem krádeže nebo vandalismu. Pojišťovny rozdělují Českou republiku z hlediska rizika vandalismu či vykradení interně do několika pásem. Například na Prahu a Brno, potom na ostatní krajská města, bývalá okresní města a další menší regiony. Nejméně vydáte za pojištění nemovitosti a domácnosti, pokud bydlíte na vesnici nebo v menším městě. 

Doporučená aktualizace pojistné smlouvy nemovitosti = jednou za dva roky!

V souvislosti s pojištěním nemovitosti je třeba upozornit také na nutnost pravidelné správy pojistné smlouvy. Její aktualizace sice může výši pojistného navýšit, ale majiteli nemovitosti zajistí plné krytí pro případ vzniku škody na majetku.

V případě aktualizace pojistné smlouvy zdaleka nejde pouze o inflaci. Existují totiž i jiné důvody, kdyby klienti měli přistoupit k aktualizaci pojistné smlouvy. Nejčastějším důvodem pro úpravu a revizi pojistné smlouvy bývá: *rekonstrukce, *zásadní výměna nábytku, *nákup nových spotřebičů a dražší elektroniky. To všechno přirozeně navyšuje hodnotu domácnosti a také nemovitosti. 

Co je to „podpojištění“?

Podpojištění hodnoty majetku vzniká vždy, když je hodnota předmětu pojištění uvedená ve smlouvě nižší, než je její skutečná hodnota. Podmínky nastavené například před 10 lety již nemusejí zaručit odpovídající pojistnou ochranu. 

Ideální je zrevidovat podmínky pojistné smlouvy jak u pojištění nemovitosti, tak u pojištění domácnosti minimálně jednou za 2 roky, a to ze dvou hlavních důvodů:

· Nárůst cen stavebního materiálu.

· Zvyšující se cena práce.

S ohledem na rychlý růst cen nemovitostí v posledních letech by se pojistné smlouvy na nemovitosti třeba v Praze a Brně měly aktualizovat určitě jednou za rok.

V případě, že potřebujete pomoct nebo chcete konzultovat aktuální STAV Vašich pojistných SMLUV, potom nás neváhejte kontaktovat. My pro Vás rádi provedeme u Vašich pojistných smluv REVIZI.

#KdyzPotrebujetePomoct

 Autor článku: Ing. Martin Kristl - Odborný garant 

POKUD VÁS ČLÁNEK ZAUJAL A CHCETE SE PORADIT, NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
NOVINKY

Koučink jako forma pomoci, když si sám nevím rady
Milí čtenáři, čím dál tím častěji lidé bojují s vícerými životními překážkami, se kterými si nevědí rady. Pomoci jim však může i šikovný kouč, který je dokáže navést na správnou cestu. Ale co vlastně koučink je? Proč je dnes tak populární? A jaký je jeho význam? Odpovědi najdete v blogu od Moniky Slavíkové, regionální ředitelky společnosti Universal maklersky dom a transformační koučky. Jsou dny, kdy je nám fajn. Máme dobrý pocit z toho, co jsme v takový den udělali, co se událo nebo jak jsme se zabavili. Zažíváme chvíle štěstí, radosti a pohody.  A pak jsou dny a chvíle, kdy se věci kazí, nevyvíjejí se tak jak chceme, jsme z toho nervózní, napjati, nespokojeni. Možná si tehdy řekneme: "To přejde a opět bude dobře." Co s tím, když to dlouho trvá a chvil nespokojenosti je stále víc než těch, když jsme spokojeni?  V jaké oblasti? V jakékoli, ať už je to v práci, doma, při trávení volného času, ve vztazích, ve financích. Dejme si pár otázek k zamyšlení: 1. Co s tím, když moje nespokojenost sama neustupuje? a / Smířit se s tím, nechám to na osud, co má být, ať je. b / Všímám si svou nespokojenost a chci tento stav změnit. 2. Kdo mi s tím pomůže? a / Zvládnu to sám, nikoho k tomu nepotřebuji. b / Pomůže mi někdo z mých blízkých. c / Vyhledám pomoc - nestrannou osobu. 3. Jakou nestrannou osobu mám vyhledat? a / Kouč - bude mě doprovázet, abych našel řešení na mou situaci, uviděl možnosti a zdroje na aplikování těchto řešení do budoucna a tak změnu uskutečnil. b / Mentor - předá mi své zkušenosti, bude mě poučovat a dávat zpětnou vazbu. c / Terapeut - bude se mnou zjišťovat, co se mi v minulosti stalo, abych to věděl přijmout. d / Poradce - poradí mi v oblasti, ve které je specialistou, co je vhodné dále dělat. 4. Která forma pomoci mi vyhovuje víc? a / Chci dostat radu.  b / Chci vědět zkušenosti jiných.  c / Chci se vrátit do minulosti a dozvědět se, proč se mám nyní takto, abych to věděl přijmout.  d / Chci najít vlastní řešení své situace a objevit své zdroje na realizaci změny. Lidé jsou různí, jedním vyhovuje to, jiným něco jiného. Nacházíme se v jedinečných situacích. Ten, kdo chce objevit vlastní sílu k řešení své situace a chce jít dopředu, toho může doprovázet na jeho cestě kouč. Nebude mu radit, posuzovat ho ani hodnotit, proč je nespokojený. V procesu koučování bude jeho partnerem. Kouč mu pomůže nacházet potenciál ke změně a k jeho růstu, aby mu bylo lépe. Aby věci, které chce udělat, se pro něj staly možné a realizovatelné. Pomůže mu vidět situaci z jiné perspektivy a tím zjistit, že existují i jiné cesty než v budoucnu postupovat ve svém životě dál. Mnohokrát člověk sám tyto cesty nezpozoruje, protože je velmi pohlcen tím, o čem si myslí, že je příčinou jeho nespokojenosti. Jiná nestranná osoba - kouč, mu pomůže vystoupit ze "začarovaného kruhu" a vědomě se pohnout vpřed. Pak člověk dokáže měnit to, o čem jen vyprávěl, že změnit chce, aby prožíval více chvil, kdy se cítí šťastně, vděčně a je mu dobře. Autorka článku: Monika Sláviková, RŘ Prešov Universal makléřský dům a transformační koučka...

 čti více
BUĎ UNIVERSAL

Seznamte se s Petrem Mikyskem
 V mém životě je nejdůležitější rodina. Mám tři děti, rád se jim věnuji a sdílím volný čas s nimi i s partnerkou. Nejraději mám společné víkendy na chatě.  O Petrovi kolega a nadřízený, agenturní ředitel Martin Petránek: S Petrem se známe již poměrně dlouho, oba dva jsme v minulosti působili v ČSOB Holdingu. Naše spolupráce spočívala ve společném vytěžování našich klientů v tandemu banka x pojišťovna. Již v té době jsme se doplňovali nejen profesně a v podstatě ve velmi krátké době jsme se stali přáteli, což nám vydrželo dodnes. Nyní je naším společným cílem vybudování pražského zastoupení regionálních kanceláří a jejich rozšíření na Střední Čechy. Jsem velice rád, že se naše cesty opět zkřížily, a to nejen po profesní stránce. Pevně věřím, že naše cíle se nám podaří společně naplnit. 1. Petře, krátce se nám představ: Baví mě práce s lidmi. Prošel jsem nadnárodními i lokálními obchodními společnostmi. Působil jsem jako zaměstnanec, OSVČ i majitel firmy. Mám profesní/oborové zkušenosti jako obchodník, manažer, kouč, bankéř, investor, realitní makléř a pojišťovací poradce. Pokud se pouštím do businessu, líbí se mi, když je jasné zadání. Neustále se vzdělávám, rozšiřuji své znalosti, manažerské schopnosti a obchodní dovednosti.  a. Odkud pocházíš? Narodil jsem se v Praze, část svého života jsem působil na Mělnicku. Nyní žiju, bydlím a pracuji v Praze. b. Kam směřuješ? Do konce roku 2020 plánuji postavit kompletní tým. V prvním kvartálu 2021 otevřít pilotní pobočku a v průběhu roku další tři standardní pobočky. Během pěti let se chci stát nejúspěšnějším a nejvýkonnějším agenturním ředitelem. c. Co máš za sebou? Mám za sebou vzestupy i pády: „Někdy prostě vyděláš, jindy se zase poučíš.“ Jsem vděčný, za vše dobré i zlé, co se mi v životě přihodilo. Každá zkušenost mě formuje, pomáhá k rozvoji a utváří. Díky tomu jsem tím, kým jsem.  2. V čem vidíš největší hodnotu a jedinečnost své práce? V předchozí praxi jsem se setkal s chladným, pouze na výdělek zaměřeným přístupem ke klientům. V Universalu vidím jiný rozměr finančního poradenství. Imponuje mi přístup, kdy důležitější než čísla a plnění plánu, je hlavní důraz kladen na kvalitu poskytovaných služeb a spokojenost klienta.  3. Přemýšlel si někdy o tom, co budeš dělat v důchodu? Máš nějaké koníčky, které provozuješ, nebo na které by sis chtěl udělat čas do budoucna? Vím to naprosto přesně. Odejdu do předčasného důchodu jako rentiér a budu si ještě víc užívat života. Mezi mé koníčky patří golf, bojová umění, bodybuilding a kreativní činnost. Zdokonaluji se v angličtině a chci se naučit španělsky. Miluju rychlá auta, pomalé silné motorky a vůbec všechny dopravní prostředky. Kromě oprávnění na řízení železničních vozidel si chci udělat papíry i na traktor, loď a vrtulník. 4. Nejtrapnější zážitek z práce? Chtěl jsem své silnější kamarádce udělat radost a poslat jí motivační článek o úspěších a kráse XXL modelek. Omylem jsem to poslal své tlusté šéfové.  5. Máš nějaké motto, citát, který se Ti líbí? Mám dvě oblíbená sousloví: „Captain on the bridge“ a „Never give up!“ 6. Doporuč nám něco dobrého na čtení, nebo poslech. Doporučuji knihu od Randyho Gage - Riziko je nová jistota. Co se týká poslechu, mám dva oblíbené super tituly: Earl Nightingale – Strangest Secret a Richard Bandler – Personal Enhancement Series. Petr Mikysek – Regionální ředitel UMD Network...

 čti více
POJIŠTĚNÍ OSOB

Na co se v období koronaviru vztahuje cestovní pojištění
Milé kolegyně, milí kolegové, vzhledem k situaci způsobené koronavirem, vydaly naše partnerské pojišťovny v cestovním pojištění svá stanoviska a doporučení. V tomto textu jsem pro vás shrnul nejpodstatnější body. Léčebné náklady Pokud se pojištěný během cesty v zahraničí nakazí virem a vzniknou mu v zahraničí náklady na léčbu, případně jej bude potřeba z tohoto důvodu hospitalizovat či přepravit do vlasti, má nárok na proplacení těchto nákladů. V případě, že pojištěný je vycestován a místní epidemie ohrožuje konkrétně jeho tělesnou bezpečnost v zahraničí a tím je jednoznačně dáno, že v cestě nelze pokračovat a zároveň Ministerstvo zahraničních věcí ČR vyhlásí varování před cestou do zasažené země nebo oblasti, je toto důvod k přerušení cesty.  Tehdy má pojištěný nárok na proplacení nákladů způsobených zpáteční cestou, jestliže má zakoupené cestovní pojištění s krytím storno/přerušení cesty. V případě, že pojištěný nebude moci ze zdravotních důvodů použít původně plánovaný dopravní prostředek, zpětnou přepravu mu pojišťovna může zajistit přiměřeným dopravním prostředkem. Vzhledem ke zrušení mezinárodní vlakové i autobusové dopravy na vstupu do ČR zbývá už jen přeprava auty. Prodloužení pojištění V případě, že se pojištěnému plánovaný pobyt v zahraničí prodlouží z důvodu karantény, zrušení nebo přeložení plánovaného odjezdu dopravního prostředku, pojišťovna může poskytnout bezplatné prodloužení krytí léčebných nákladů po celou dobu pobytu až do návratu do České republiky. K prokázání nároku na prodloužení pojištění třeba potvrzení o karanténě ze zasažené oblasti. Pojišťovna zároveň klientům poskytne právní pomoc související s uplatněním těchto nároků. Pokud se však pojištěný nakazí v zemi, do které vycestoval až po tom, jak naše Ministerstvo zahraničních věcí nedoporučovalo do této země cestovat, nárok na proplacení nákladů na hospitalizaci, léčbu či prodloužení pojištění nebo zajištění náhradní dopravy mít nemusí. Karanténa Náklady vzniklé v souvislosti s karanténou běžně nejsou v cestovním pojištění kryté. Pokud je klient v Čechách v době plánovaného odjezdu v karanténě a tím nemůže nastoupit na plánovanou cestu, může to být důvod pro uhrazení stornopoplatků z pojištění storna. V takovém případě může pojišťovna postupovat jako kdyby byl klient hospitalizován. Závěrečné doporučení Každopádně klientům doporučujeme, aby ctili zásady předběžné opatrnosti a potenciálně rizikovým oblastem se vyhýbali, protože v případě mimořádné situace může být technicky náročné zajistit potřebnou zdravotní asistenci (například při nutnosti repatriace klienta do Česka s ohledem na současná zvýšená bezpečnostní opatření na státních hranicích). Autor článku: Pavol Michalec, Odborný garant pro neživotní pojištění...

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
síť poboček
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL