Na co se v období koronaviru vztahuje cestovní pojištění

17. 3. 2020, Blog, pojištění osob

Milé kolegyně, milí kolegové,

vzhledem k situaci způsobené koronavirem, vydaly naše partnerské pojišťovny v cestovním pojištění svá stanoviska a doporučení. V tomto textu jsem pro vás shrnul nejpodstatnější body.

Léčebné náklady

Pokud se pojištěný během cesty v zahraničí nakazí virem a vzniknou mu v zahraničí náklady na léčbu, případně jej bude potřeba z tohoto důvodu hospitalizovat či přepravit do vlasti, má nárok na proplacení těchto nákladů.

V případě, že pojištěný je vycestován a místní epidemie ohrožuje konkrétně jeho tělesnou bezpečnost v zahraničí a tím je jednoznačně dáno, že v cestě nelze pokračovat a zároveň Ministerstvo zahraničních věcí ČR vyhlásí varování před cestou do zasažené země nebo oblasti, je toto důvod k přerušení cesty. 

Tehdy má pojištěný nárok na proplacení nákladů způsobených zpáteční cestou, jestliže má zakoupené cestovní pojištění s krytím storno/přerušení cesty.

V případě, že pojištěný nebude moci ze zdravotních důvodů použít původně plánovaný dopravní prostředek, zpětnou přepravu mu pojišťovna může zajistit přiměřeným dopravním prostředkem. Vzhledem ke zrušení mezinárodní vlakové i autobusové dopravy na vstupu do ČR zbývá už jen přeprava auty.

Prodloužení pojištění

V případě, že se pojištěnému plánovaný pobyt v zahraničí prodlouží z důvodu karantény, zrušení nebo přeložení plánovaného odjezdu dopravního prostředku, pojišťovna může poskytnout bezplatné prodloužení krytí léčebných nákladů po celou dobu pobytu až do návratu do České republiky. K prokázání nároku na prodloužení pojištění třeba potvrzení o karanténě ze zasažené oblasti. Pojišťovna zároveň klientům poskytne právní pomoc související s uplatněním těchto nároků.

Pokud se však pojištěný nakazí v zemi, do které vycestoval až po tom, jak naše Ministerstvo zahraničních věcí nedoporučovalo do této země cestovat, nárok na proplacení nákladů na hospitalizaci, léčbu či prodloužení pojištění nebo zajištění náhradní dopravy mít nemusí.

Karanténa

Náklady vzniklé v souvislosti s karanténou běžně nejsou v cestovním pojištění kryté. Pokud je klient v Čechách v době plánovaného odjezdu v karanténě a tím nemůže nastoupit na plánovanou cestu, může to být důvod pro uhrazení stornopoplatků z pojištění storna. V takovém případě může pojišťovna postupovat jako kdyby byl klient hospitalizován.

Závěrečné doporučení

Každopádně klientům doporučujeme, aby ctili zásady předběžné opatrnosti a potenciálně rizikovým oblastem se vyhýbali, protože v případě mimořádné situace může být technicky náročné zajistit potřebnou zdravotní asistenci (například při nutnosti repatriace klienta do Česka s ohledem na současná zvýšená bezpečnostní opatření na státních hranicích).

Autor článku: Pavol Michalec, Odborný garant pro neživotní pojištění

Jestli vás článek zaujal, neváhejte nás kontaktovat.

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
NOVINKY

Lidé a důchodové pojištění
TAKÉ PRAVIDELNĚ PLATÍTE SOCIÁLNÍ POJIŠTĚNÍ? Měli byste vědět, že kvůli chybám a nedostatkům v evidenci ČSSZ přichází „průměrný Čech“ zbytečně až o 10% důchodů, na které má za své odvody nárok. Za celý život to pak dělá desetitisíce až statisíce korun, které zůstanou státu. jedná se nejen o starobní důchody ale také o důchody invalidních, vdovské, vdovecké a sirotčí Co s tím můžete udělat (postup), jak si stav vašeho účtu důchodového pojištění prověřit? … odpověď (návod jak postupovat) najdete na konci našeho článku. SHRNUTÍ INFORMACÍ: Důchodové pojištění je součástí odvodů na sociální pojištění. To musíme platit všichni, ať už jsme zaměstnanci, OSVČ, či majitelé firem. Všichni kromě dětí, studentů a důchodců. Odvádíme relativně hodně, celkem 29,2% našeho hrubého příjmu. Člověk s průměrným platem odvádí měsíčně na důchodové pojištění 9 959 Kč měsíčně, ročně to dělá skoro 120 000 Kč a za celý produktivní život (40 let) je to skoro 4,8 mil Kč. Říkáte si, že je to strašně hodně peněz? Ano, je to obrovská částka. Zajímavý na tom je fakt, že na jedné straně odvedeme za celý svůj život takové množství peněz do důchodového pojištění a na straně druhé vůbec nevíme, na co máme za své odvody nárok. Ukazuje se, že většina z nás prakticky nezná základy a principy důchodového systému a toho, co z něho pro nás vyplývá. Prostě platíme, ale nevíme. Jak je to skutečně s našimi důchody? To, jaký důchod nakonec dostanete, ovlivňují dvě proměnné. Je to výpočtový základ a doba pojištění. Vypadá to jednoduše, ale není. Existuje totiž celá řada faktorů, které tyto dvě hodnoty v průběhu celého vašeho života ovlivňují. Pokud o nich nevíte, můžeme si už v průběhu aktivního života "zadělat" na trvalé snížení vašeho důchodu. To jsou chyby, které pak již nelze vrátit zpět.  Výpočet důchodu je jedna věc, tou druhou je znalost, jak a kdy odejít do důchodu. Možná si říkáte, co je na tom složitého. Je to doslova "umění odejít do důchodu". Správné načasování a výběr nejvýhodnější varianty (předčasný důchod, předdůchod, přesluhování, dobrovolné důchodové pojištění apod.) může znamenat dokonce dřívější odchod do penze, aniž by vám poklesl váš důchod. POSTUP platný pro každého - jak si zkontrolovat stav svého účtu důchodového pojištění?: ✅ požádejte si o váš výpis z důchodového účtu u ČSSZ (IOLDP) – pokyny viz odkaz zde: https://ceskapenze.cz/zadost-ioldp ✅ nechte si zkontrolovat v IOLDP všechny záznamy ✅ najděte všechny místa, kde můžete přicházet o peníze (z výpisu, jež obdržíte domů, bude v časovém sledu zápisu patrno, kde mohou být v evidenci případné nesrovnalosti) V případě, že potřebujete poradit a konzultovat možnosti komerčního doplnění vašeho spoření, potom nás neváhejte kontaktovat, my Vám doporučíme možnosti právě pro vás.  #kdyzpotrebujetepomoct" class="wysiwyg-hashtag">#kdyzpotrebujetepomoct Autor článku: Ing. Martin Kristl - Odborný garant...

 čti více
NOVINKY

Bude pandemie největší hrozbou drobného podnikání?
Přerušení provozu a pandemie jsou společně s kybernetickými útoky v současnosti největšími hrozbami pro firmy a zřejmě ani do budoucna tomu nebude jinak. Pandemie byla během poslední desetileté historie poměrně podceňovaným rizikem. V roce 2021 se však pandemie stala rizikem číslo jedna v 16 zemích světa a v trojici největších rizik na všech kontinentech světa. Až 40 % respondentů uvedlo pandemii jako hlavní příčinu přerušení provozu v roce 2021. Údaje ze zdroje: Allianz (průzkum) Málokdo však ví, že již některé profese drobného podnikání mohou využít možnosti pojištění přerušení provozu i z důvodu pandemie.  Přesněji řečeno: „Přerušení provozu z důvodu epidemie nebo nákazy se poskytuje plnění za dobu, na kterou byl rozhodnutím hygienické služby uzavřen provoz zařízení.“ Kterých drobných živnostníků či svobodných povolání se tento druh pojištění týká? Pojištění může být uzavřeno i pro jiná povolání, než která jsou uvedena výše v tabulce. Daný požadavek je nutno vždy předem konzultovat v pojišťovně (v tomto případě v UNIQA pojišťovna, a.s.) Jaká rizika pojištění „přerušení provozu“ kryje? · poškození nebo zničení prostoru k podnikání, epidemie (není vyloučený COVID-19), povodně, nemoc či úraz odpovědné osoby Pojištění „přerušení provozu“ uhradí: · ušlý zisk a výdaje na krytí nezbytných nákladů (periodické platby jako nájem, leasingové splátky, splátky úvěrů, sociální a zdravotní pojištění zaměstnanců, platy zaměstnanců a pod.). Proč pojištění proti „přerušení provozu“ od UNIQA mít uzavřeno? · výhodná cena · možnost uplatnit až na tři pobočky firmy · různé varianty podle profese a preferencí · usnadnění opětovného startu podnikání V případě, že potřebujete poradit s tímto druhem pojištění vašeho drobného podnikání, neváhejte nás kontaktovat, my Vám ve spolupráci s UNIQA doporučíme co nejlepší řešení pojištění vašeho podnikání. #kdyzpotrebujetepomoct" class="wysiwyg-hashtag">#kdyzpotrebujetepomoct Autor článku: Ing. Martin Kristl - Odborný garant ...

 čti více
POMOC V PANDEMII

Kryje moje životní pojištění COVID-19?
onavirus (nazýván také pod zkratkou COVID-19) už nějaký čas hýbe naši společnou realitou a výjimkou není ani pojistný trh. Mnoho z našich klientů si zcela oprávněně klade otázku: "Mám ve svém životním pojištění pokrytou diagnózu COVID-19?" V době, když byla pojistná smlouva uzavírána, přeci žádná pandemie vyhlášena nebyla. Jelikož se držíme hesla „Obrana je základ úspěchu“, připravili jsme pro Vás pár potřebných vysvětlení, které se vám mohou v aktuální situaci hodit. Ne nadarmo se série našich blogů nazývá: „Když potřebujete pomoci v pandemii.“ Informace do našeho, v pořadí již čtvrtého blogu, pro vás připravil odborný garant pro životní pojištění.    Dané body jsou platné ke dnešnímu dni, tedy k datu 27. 4. 2020.   1. V první řadě je třeba si uvědomit, rozdíl mezi diagnózou U07.1 - potvrzena infekce COVID-19 (již diagnostikována infekce - choroba) a U07.2 - podezření z infekce COVID-19 (takzvaná karanténa). Zde může být u pojišťoven rozdíl v pojistném plnění. Důležitým faktem je zároveň prohlášení infekce COVID-19 za pandemii.  2. Co se týče momentálního stavu - pojišťovny, kromě pojišťovny ČSOB, nabízejí pojistné produkty, kde není pandemie ve výlukách.  3. Může se stát, že někdo v našem okolí má starší typ pojistné smlouvy. Životní pojistku uzavřel velmi dávno, kde je pandemie uvedena ve výlukách z pojištění. V tomto případě doporučujeme kontaktovat našeho poradce, který vám velmi rád poradí a ochotně pomůže.    4. Pokud má klient diagnostikovánu diagnózu COVID-19 (U07.1 - potvrzena infekce COVID-19), tak mu plyne plnění z připojištění hospitalizace a totéž platí i pro připojištění pro případ pracovní neschopnosti. Samozřejmě, že pro uvedené připojištění platí jen takové ochranné a čekací lhůty, případně výluky a omezení, které jsou definovány příslušnými platnými pojistnými podmínkami a to i v případě jiných běžných onemocněních. Zároveň upozorňujeme klienty, že je důležité dodržet léčebný postup, nařízeného v karanténě a další nařízení vlády ČR.  5. Pokud má klient povinnou karanténu (U07.2 - podezření z infekce COVID-19), pojišťovny vzhledem k tomu, že nejde o nemoc (zařazenou dle „Mezinárodní klasifikace nemocí“), momentálně toto podezření standardně neplní. Nad rámec všeobecných pojistných podmínek dokáží plnit v připojištění pro případ pracovní neschopnosti, za přesně definovaných podmínek, kdy část doby karantény, pokud dojde ke vzniku nemoci, dokáží započítat do plnění PN (pracovní neschopnosti), jedná se o pojišťovny Generali Česká pojišťovna a Kooperativa pojišťovna).      6. Pokud by došlo k tomu nejhoršímu, ke smrti klienta z důvodu nemoci, (samozřejmě v případě, pokud má klient sjednáno riziko jakékoliv smrti v rámci svého pojistného krytí), pojišťovna provede pojistné plnění. 7. Dobrou zprávou na závěr je, že některé pojišťovny momentálně zvažují další „pro klientské kroky“ a přinášejí prohlášení směrem k plnění COVID-19 z komerčního pojištění a někdy i s možností pojistného plnění nad rámec všeobecných pojistných podmínek. Shrnutí tématu v tabulce (pojištěná rizika x COVID-19 x pojišťovna): Co tedy aktuálně udělat? Doporučujeme dodržovat již zmíněné léčebné postupy, karanténu a nařízení vlády týkající se COVID-19.  Rozhodně nedoporučujeme ukončovat Vaše stávající pojištění. A i kdyby nebylo některé z připojištění (hospitalizace, pracovní neschopnost, invalidita či riziko smrt z jakékoliv příčiny) ve stávající pojistné smlouvě sjednáno, poradce společně s vámi tyto připojištění doplní. Při doplnění těchto připojištění, nebo při uzavírací úplně nového pojištění, Vám doporučujeme kontaktovat našeho poradce. Díky moderním online nástrojům, jako je inŠanon 2.0 nebo bezkontaktní uzavírání pojistných smluv, Vám na základě Vašich potřeb dokážeme reálně pomoci.     Na závěr Vám v těchto náročných dnech přejeme zejména hodně zdraví a také hodně pozitivního myšlení.   #kdyzpotrebujetepomoci," class="wysiwyg-hashtag">#kdyzpotrebujetepomoci, jsme tu pro Vás....

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
síť poboček
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL