Pojištění nemovitosti není totéž co pojištění domácnosti

13. 9. 2018, Blog, pojištění majetku

Lidé si často chybně myslí, že pokud mají pojištěný dům, pojistka se vztahuje také na věci, které se v domě nachází. Pojištění nemovitosti ale není to stejné co pojištění domácnosti.  

Pojištění nemovitosti kryje škody na budově, ať už se jedná o rodinný dům, nebo byt.  

Pojištění domácnosti kryje škody na zařízení domácnosti, a to na movitých věcech, které se nachází uvnitř domu. Při pojištění zařízení domácnosti je kromě živelných rizik automaticky sjednáváno riziko krádeže, loupeže a vandalismu.  

Zodpovědnost za škody z běžného občanského života se týká nás všech

Když někdo zavadí o regál v obchodě a zboží se rozbije, když dítě ve škole rozbije okno, když se na procházce dětem vytrhne pes a způsobí pád cyklisty či dopravní nehodu, když to manželka neubrzdí na lyžovačce v zahraničí a způsobí zranění jinému lyžaři...  

Příkladů můžeme najít nepočítaně. Takováto zodpovědnost se dá pojistit v rámci pojištění domácnosti. Většinou už je součástí balíčku rizík, ale ne vždy. Proto je třeba si dávat pozor, zda tuto odpovědnost máte pojištěnou nebo je třeba ji připojistit.  

Rozdíly jsou ve výši pojistné sumy pojištění odpovědnosti za škody z běžného občanského života. Myslete na to, že toto pojištění nekryje jen škody na věcech, ale i škody na zdraví. A ty se často počítají ne v tisících, ale až v desetitisících.  

V případě zájmu o pojištění domácnosti nás neváhejte kontaktovat. Rádi vám pomůžeme.

Chcete nejvýhodnější pojištění domácnosti?

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
NOVINKY

Prokrastinace nebo zítra, zítra, jen ne dnes
Vážení čtenáři, máme za sebou čtyři blogy od kolegyně Moniky Slavíkové z řad společnosti Universal maklérsky dom a.s. Dnes Vám přinášíme v pořadí již pátý blog, ve kterém se budeme věnovat prokrastinaci. Protože jak se říká: "Zítra, zítra, jen ne dnes, říká každý lenivec." Je ale prokrastinace fyzická nebo naopak psychická záležitost? Více nám o tom poví naše kolegyně, Monika. #kdyzpotrebujetepomoct" class="wysiwyg-hashtag">#kdyzpotrebujetepomoct jsme tu pro Vás. Téměř každý člověk prokrastinuje. Je to odkládání nebo odsouvání povinností na později. Někdo to vnímá jako moderní nemoc, jiný zase tvrdí, že je stará, jako lidstvo samo. Když člověk prokrastinuje, ztrácí energii a nabývá pocit viny. Je naučitelná, ale naopak i odučitelná. Je důležité si uvědomit a všímat, jak se prokrastinace projevuje u nás samotných. Jakou má podobu a intenzitu. Právě v tomto období, kdy máme změněný režim dne, způsob práce, způsob zajišťování svých každodenních potřeb, změnu trávení volného času a zábavy a mnohé jiné drobné změny, které si ani neuvědomujeme, mohou napomáhat k odkládání úkolů a povinností na později. Protože k provedení změny potřebujeme více energie, času a vytrvalosti. Vzpomeňte si, když jste dělali něco poprvé, jaké to bylo? A co když jdete dělat něco, co Vám není až tak po chuti? Nebo když jdete dělat něco, co chce od Vás někdo jiný a není to Vaše rozhodnutí? I v takových situacích máme tendenci odsouvat úlohy. Hledáme výmluvy, uchylujeme se k náhradním a možná zábavnějším činnostem. Následkem toho se může stát, že se dostáváme do časového tlaku, prožíváme pocity viny. Jednoduše, nejsme s sebou spokojeni. Dokonce i jiní nás mohou začít vnímat tak, že se na nás nedá spolehnout. Dalo by se říci, že prokrastinace je nesoulad mezi tím, co musíme udělat a tím, co právě děláme. Jak si pomoct, abychom se tomuto nesouladu vyhnuli nebo jej alespoň minimalizovali? Mně v tomto případě funguje mých desatero: 1. V průběhu dne se často zastavím a všímám si, co právě dělám. 2. Na začátku dne, týdne nebo určitého období si úkoly předem naplánuji písemně do diáře. Pomáhá mi to při zastavení se, neboť vidím, co jsem chtěla dělat a vím k čemu se mám vrátit. 3. Před zapsáním úkolu si připomenu, proč chci daný úkol zvládnout. Ne všechny úkoly mě těší stejně, ale hledám smysl, proč je udělám. Některé po tomto uvažování i vyloučím, Paretovo pravidlo 80/20. 4. Nejdůležitější úkoly dělám dopoledne, nejraději hned zrána. Tehdy mám "čistou hlavu". 5. Úkoly si konkretizuji. Jasně pojmenuji, co chci dělat. Velký úkol si rozdělím na více menších částí. 6. Naplánuji si přestávky a jejich délku. Buď po jaké době, nebo mezi kterými činnostmi si dám pauzu. 7. Vypnu nebo odložím pryč z dosahu vše, co by mě mohlo lákat k tomu, abych vybočila ze své pozornosti. 8. Zpracovaný úkol nebo část velkého úkolu odškrtnout v diáři - HOTOVO. 9. Když se mi podařilo v průběhu dne prokrastinovat, přijmu to jako fakt. Pokrok pro mě je už i to, že jsem si to uvědomila. 10. Odpustím si a připravím se tak, abych to v budoucnu udělala jinak. Naučila jsem se sebekázni. Přináší mi pocity radosti a spokojenosti. Když jsem takto dobře naladěná, dokážu s přehledem zvládat i náročnější nebo méně atraktivní úkoly a povinnosti. Minimalizuji prokrastinaci a časový tlak. Dokážu se dále učit novým návykům, což mi v dnešních časech velmi pomáhá udržovat se v rovnováze. Co Vám pomáhá neprokrastinovať? Budeme rádi, pokud nám napíšete Vaše tipy do komentáře. Příště Vám přiblížím téma: Koučink jako forma pomoci, když si sám nevím rady. Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov Universal maklérsky dom a transformační koučka  ...

 čti více
NOVINKY

Jak sladit home office s time managementem
Vážení čtenáři, přinášíme Vám v pořadí již třetí blog od Moniky Slavíkové, regionální ředitelky ze společnosti Universal makléřský dům, která se zároveň věnuje i transformačnímu koučinku. Pokračujte ve čtení a vychutnejte si vedle toho dobrý koláč, kávu nebo pěkný výhled z terasy. Věříme, že článek bude pro vás zajímavý a pomůže Vám snadněji si uspořádat čas a práci v pohodlí vašeho domova. Protože #kdyzpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kdyzpotrebujetepomoct, jsme tu pro Vás. Práce z domova má několik výhod. Je však třeba mít při ní velkou dávku disciplíny a jasně stanovená pravidla. Ať jste kdekoliv, buďte tam naplno. Před COVID-19 jsem pracovala střídavě ve firemní i domácí kanceláři. Zůstat doma a pracovat každý den pouze z home office je pro mě změnou. Myslím, že ne až tak výraznou jako pro lidi, kteří práci z domácího prostředí předtím nevyužívali. Změna režimu však nastala pro mnohé, je tady a je třeba se jí přizpůsobit. Jak to zpracovat? Já jsem přijala skutečnost takovou, jaká je. Vracet se do minulosti, jaká byla a projektovat budoucnost, jaká bude, mi nedovoluje žít současnost. Snažím se být co nejvíce v přítomnosti. Co jsem si potřebovala ujasnit jako první? 1. Jaký je čas v těchto dnech pro mě? Mám volno nebo pracuji? První dny od doby, co jsme měli doporučeno zůstat doma, jsem měla tři dny volna. Zajistila jsem si, co jsem potřebovala: nákupy, úklid, dezinfekci, věci z firemní kanceláře, které jsem potřebovala k práci. Potom následoval den na zamyšlení: "Jak budu dál pracovat?" Popřemýšlela jsem a následně si napsala konkrétní plán, který naznačoval, jak budou vypadat mé pracovní dny. Mám je od pondělí do pátku, v průměru pracuji osm hodin denně, víkend mám volno. Pracovní hodiny mám jinak než předtím, polední přestávka je mnohem delší, protože je třeba si i navařit. V neposlední řadě jsem si stanovila i čas, kdy budu končit a věnovat se příjemnějším činnostem. Je velmi důležité, umět po práci vypnout. Plán byl na světě, zapsán, černé na bílém. Ulevilo se mi. A co si ujasnit dál? 2. Co potřebuji k práci z domova? Prostor Místo, kde budu pracovat. Při práci využívám notebook, který je položený na stole, mám se ráda a šetřím si záda, připojení na internet, pár papírových šanonů, poznámkové bloky, záznamy. Respektuji ostatní členy rodiny. Proto jak pro ně, tak i pro mě, je dobré vědět, který prostor mám na práci já, aby si každý uměl vymezit ten svůj. Takto nedochází k hledání věcí, jejich překládání, ztrácení a následně k nervozitě a nespokojenosti. Pořádek dělá přátele, i v rodině. Čas Časové rozpětí, kdy budu pracovat. Které to budou dny v týdnu, např. pondělí až pátek a také ve kterých hodinách, od - do. Při práci, když tvořím, komunikuji s jinými, potřebuji být nerušena. Mám ráda všechny, s nimiž bydlím ve společné domácnosti. Pro klid a pohodu všech zúčastněných je dobré, když každý ví, kdy pracuji a kdy trávíme čas spolu. Přerušit rozhovor s partnerem nebo dítětem, když volá klient nebo šéf, to neprospívá rodinné pohodě ani soustředěnosti na situaci, kterou pracovně řeším. A navíc je to i neuctivé vůči všem zúčastněným. Buď pracuji, odpočívám nebo jsem s rodinou. Míchat jedno s druhým pro mě znamená nedělat nic pořádně. Dělej, co děláš, naplno a soustředěně. Diář Kalendář s poznámkami. Je jedno, jestli je to ten papírový nebo elektronický. V něm mám zapsané, co chci dělat v tomto týdnu, v daném dni. Mám už promyšlený časový harmonogram, ve kterých hodinách pracuji, kdy relaxuji, kdy jsem s rodinou. Každé ráno si zapíšu, co chci dělat, jaký je můj nejdůležitější úkol dne, který potřebuji zvládnout. Kdy budu tvořit, psát, zpracovávat. Kdy budu vyřizovat korespondenci - maily, telefonáty, zprávy. A také kdy mám online setkání, online kávu ????. V diáři mám zapsaná online setkání, která jsem si dohodla v minulých dnech. Kdybych je neměla poznamenaná, bylo by to jako v přísloví: "Sejde z očí, sejde z mysli." Na konci dne si udělám vyhodnocení: "Jak jsem se měla a co se mi podařilo?" Když jsem něco nestihla, zapíšu si to podle důležitosti na další dny. Po vyhodnocení mám radost, vidím za sebou kus vykonané práce. Diář je efektivní pomocník. Drží mě stranou od "zlodějů času" a připomíná, co se mi podařilo. KAM SMĚŘUJE MOJE POZORNOST, TAM TO ROSTE. Proto se soustředím na konkrétní činnost, kterou vykonávám podle svého plánu. Potom mě neválcuje všechno to, co se děje kolem mě. Takto se mi daří udržovat v dobré náladě, spokojenosti a radosti. Těchto pár tipů Vám možná pomůže k lepší produktivitě z pohodlí domova. Pokud se Vám tento článek líbil, neříkejte jen: "To je zajímavé." Prostě to udělejte. Jak to máte Vy? Máte volno nebo pracujete? Co Vám pomáhá soustředit se na to, čeho byste v životě chtěli víc? Příště Vám osvětlím téma: Práce na dálku a online svět Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov Universal maklérsky dom a transformační koučka  ...

 čti více
INVESTOVÁNÍ

Podívejte se na svůj majetek, jako na své osobní bohatství - pomůže to!
V minulých článcích jsem se věnoval více - méně důvodům, proč je třeba spořit a plánovat budoucnost, jakož i tomu, že to opravdu význam má. Nejhloupější způsob jak přijít o své "bohatství" je nic finančně neplánovat a nechat věci plynout bez jakékoliv interakce.     Wealth - Vaše bohatství. Co je to Wealth? Znamená to hojnost, bohatství, blahobyt. V zásadě jde o sumář Vašich čistých finančních aktiv a fyzických majetků, které mají takovou hodnotu, abyste s nimi mohli dělat transakce - tedy přeměnu na jinou formu bohatství (aktiv). Dělat transakce znamená, že můžete prodat nemovitost a získat peníze. Peníze můžete směnit na akcie, drahé kovy, šperky, vzácné obrazy anebo naopak. Určitě však do bohatství nemůžete počítat svůj televizor, kolo nebo gauč, I když určitou hodnotu mají. Specifické je auto; někdy je součástí bohatství a někdy zase ne, (například, čtyřletá Škoda Octavia ano, 15 letá ne, ale 60 letá v dobrém stavu už zase ano).   Je dobré znát pojmy hrubé finanční aktiva - ty tvoří hotovostní peníze, bankovní vklady, cenné papíry, které jsou likvidní a čisté finanční aktiva, což jsou vlastně hrubé finanční aktiva, od kterých se odečtou Vaše dluhy. Vaše bohatství je tedy tvořeno penězi, cennými papíry, sběratelskými a uměleckými předměty, které se dají zpeněžit, také nemovitostmi, avšak po odečtení Vašich závazků, tedy úvěrů a ostatních dluhů.   Finanční skupina Allianz u nás zastoupena pojišťovnou zveřejňuje každoročně analýzu hospodaření, majetku a závazků domácností. ALLIANZ GLOBAL WEALTH REPORT 2020. Do zprávy za rok 2019 seřadil do tabulky Finanční majetek domácností z 57 zemí světa. Podle údajů o počtu obyvatel OSN a údajů o HDP MMF těchto 57 zemí představovalo 72% světové populace a 92% světového nominálního HDP v roce 2019. Zdroje: národní centrální banky, statistické úřady, orgány finančního dohledu, sdružení pro správu aktiv a pojištění, Thomson Reuters Eikon, Allianz Research. Zaujal mne i komentář k tomuto grafu - vysoký výkon na akciovém trhu vedl ke zvýšení třídy aktiv cenných papírů (akcie, dluhopisy a investiční fondy) o + 13,7%, což je zdaleka nejvyšší tempo růstu ze tří hlavních tříd aktiv v portfoliích soukromých domácností. Tento dynamický vývoj nejenže napravil ztráty v roce 2018, ale i cenné papíry se vyšplhaly na nové rekordní maximum 77 bilionů EUR.  Pokud si kladete otázku, proč je dobré dívat na svůj majetek jako na osobní bohatství - no proto, abyste uměli vyhodnotit, jak na tom jste a nastavit si cíle, jak byste na tom chtěli být. Možná jste slovo Wealth dosud ani neslyšeli, nebo jste se domnívali, že se Vás to jaksi ani netýká, že je to jen pro bohaté, ale není. Existuje něco jako střední příjmová třída.  Pokud patříte do ní - začněte tvořit i Vy své bohatství, nebude to až tak složité. Pokud patříte do nižší příjmové třídy - také si můžete nastavit své cíle, jen to budete možná více cítit, než střední příjmová třída - ale možná ani ne.  Zpráva Allianz tvrdí, že do střední třídy je možné zařadit domácnosti, jejichž příjem je mezi 75 - 150% průměrného příjmu země. Tyto domácnosti jsou pak schopny tvořit finanční úspory. Globální střední třídu bohatství tvoří domácnosti v rozsah u čistých finančních aktiv od 7 900 do 47 400 EUR. Jednotlivci s vyššími finančními aktivy na obyvatele pak patří do globální třídy vysokého bohatství, zatímco osoby s nižšími finančními aktivy na obyvatele patří do třídy "s nízkým bohatstvím". Mnoho napoví i graf porovnávající čisté finanční aktiva domácností přepočtené na obyvatele a HDP země připadající na obyvatele. ČR je na 26 - tém místě v žebříčku.  Zdá se však, že moc spořivý nejsme? Určitě stojí za zmínku srovnání s Řeky, které jsme zejména po roce 2008 zvyklí i kritizovat. Také je dobré všimnout si, že v rozvinutých zemích jsou čisté finanční aktiva na obyvatele vyšší než HDP.      Určitý vliv na to může mít i nevhodné uložení svých finančních aktiv mimo akciový trh. O něco lépe vyjdeme, když podíváme na hrubé finanční aktiva (úspory bez odečtení dluhů na obyvatele). Posledních několik let se české domácnosti značně zadlužili. To je způsobeno do značné míry nákupem nemovitostí. Znamená to, že položka čisté finanční aktiva je nižší, ale v osobním bohatství zase přibyla nemovitost, takže takové zlé to nebude.  Je velmi důležité, správně nastavit složení svého osobního bohatství. Proto je také důležité tento pojem začít používat. Pokud jste zadlužený, protože jste získali byt, může to být v pořádku, jen musíte být připraven na nepředvídatelné události. Otázka tedy zní, zda jste?  Z pohledu jakýchkoliv " špatných " událostí, které se Vám mohou v životě stát, bude nejčastěji důležité, mít "po ruce" peníze, abyste mohli zmírnit nebo úplně odstranit následky těchto událostí. To neznamená, že musíte držet peníze v hotovosti. Čistá finanční aktiva - dobře rozložené investiční portfolio se na hotovost dá proměnit velmi rychle. Autor článku: Ondrej Faith, Investiční analytik, Universal maklérsky dom a.s....

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
síť poboček
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL