Lze správně pojistit nemovitost a domácnost?

7. 6. 2021, Blog, novinky

· Co patří k NEMOVITOSTI a co už je DOMÁCNOST?

· Co je „reprodukční hodnota nemovitosti“ a co je „nová cena bytu“?

· Aktualizace smlouvy? PROČ? … Aby klienti nepřišli o peníze při pojistném plnění!?

· Co je to PODPOJIŠTĚNÍ?

Většina klientů má pojistnou smlouvu na nemovitost, kterou vlastní. Velkou roli v této skutečnosti hraje také fakt, že pojistit nemovitost je povinné, je-li pořízena na hypoteční úvěr. Klienti se většinou nespokojí pouze se základními pojištěnými riziky na škody způsobené živelní pohromou, vodovodním potrubím, přepětím či podpětím, ale klienti si připojišťují i jiná pojistná rizika.

Co se vše dá zahrnout do pojistné smlouvy na pojištění nemovitosti:

· hlavní stavba

· vedlejší stavby na pozemku

· zahradní altán

· zahradní kuchyň s grilem

· garážové stání

· vířivka

· sauna

· stromy v zahradě a podobně …

Pojistit se dnes dá téměř vše?! To „vše“ ale něco stojí a nemělo by to být na úkor hlavního pojištění, které se v případě pojištění nemovitosti často doplňuje i s pojištěním domácnosti a s pojištěním odpovědnosti všech členů rodiny včetně domácích zvířat.

Vyznáte se v pojištění nemovitosti a v pojištění domácnosti?

Pojištění nemovitosti se vztahuje na stavbu jako takovou. To jsou veškeré stavební součásti:

* zdi, *střechy, *sklepy.

Jsou to ale i související součásti, jako jsou:

*bazény, *garáže, *skleníky, …

Pojištění domácnosti se naproti tomu vztahuje na veškeré věci, které jsou v okamžiku pojistné události v domácnosti přítomny. To je třeba:

*nábytek, *elektronika, *peníze, *cennosti, *zvířata, *zahradní nábytek, *kočárky, *věci vnesené návštěvou a podobně.

Oba dva typy pojištění pojišťovny nabízejí většinou v tzv. balíčcích; výhodou „balíčku“ je pro klienty fakt, že nemovitý a movitý majetek se takto „v balíčku“ chrání komplexně.

Co ovlivňuje ceny pojištění nemovitosti?

Důležité je vědět, jak si nastavit pojistné částky (Kč). V případě rodinných domů se pojistná částka stanovuje jako reprodukční hodnota. To znamená, že musí jít o takovou částku, aby v případě totální škody bylo možné nemovitost opětovně postavit. A to stejným způsobem. Nehraje zde tedy zásadní roli tržní cena nemovitosti.

U bytů to funguje jinak. Některé pojišťovny byty pojišťují na tzv. „novou cenu“, v případě totální škody, lze pak v takovém případě koupit v dané lokalitě podobný byt. Část pojišťoven ovšem pojišťuje na reprodukční cenu, což v některých městech nemusí být v případě totální škody dostačující.

Pro cenu pojistky je nejdůležitější výše zvolených pojistných částek a rozsah pojištěných rizik. Cenu pojištění určuje také stáří nemovitosti a další faktory. Mezi ně patří například charakter regionu, lokality, kde se nemovitost nachází.

Pojišťovny například velmi obezřetně rozlišují tzv. „povodňové zóny“. Čím vyšší riziko povodně, tím dražší pojistka a v místech, kde jsou povodně běžné, se stává nemovitost na takové riziko v podstatě nepojistitelná.

Obdobné je to v případě zón podle výše rizika vzniku škody následkem krádeže nebo vandalismu. Pojišťovny rozdělují Českou republiku z hlediska rizika vandalismu či vykradení interně do několika pásem. Například na Prahu a Brno, potom na ostatní krajská města, bývalá okresní města a další menší regiony. Nejméně vydáte za pojištění nemovitosti a domácnosti, pokud bydlíte na vesnici nebo v menším městě. 

Doporučená aktualizace pojistné smlouvy nemovitosti = jednou za dva roky!

V souvislosti s pojištěním nemovitosti je třeba upozornit také na nutnost pravidelné správy pojistné smlouvy. Její aktualizace sice může výši pojistného navýšit, ale majiteli nemovitosti zajistí plné krytí pro případ vzniku škody na majetku.

V případě aktualizace pojistné smlouvy zdaleka nejde pouze o inflaci. Existují totiž i jiné důvody, kdyby klienti měli přistoupit k aktualizaci pojistné smlouvy. Nejčastějším důvodem pro úpravu a revizi pojistné smlouvy bývá: *rekonstrukce, *zásadní výměna nábytku, *nákup nových spotřebičů a dražší elektroniky. To všechno přirozeně navyšuje hodnotu domácnosti a také nemovitosti. 

Co je to „podpojištění“?

Podpojištění hodnoty majetku vzniká vždy, když je hodnota předmětu pojištění uvedená ve smlouvě nižší, než je její skutečná hodnota. Podmínky nastavené například před 10 lety již nemusejí zaručit odpovídající pojistnou ochranu. 

Ideální je zrevidovat podmínky pojistné smlouvy jak u pojištění nemovitosti, tak u pojištění domácnosti minimálně jednou za 2 roky, a to ze dvou hlavních důvodů:

· Nárůst cen stavebního materiálu.

· Zvyšující se cena práce.

S ohledem na rychlý růst cen nemovitostí v posledních letech by se pojistné smlouvy na nemovitosti třeba v Praze a Brně měly aktualizovat určitě jednou za rok.

V případě, že potřebujete pomoct nebo chcete konzultovat aktuální STAV Vašich pojistných SMLUV, potom nás neváhejte kontaktovat. My pro Vás rádi provedeme u Vašich pojistných smluv REVIZI.

#KdyzPotrebujetePomoct

 Autor článku: Ing. Martin Kristl - Odborný garant 

POKUD VÁS ČLÁNEK ZAUJAL A CHCETE SE PORADIT, NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
NOVINKY

Rebranding v České republice
V Universal makléřském domě a.s. jsme se rozhodli posílit své vlastnictví ve společnosti Inpol network a.s. a stali jsme se jí 100% vlastníkem. Je to z důvodu, že chceme společnost kapitálově posílit a lépe využít synergie, které umožňuje působení na slovenském a českém trhu, především v oblasti inovací informačních technologií. Do České republiky přinášíme jedinečnou mobilní aplikaci InŠanón, kterou mohou klienti originálním způsobem využívat v telefonu. Budou mít přehled o všech svých smlouvách, které jim naši makléři spravují.  Chceme poděkovat našemu partnerovi společnosti Pojišťovací Makléřství Inpol a. s. za dosavadní spolupráci. Věříme, že i nadále budeme korektně spolupracovat. V souvislosti s tímto kapitálovým vstupem se valné hromady udály i další změny. Jednak se společnost přejmenovala na UMD network a.s., začala používat nové jméno UNIVERSAL jakož i logo a nastaly změny v orgánech vedení společnosti, kde do představenstva nastoupili Pavel Smetana a František Švec. Do dozorčí rady nastoupili Pavel Krajč a Rostislav Bednárek, který je současně agenturní ředitel. Generální ředitelem se stal Marcel Zeleňák....

 čti více
POJIŠTĚNÍ MAJETKU

Pojištění kol, elektrokol, koloběžek a elektrokoloběžek
Máme tu část roku, kdy čím dál tím více lidí jezdí na kolech či koloběžkách. Stále populárnější jsou i jejich elektro verze a počet lidí, kteří je využívají, například i na jízdu do práce, narůstá. Ve velkých městech se těší mimořádné oblibě tzv. „sdílené kola a elektrokoloběžky“, které mohou lidé využívat za poplatek. Připomínáme, že dnes už je ze zákona jízda koloběžek s přídavným motorkem na chodnících omezena a jejich uživatelé mají status řidičů nemotorových vozidel, jaký mají i cyklisté. Jezdit mají především po cyklostezkách a silnicích. Lidé mohou jezdit na kolech i na koloběžkách po chodníku pouze rychlostí chůze a na silnici musí dodržovat všechna pravidla silničního provozu. Jejich kolize se posuzují jako dopravní nehody a v případě porušení pravidel mohou jejich uživatelé dostat blokovou pokutu. Kdo odpovídá za škodu, kterou způsobíte jízdou na kole nebo koloběžce? V případě, že kolizi s chodcem na chodníku zavinil jezdec, za škodu, která chodci vznikla, odpovídá jezdec. Stejně tak v případě, že dojde ke srážce s vozidlem a viníkem nehody je jezdec (cyklista či koloběžkář). Zde vzniká otázka: "POTŘEBUJE elektrokoloběžka / elektrokolo POV - povinné ručení?" Silniční provoz elektricky asistovaných jízdních kol - elektrokol (nazývaných též v německy mluvících zemích "pedelec" a v anglofonních zemích "e-bike") se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013 (Nařízení o schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek).  Ze schvalovacího procesu (homologace) jsou mimo jiné vyňaty dopravní prostředky, jejichž rychlost s asistencí elektromotoru nepřevýší 25 km/h a u nichž je jmenovitý výkon elektromotoru maximálně 250 Wattů; článek 2, oddíl 1h směrnice:  · Šlapací jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W, jehož motor je vyřazen z činnosti, jestliže cyklista přestane šlapat, a jinak je jeho výkon postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, dokud rychlost vozidla nedosáhne 25 km/h; · Dopomoc elektromotoru může být tedy aktivována pouze při aktivním šlapání, akcelerátor může elektrokolo uvést pouze do rychlosti 6 km/h z klidového stavu (viz norma EPAC níže, v případě šlapání může být jeho výkon až do maximální asistované rychlosti). V září 2009 začala ve všech zemích EU platit specifická norma, která dále zpřesňuje požadavky na elektrický obvod, elektrické kabely a spoje elektrokola, testování baterií, elektromagnetickou kompatibilitu, řízení výkonu, maximální rychlost, které je možné díky elektrickému motoru dosáhnout a na měření maximálního výkonu elektrokol. Tato norma má označení ČSN EN 15194 a je též známá pod zkratkou EPAC (Standard for Electronically Power Assisted Cycles). Tato norma existuje v aktuální verzi jako EN 15194:2017 už i v českém jazyce. · Pokud elektrokolo splňuje omezení dané Nařízením a plní požadavky zmíněné Normy (existuje buď atestace v akreditované zkušebně a je vystaveno prohlášení o shodě nebo je shoda deklarována výrobcem) je z hlediska českého Zákona o provozu na pozemních komunikacích na elektrokola pohlíženo jako na jízdní kola bez elektrické asistence. https://ekolo.cz/legislativa Z jakého pojištění je tedy možné takovou škodu uhradit? Pokud máte uzavřené pojištění domácnosti, v rámci pojištění občanské odpovědnosti příslušníků domácnosti máte pojištěny i škody na zdraví či na majetku, které způsobíte svou jízdou na kole nebo koloběžce. Škodu v takovém případě, za vás uhradí vaše pojišťovna. Týká se to i případů, pokud byste někomu způsobili škodu jízdou na pronajaté elektrické koloběžce nebo kole, ať už v ČR nebo i v zahraničí. Pojištění odpovědnosti však musíte mít sjednané s platností i v příslušné zemi (např. v rámci Evropy).   Pokud by příčinou kolize či nehody byl špatný technický stav takového vozidla a tento stav nemohl být zjevný pro jeho uživatele, odpovědnost za zanedbanou údržbu by v tomto případě nesl jeho majitel nebo provozovatel. Co dělat, pokud Vám kolo/elektrokolo nebo koloběžku/elektrickou koloběžku ukradnou z domu nebo sklepa? Koloběžka je stejně jako kolo a všechny sportovní potřeby automaticky pojištěním domácnosti krytá v pojištění zařízení domácnosti (movité věci). Pojišťovny však při odškodnění rozlišují, zda daná věc zmizela přímo z bytu, z domu nebo ze sklepů či garáží, které se nacházejí mimo prostor domácnosti.  Pokud koloběžku nebo kolo ukradnou z prostor bytu či domu, pojišťovna proplatí zpravidla škodu do výše pojistné částky za zařízení domácnosti. Je třeba pouze u dané pojišťovny pohlídat hodnotu jednotlivé pojišťované movité věci (např. hodnotou nad 50 000 Kč chtějí specifikaci do smlouvy u dané věci uvést výrobní číslo, popis věci, kopii dokladu o pořízení, atd.). V nebytových prostorech patřících k bytu, resp. ve vedlejších stavbách u rodinných domů, je pojistné krytí omezeno maximálním limitem stanoveným pojišťovnou v pojistné smlouvě. Konečně však existuje i možnost mít kolo či koloběžku pojištěnou i proti krádeži mimo rodinný dům či mimo byt. Dokonce už u nás (v ČR) pro kola/koloběžky existuje možnost uzavření havarijního pojištění.  V případě, že potřebujete uzavřít POV – povinné ručení, rychle z pohodlí domova a hlavně zdarma, můžete tak učinit přímo přes naši aplikaci. Umíme Vám pomoci i s celkovou revizí Vašich smluv. Bezplatně se podíváme a nastavíme podle vašich požadavků. Hlavně abyste přesně věděli, za co a kolik platíte. Neváhejte nás kontaktovat na našich pobočkách.       Autor článku: Ing. Martin Kristl, odborný garant...

 čti více
BUĎ UNIVERSAL

Seznamte se s Helenou Fuchsovou
Co si pamatuji vždy jsem pracovala v obchodě v různých odvětvích, či to bylo stavebnictví, reklamní agentura nebo auta. Do pojišťovnictví jsem vstoupila díky mé finanční poradkyni, která pracovala u makléře a můžu říct, že jsem měla štěstí na opravdového odborníka na finanční poradenství. Teď to bylo již 14 let co se věnuji tomuto oboru. O Heleně její nadřízená, Andrea Mališová:  Helena je spolehlivá, tvrdě pracující osoba s neutichajícím optimismem. Věci pojmenuje tak jak jsou, nikdy se nevrtá v tom, co nefunguje, ale naopak hledá řešení. A to je motivující a obohacující. Vážím si ji i jako kamarádku, která mě nenechala nikdy na holičkách. Jsem opravdu ráda, že s ním můžu opět spolupracovat, doslova jsem si jí vysnila a přitáhla zpět do pracovního i osobního života. 1. Prosím představ se nám krátce: a. Odkud pocházíš? Pocházím z Karlových Varů. b. Kam směřuješ? Profesní ambice nemám, tam kde sem jsem spokojená. A ráda bych vydělávala víc než potřebuji. A v důchodu se chystám zpět do Karlových Varů. c. Co máš za sebou? Za sebou toho mám hodně. Můj život byl hodně pestrý. Dva syni, tři manželé. Třetí je stále přítomný. 2. V čem vidíš největší hodnotu nebo jedinečnost tvé práce? Pro mě největší hodnotou je, že mě práce baví. A baví mě proto, že potkávám nové lidi a co člověk, to originál, který mě vždycky něčím obohatí. Třešinkou na dortu je, že jim i pomáhám. 3. Přemýšlel si někdy co budeš dělat až budeš v důchodu? Máš nějaký seznam koníčků, které by si se rád naučil, ale teď na to není čas? Do důchodu se nechystám, nicméně můj plán je mít dostatek finančních prostředků, abych mohla jít do důchodu kdy chci. Přiznám se však, že mě práce baví natolik, že v ní chci pokračovat dál. Volný čas trávím s rodinou nebo aktivně sportem, ale nepohrdnu ani dobrým pivkem s přáteli. 4. Prozraď nám nejtrapnější zážitek v práci nebo ten nejvíc, nejvíc. Mám pusu prořízlou a tím pádem nemám o trapasy nouzi. Nicméně já o nich nevím, protože se mi zdá, že je vše v pořádku ale výraz druhé strany v obličeji mluví o něčem jiném.  5. Máš nějaké motto, citát, který se Ti líbí a řídíš se nim. Všichni jsme si rovní. A ať si to přebere každý, jak chce. 6. Doporuč nám něco dobrého na čtení, nebo poslech. Z knížek - mám ráda české autory – fantazy, ku příkladu: Kulhánek, Kotleta, Žamboch, Kopřiva. Na poslech mám ráda všechny styly krom dechovky, ta mi bohužel leze na nervy. Helena Fuchsová – regionální ředitelka Praha...

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
síť poboček
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL