Proč aktualizovat staré smlouvy odpovědnostního pojištění?

30. 4. 2021, Blog, novinky

OBČANSKÁ ODPOVĚDNOST

Oblastí, kterou by měl mít každý dospělý občan vyřešenu, je „dostatečné“ krytí občanské odpovědnosti a také krytí odpovědnosti z vlastnictví nemovitosti. Pokud lidé využívají dříve uzavřené smlouvy (dle starého občanského zákona), mohou mít rozsah krytí a pojistné podmínky pro dnešní dobu již nedostatečné. Nová pojistná smlouva dle nového znění občanského zákona Zákon č. 89/2012 Sb., účinný od 1. 1. 2014) jim nabídne odpovídající pojistné krytí a dostatečný rozsah pojistných podmínek.

Na co si dát určitě pozor u starých pojistných smluv?

1) Nízké limity

Často se lze setkat s tím, že lidé sice nějakou občanskou odpovědnost mají uzavřenu v pojistné smlouvě, ale limity jsou velmi nízké. Pokud byly smlouvy uzavřeny ještě v době, kdy platil starý občanský zákoník, nemusejí pokrývat všechny škody, které by aktuálně mohly nastat. Do takové kategorie může patřit plnění např. v případě psychické újmy.

2) Snižující se limity u různých případů plnění

Dnes je u řady pojišťoven běžný limit na plnění v jedné výši například 10 / 20 / 50 milionů Kč. Na starých typech odpovědnostních pojistek jsou limity pro případ plnění způsobené škodou na zdraví, majetku či finanční škodou různé – například ve formátu 2 / 1 / 0,5 milion Kč. To může znamenat v okamžiku pojistné události bohužel nemilé životní situace.

3) Hrubá nedbalost

V dnešní době již existuje možnost zřídit si občanskou odpovědnost, která nemá ve výluce z rozsahu pojistného krytí takzvanou hrubou nedbalost, což většina, a to nejen u starých odpovědnostních pojistek, právě ve výluce z pojistného plnění obsahuje.

4) Územní platnost

U starých odpovědnostních pojistek se setkáváme také s územní platností například pouze v rámci České republiky. U nových odpovědnostních pojistek často platí územní platnost po celé Evropě.

5) Regresní nároky zdravotní pojišťovny

Ne všechny starší typy odpovědnostních smluv umějí automaticky zaplatit škodu, která vznikne kupříkladu zdravotní pojišťovně poškozené osoby. Aby v takovém případě pojištění zafungovalo, je potřeba, aby byl krytý právě i regresní nárok zdravotní pojišťovny.

6) Nájemní bydlení

U lidí, kteří bydlí v nájmu, se lze často setkat s tím, že jejich pojištění odpovědnosti se nevztahuje na škody způsobené nájemníkem?!

7) Odpovědnost z vlastnictví nemovitosti

Obzvláště u starých pojistných smluv je nutné zjistit, zda mají lidé automaticky tuto odpovědnost pojištěnu v rámci občanské odpovědnosti, nebo je potřeba tohle riziko připojistit zvlášť. Toto riziko by měli řešit nejen majitelé rodinných domů, ale také majitelé bytových jednotek. Škoda, která může vzniknout kvůli vlastnictví takového bytu, totiž může poškodit celý bytový dům (již jsme v historii zaznamenali výbuch plyny a demolici celého BYTOVÉHO domu); a je tedy vhodné toto riziko řešit v dostatečných pojistných částkách.

ODPOVĚDNOST ZAMĚSTNANCE VŮČI ZAMĚSTNAVATELI

Pojďme se podívat i na odpovědnostní pojistky zaměstnance vůči zaměstnavateli a důvody, proč je vhodná aktualizace i těchto pojistných smluv.

1) Změna příjmu

Jak všichni víme, zaměstnavatel má při vzniklé škodě ze zákona nárok vymáhat po zaměstnanci 4,5 násobek jeho mzdy. Mzdy se však neustále vyvíjejí (rostou), a tudíž by si lidé měli pohlídat, zda jejich aktuální nastavení limitu (nastavení pojistné částky) u tohoto odpovědnostního pojištění dosahuje právě výše 4,5 násobku jejich mzdy.

2) Změna pracovní pozice či náplně práce

Může se také stát, že zaměstnanci začne nově využívat služební auto a domnívá se, že se jeho dříve uzavřená pojistná smlouva zaměstnanecké odpovědnosti automaticky vztahuje i na oblasti související s používáním služebního vozidla?! To ovšem nemusí být pravda, a proto je potřeba toto ověřit a případně odpovědnostní pojištění rozšířit o krytí škod na služebním vozidle. Pokud se zaměstnanec nově stane například profesionálním řidičem nebo se jeho náplň práce rozšíří o práce s vysokozdvižným vozíkem, mostovými jeřáby a podobně, je potřeba prověřit, zda se stávající rozsah pojištění vztahuje i na tyto pracovní činnosti?!

3) Křížová odpovědnost

Pokud je někdo zaměstnán v rodinné firmě a má sjednánu zaměstnaneckou odpovědnost, musí mít smlouvu nastavenu tak, aby kryla i riziko křížové odpovědnosti. Pozor, tento druh krytí nenabízí na trhu všechny pojišťovny.

4) Spoluúčast

V praxi se občas lze setkat se zaměstnancem, který sice odpovědnostní pojistku má, ale spoluúčast je na této smlouvě pouze ve výši například 30 % z každé pojistné události. Aktualizací pojistné smlouvy lze dosáhnout nižší spoluúčasti, např. 10 % nebo třeba 1000 Kč.

5) Územní platnost

Na starších smlouvách je většinou nastavena územní platnost Česká republika. Pokud ale výrobek, na němž se zaměstnanci pracovně podílejí, opustí hranice ČR, je potřeba mít v pojištění nastavenu územní platnost Evropa, popřípadě Svět.

V případě, že potřebujete pomoct nebo chcete konzultovat možnosti Vašich pojistných SMLUV, potom nás neváhejte kontaktovat, my pro Vás rádi provedeme REVIZI Vašich pojistných smluv.

#KdyzPotrebujetePomoct

 Autor článku: Ing. Martin Kristl - Odborný garant 

POKUD VÁS ČLÁNEK ZAUJAL A CHCETE SE PORADIT, NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
POMOC V PANDEMII

Co s tím, když máte příjem snížený o 50 %?
Příjem velké části obyvatelstva České republice momentálně poklesne. Důvodem jsou preventivní restriktivní opatření související s COVID - 19, nejen v naší zemi, ale co je horší, v celoevropském prostoru. To paralyzovalo mezinárodní obchod, na kterém jsme jako země tak velmi závislí. Některým z nás se příjem snížil o 30/40/50 %, a bohužel někteří přišli o práci úplně. Ekonomické vyhlídky do budoucna také nejsou zrovna růžové.         Co teď? Splátky a účty je nutné platit i nadále. Své chování jste se snahou eliminovat své výdaje na minimum již přehodnotili a upravili. Zbytečně neplýtváte, omezili jste nákupy zbytečností a zaměřili se pouze na nutnosti. A i když těžko, ale přece jste se smířili s myšlenkou, že plánovanou dovolenou v Řecku asi také pro tento rok s rodinou vynecháte. Kde tedy ještě můžete ušetřit?  Poměrně velká rezerva se skrývá ve finančních produktech. Které to jsou? V zásadě všechny. Může to být životní pojištění, hypoteční nebo spotřební úvěr, pojištění nemovitosti či vozidel a v neposlední řadě i různé produkty šetření.       Navzdory platným omezením z kategorie "osobní kontakt", vám dokážeme prostřednictvím naší aplikace inŠanon 2.0 a v následné součinnosti s našimi odborníky (finanční agenti) poskytovat plnohodnotné služby. Zkušení kolegové Vám rádi pomohou s analýzou výhodnosti vašich stávajících smluv, a to s cílem ušetřit. Takto uspořené finance můžete využít buď k pokrytí aktuálních nutných výdajů, nebo na vytvoření budoucí železné rezervy. Ta by měla tvořit min. 6 až 9 měsíčních platů.       Jak na to? 1. Stáhněte si aplikaci inŠanon (je zdarma pro každého). Praktické video návody naleznete zde: http://insanon.cz/videonavody/   2. Pokud jste našim klientem, systém vám automaticky do aplikace "nalije" vaše smlouvy a kontaktní údaje na vašeho agenta. Stačí mu zavolat nebo poslat mail či SMS .  3. Pokud nejste našim klientem, NEVADÍ. Po zaregistrování do aplikace Vám přiřadíme odborníka, který vás bude kontaktovat s nabídkou pomoci. A smlouvy, ty si můžete do aplikaci nahrát i sami.   "Dezinfekce" financí. Co si pod tímto reálně můžeme představit? Pojďme si to rozměnit na drobné. Základní principy dezinfekce domácích financí: 1. Odklad splátek hypotéky Pokud máte reálný problém se zaplacením splátky za hypotéku nebo úvěr, komunikujte se svou bankou. Pokud je to nutné, zkuste se dohodnout na odkladu splátek.  Připraven je návrh zákona o některých opatřeních v oblasti splácení úvěrů v souvislosti s pandemií COVID-19 (tzv. úvěrové moratorium), který by měl umožnit rychlý a jednoduchý odklad splátek. Jakmile dlužník oznámí poskytovateli úvěru svůj zájem o využití moratoria, protože byl ekonomicky negativně zasažen pandemií COVID-19, měl by mít možnost na 3 nebo 6 měsíců přestat svou půjčku splácet. Zákon schválila 1. dubna 2020 Vláda ČR a postoupila jej k projednání do poslanecké sněmovny (po 7. 4. 2020). Po schválení Parlamentem ČR a nabytí účinnosti bude moratorium závazné pro všechny banky a nebankovní společnosti. Splátky by mělo být možné odložit u spotřebitelských i podnikatelských úvěrů včetně hypoték, které byly sjednány a čerpány před 26. březnem 2020. Pokud klient odložení splátky využije, délka splácení úvěru se adekvátně prodlouží. ČNB odkaz: https://www.cnb.cz/cs/cnb-news/tiskove-zpravy/CNB-povazuje-uverove-moratorium-za-ekonomicky-opodstatnene/ https://www.cnb.cz/cs/cnb-news/tiskove-zpravy/CNB-povazuje-uverove-moratorium-za-ekonomicky-opodstatnene/https://www.cnb.cz/cs/cnb-news/tiskove-zpravy/CNB-povazuje-uverove-moratorium-za-ekonomicky-opodstatnene/ Alternativní řešení: V úvahu přichází i konsolidace několika úvěrů do jednoho, kde můžete mít nižší úrokovou sazbu. Tato konsolidace vám může přinést okamžitou pomoc. Individuální situace klienta jsme připraveni analyzovat a navrhnout individuální řešení. Když potřebujete pomoci s konsolidací vašich úvěrů, neváhejte nás kontaktovat.  2. Životní pojištění může pomoci Pokud jste přišli o část příjmu v důsledku PN či hospitalizace, může pomoci správně nastaven životní pojištění. Správně nastavené životní pojištění dokáže krýt hospitalizaci, a hlavně na pracovní neschopnost klienta. Pokud má klient diagnostikovanou nemoc COVID- 19 a je hospitalizován v nemocnici, tak v případě připojištění hospitalizace pojišťovna vyplácí denně pojistnou částku, kterou měl ve smlouvě sjednanou. Pokud má na klient např. na den 300 Kč, pojišťovna mu vyplatí za celou dobu hospitalizace 300 Kč x počet dní jeho hospitalizace.      Pokud by měl sjednané připojištění PN (PN = pracovní neschopnost), při níž není nutná hospitalizace, tak pojišťovna takovému klientovi proplatí denní částku, kterou má sjednanou během PN. Pokud má na den 300 Kč, pojišťovna vyplatí 300 Kč x počet dní, kdy je klient na PN. V tomto případě je třeba se podívat, jakou PN má klient sjednanou. Často je v pojišťovnách toto připojištění PN vypláceny od určitého dne, ne zpětně. Pokud má klient finanční rezervu na měsíc, tak i toto případné vyplácení je dostačující.     I kdyby nebylo některé z připojištění (hospitalizace, PN) v dané pojistné smlouvě, může být tato smlouva nastavena dobře, není nutné ji za každou cenu rušit a je dostačující doplnit tyto připojištění do stávající pojistné smlouvy.   Pokud potřebujete pomoci, zdarma vám zkontrolujeme a nastavíme životní pojištění tak, aby vás chránilo i v případě nemoci. Neváhejte nás kontaktovat.  3. Prevence, základ úspěchu Je na místě překontrolovat smlouvy související s pojištěním domácnosti či nemovitosti. I zde můžeme okamžitě ušetřit a zároveň předejít dalším nepříjemnostem. Některé staré smlouvy jsou zbytečně drahé a často ani nekryjí mnohá rizika.    PŘÍKLAD: Trávíme doma více času, co se zrcadlí i na vyšší spotřebě vody a elektřiny. Spotřebiče mohou být přetížené. Děti více vymýšlejí. Je rozumné předejít případným finančním škodám už jen tím, že si překontrolujete své krytí rizik. Pohledejte nyní všechny své smlouvy a nechte si je zdarma překontrolovat a nastavit výhodnější. Kontaktujte nás a my vám rádi pomůžeme.     Nezapomínáme ani na řidiče. Řeč je o sklech, střet se zvěří, živel, krádež a pod. Možná si kladete otázku proč si uzavřít havarijní pojištění, tzv. KASKO, když jsme převážně všichni v karanténě? Kupříkladu i proto, že lidé budou mít méně peněz. Někteří jedinci budou tyto schodky v rodinných rozpočtech řešit drobnými krádežemi. Nyní se jezdí mnohem méně, takže riziko havárie není tak vysoké jako dříve. Nesmíme však zapomínat na to, že KASKO kryje i živelné události a poškození kabelů volně žijícími zvířaty. Mnohá auta jsou dlouhodobě odstavené na parkovištích a zvířata v nich mohou mít "ráj". Správně nastavenou smlouvou vám umíme v některých nepříjemných případech ušetřit nemalé peníze, když k rizikům přistupujeme preventivně.   4. Zapomeňte na půjčky Řešit aktuální situaci výpadku příjmu nevýhodnými půjčkami nebo nedej bože spotřebitelským úvěrem by bylo v této nejisté době nanejvýš nezodpovědné. Tyto produkty jsou obvykle zatíženy vysokými poplatky nebo cenou, kterou za tuto půjčku zaplatíte. Je třeba si dát pozor na výši úrokové sazby případně celkové náklady vyjádřeny RPSN (roční procentní sazba nákladů). Pokud nejste nuceni si půjčku brát, tak ji opravdu nedoporučujeme.      5. Požádejte o daňové prázdniny, získáte čas Pokud vám situace neumožňuje zaplatit daně: Plošné prominutí pokuty za opožděné podání přiznání k dani z příjmu fyzických osob a právnických osob a úroku z prodlení, a to nejdéle do 1. července 2020. Ministerstvo financí a Finanční správa reagují na aktuální situaci a v maximální možné míře pomáhají ekonomickým subjektům překlenout nouzový stav. K již schválenému Liberačnímu balíčku nově Ministerstvo financí navrhuje posunutí termínu pro podání daňového přiznání k dani z nabytí nemovitých věcí, a to do 31. 8. 2020. Odkaz – „Přehled všech realizovaných opatření v rámci liberačního balíčku Ministerstva financí“ Liberační balíček I a Liberační balíček II: https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2020/ulevy-v-danove-oblasti-se-rozsiri-37943  Odkaz – „Průvodce pro daňové poplatníky v souvislosti s koronavirem“ https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2020/pruvodce-pro-danove-poplatniky-v-souvisl-37856  6. Investice podržte Pokud jste investovali peníze do investičních produktů či podílových fondů, kterým momentálně klesá hodnota, nepanikařte. Vyplatí se vyčkat, dokud se situace na trhu neuklidní. Poklesy jsou běžnou praxí, rozhodně neprodávejte akcie, protože byste na tom výrazně prodělali. Trh prostě potřebuje čas na zotavení.   7. Mějte své smlouvy pod kontrolou Dobrý začátek je mít všechny smlouvy uložené na jednom místě. UMD Network vám nabízí uložení všech vašich smluv do moderní mobilní aplikace inŠanon 2.0, která je zcela zdarma. Pokud inŠanon ještě nemáte, neváhejte si ho stáhnout zde.  Jsme tu pro vás i v těchto těžkých časech. #Kdyzpotrebujetepomoct" class="wysiwyg-hashtag">#Kdyzpotrebujetepomoct . Spolu to zvládneme.  Za týden se podíváme na téma  HYPO-prostor a jeho staronové řešení....

 čti více
NOVINKY

Jak sladit home office s time managementem
Vážení čtenáři, přinášíme Vám v pořadí již třetí blog od Moniky Slavíkové, regionální ředitelky ze společnosti Universal makléřský dům, která se zároveň věnuje i transformačnímu koučinku. Pokračujte ve čtení a vychutnejte si vedle toho dobrý koláč, kávu nebo pěkný výhled z terasy. Věříme, že článek bude pro vás zajímavý a pomůže Vám snadněji si uspořádat čas a práci v pohodlí vašeho domova. Protože #kdyzpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kdyzpotrebujetepomoct, jsme tu pro Vás. Práce z domova má několik výhod. Je však třeba mít při ní velkou dávku disciplíny a jasně stanovená pravidla. Ať jste kdekoliv, buďte tam naplno. Před COVID-19 jsem pracovala střídavě ve firemní i domácí kanceláři. Zůstat doma a pracovat každý den pouze z home office je pro mě změnou. Myslím, že ne až tak výraznou jako pro lidi, kteří práci z domácího prostředí předtím nevyužívali. Změna režimu však nastala pro mnohé, je tady a je třeba se jí přizpůsobit. Jak to zpracovat? Já jsem přijala skutečnost takovou, jaká je. Vracet se do minulosti, jaká byla a projektovat budoucnost, jaká bude, mi nedovoluje žít současnost. Snažím se být co nejvíce v přítomnosti. Co jsem si potřebovala ujasnit jako první? 1. Jaký je čas v těchto dnech pro mě? Mám volno nebo pracuji? První dny od doby, co jsme měli doporučeno zůstat doma, jsem měla tři dny volna. Zajistila jsem si, co jsem potřebovala: nákupy, úklid, dezinfekci, věci z firemní kanceláře, které jsem potřebovala k práci. Potom následoval den na zamyšlení: "Jak budu dál pracovat?" Popřemýšlela jsem a následně si napsala konkrétní plán, který naznačoval, jak budou vypadat mé pracovní dny. Mám je od pondělí do pátku, v průměru pracuji osm hodin denně, víkend mám volno. Pracovní hodiny mám jinak než předtím, polední přestávka je mnohem delší, protože je třeba si i navařit. V neposlední řadě jsem si stanovila i čas, kdy budu končit a věnovat se příjemnějším činnostem. Je velmi důležité, umět po práci vypnout. Plán byl na světě, zapsán, černé na bílém. Ulevilo se mi. A co si ujasnit dál? 2. Co potřebuji k práci z domova? Prostor Místo, kde budu pracovat. Při práci využívám notebook, který je položený na stole, mám se ráda a šetřím si záda, připojení na internet, pár papírových šanonů, poznámkové bloky, záznamy. Respektuji ostatní členy rodiny. Proto jak pro ně, tak i pro mě, je dobré vědět, který prostor mám na práci já, aby si každý uměl vymezit ten svůj. Takto nedochází k hledání věcí, jejich překládání, ztrácení a následně k nervozitě a nespokojenosti. Pořádek dělá přátele, i v rodině. Čas Časové rozpětí, kdy budu pracovat. Které to budou dny v týdnu, např. pondělí až pátek a také ve kterých hodinách, od - do. Při práci, když tvořím, komunikuji s jinými, potřebuji být nerušena. Mám ráda všechny, s nimiž bydlím ve společné domácnosti. Pro klid a pohodu všech zúčastněných je dobré, když každý ví, kdy pracuji a kdy trávíme čas spolu. Přerušit rozhovor s partnerem nebo dítětem, když volá klient nebo šéf, to neprospívá rodinné pohodě ani soustředěnosti na situaci, kterou pracovně řeším. A navíc je to i neuctivé vůči všem zúčastněným. Buď pracuji, odpočívám nebo jsem s rodinou. Míchat jedno s druhým pro mě znamená nedělat nic pořádně. Dělej, co děláš, naplno a soustředěně. Diář Kalendář s poznámkami. Je jedno, jestli je to ten papírový nebo elektronický. V něm mám zapsané, co chci dělat v tomto týdnu, v daném dni. Mám už promyšlený časový harmonogram, ve kterých hodinách pracuji, kdy relaxuji, kdy jsem s rodinou. Každé ráno si zapíšu, co chci dělat, jaký je můj nejdůležitější úkol dne, který potřebuji zvládnout. Kdy budu tvořit, psát, zpracovávat. Kdy budu vyřizovat korespondenci - maily, telefonáty, zprávy. A také kdy mám online setkání, online kávu ????. V diáři mám zapsaná online setkání, která jsem si dohodla v minulých dnech. Kdybych je neměla poznamenaná, bylo by to jako v přísloví: "Sejde z očí, sejde z mysli." Na konci dne si udělám vyhodnocení: "Jak jsem se měla a co se mi podařilo?" Když jsem něco nestihla, zapíšu si to podle důležitosti na další dny. Po vyhodnocení mám radost, vidím za sebou kus vykonané práce. Diář je efektivní pomocník. Drží mě stranou od "zlodějů času" a připomíná, co se mi podařilo. KAM SMĚŘUJE MOJE POZORNOST, TAM TO ROSTE. Proto se soustředím na konkrétní činnost, kterou vykonávám podle svého plánu. Potom mě neválcuje všechno to, co se děje kolem mě. Takto se mi daří udržovat v dobré náladě, spokojenosti a radosti. Těchto pár tipů Vám možná pomůže k lepší produktivitě z pohodlí domova. Pokud se Vám tento článek líbil, neříkejte jen: "To je zajímavé." Prostě to udělejte. Jak to máte Vy? Máte volno nebo pracujete? Co Vám pomáhá soustředit se na to, čeho byste v životě chtěli víc? Příště Vám osvětlím téma: Práce na dálku a online svět Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov Universal maklérsky dom a transformační koučka  ...

 čti více
NOVINKY

Jsem doma. Co mohu dělat?
...

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
síť poboček
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL