Proč mít správně pojištěný svůj majetek

10. 9. 2021, Blog, novinky

O pojištění majetku už asi slyšel každý z nás. Drtivá většina z nás ho má i určitě nějak pojištěný. Máme ale přehled, co nám toto pojištění pokrývá? Víme, do jaké výšky nám pojišťovna vyplatí pojistné plnění v případě pojistné události? Přinášíme Vám několik příkladů z minulosti, proč je důležité zabývat se těmito otázkami.

KRUPOBITÍ A ­PŘÍVALOVÝ DÉŠŤ V ­OLOMOUCKÉM KRAJI

V­ roce 2019 přišly na Olomoucký kraj silné bouřky s ­krupobitím, které poničily všechno možné. Kroupy rozbily střechy i­ střešní okna. Poničily fasády domů nebo potloukly karoserie automobilů. Nepříznivé počasí napáchalo škody za stovky milionů korun, kdy nejvíce zasaženou oblastí byly zejména okresy na Olomoucku a ­Prostějovsku.

TORNÁDO NA MORAVĚ

V ­červnu 2021 srovnalo doposud největší tornádo v ­historii České republiky se zemí části vesnic na Moravě. Ničivé tornádo dosáhlo rychlosti až 322 km/h a ­napáchalo značné škody v ­pásu dlouhém 26 km a ­širokém až 700 m. Nejvíce zasáhlo obce Hrušky, Moravskou Novou Ves, Mikulčice nebo Lužice. Celkové škody se vyšplhaly na 15 miliard korun. Po tornádu vyšlo najevo, že více jak 90 % domů bylo podpojištěno a zhruba 40 % nemovitostí nebyla pojištěná vůbec.

Obě tyto události poukazují na to, jak je nutné být kvalitně a ­aktuálně pojišten. Poučme se z toho a zrevidujme stávající pojistné smlouvy. Ke stanovení správné pojistné částky si stačí položit 3 otázky:

1) Za kolik byste svou domácnost vybavili, kdyby v ní nic nezbylo?

2) Za kolik byste mohli znovu postavit svůj dům ze stejných materiálů, ze kterých je postaven teď? (Cenu pozemku neberte v potaz, ten Vám i po řádění přírodních živlů zůstane.)

3) Pokud bydlíte v bytě, odpovězte si, za kolik byste obdobný byt mohli koupit v dané lokalitě.

My v UMD Vám umíme nabídnout adekvátní pojistnou ochranu, profesionální přístup a servis, díky kterému se na nás můžete obrátit kdykoliv budete potřebovat. Stačí když nás kontaktujete.

 #KdyzPotrebujetePomoct

POKUD VÁS ČLÁNEK ZAUJAL A CHCETE SE PORADIT, NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
NOVINKY

Jak vnímat koronavirus jako příležitost posunout se dál
V momentální nelehké celospolečenské situaci jsme se rozhodli přinést sérii blogových příspěvků s tématem osobního rozvoje. Oslovili jsme odborníčku z řad společnosti Universal maklérsky dom a.s., transformační koučku Moniku Slávikovou. Jak jste asi už zvyklí, #kdyzpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kdyzpotrebujetepomoct, jsme tu pro Vás. Nebude to jinak ani počas koronaviru. Přejeme Vám příjemné čtení.  Je mi ctí, že k Vám mohu promluvit. Dovolte mi, abych se Vám nejdříve představila. Jmenuji se Monika Sláviková, ve společnosti Universal maklérsky dom a.s. jsem regionální ředitelkou v Prešově. V podnikatelském prostředí jsem známá jako transformační koučka. V soukromí jsem manželka, máma, babička, sestra i přítelkyně.  Finančnictví a koučink  V práci propojuji dvě hlavní oblasti: finančnictví a koučink. Spojují se mi od té doby, kdy jsem vstoupila do světa financí registrací do NBS v roce 2007. Působila jsem ve dvou pojišťovnách na pozici Unit managera a budovala jsem týmy na „zelené louce“.  Od minulého roku jsem tady s Vámi.   Manažer – to slovo, tato pozice, ve mně vždy vzbuzovala hlavně odpovědnost. Už nejenom za sebe, ale i za jiných. A právě uvědomění si odpovědnosti mě přivedlo ke koučinku. Chtěla jsem být manažerem, který lidi vede, nejenom řídí. Který napomáhá osobnímu rozvoji každého člena týmu, podle jeho potřeb. A také jsem od začátku vedení lidí vnímala odpovědnost za vlastní seberozvoj, abych měla co odevzdávat dál. Vlastní osobnostní rozvoj mě postupně přivedl od manažerského koučinku k transformačnímu. Dostala jsem se do bodu, kdy jsem si položila otázku: „Jak dál?“ Na původním působení jsem neviděla pro sebe další cestu.  Proč UNIVERSAL  Hledala jsem možnosti jak tyto dvě oblasti, ve kterých ráda působím, propojit.  Nejnáročnější bylo pro mě najít společnost, v níž skloubím to, co je pro mne důležité. Serióznost, férové jednání, profesionalita, historie ale i online systémy. Jedna z důležitých technických věcí pro mě byla i ta, jak zastřešit smlouvy z předchozích společností na jednom místě. Hledala jsem něco, co bude nadále propojovat mě a klienta okamžitě. Našla jsem inŠanon 2.0, nástroj – platformu, kde mohu propojovat minulou finanční praxi s budoucí. Jelikož vím věci jednoduše a spolehlivě vyřídit přes inŠanon, zůstává mi čas i na klienty z transformačního koučinku.   V těchto dnech, kdy jsou osobní setkání omezené, dělám zprostředkování, vedení lidí, i transformační koučink online. Mohu z domácí kanceláře pomáhát těm, kteří potřebují rozebrat situaci s nestrannou osobou. Protože každý z nás dnešní situaci prožívá jinak. Já pracovně vnímám situaci tak, že UMD Network nám pro náš výkon připravil venkovní prostředí přes moderní online systémy jako je mobilní aplikace inŠanon 2.0, abychom tuto situaci viděli jako příležitost na rozvoj a pokrok. Pokračování příště. #kdyzpotrebujetepomoct Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov Universal maklérsky dom a transformační koučka  ...

 čti více
NOVINKY

Rebranding v České republice
V Universal makléřském domě a.s. jsme se rozhodli posílit své vlastnictví ve společnosti Inpol network a.s. a stali jsme se jí 100% vlastníkem. Je to z důvodu, že chceme společnost kapitálově posílit a lépe využít synergie, které umožňuje působení na slovenském a českém trhu, především v oblasti inovací informačních technologií. Do České republiky přinášíme jedinečnou mobilní aplikaci InŠanón, kterou mohou klienti originálním způsobem využívat v telefonu. Budou mít přehled o všech svých smlouvách, které jim naši makléři spravují.  Chceme poděkovat našemu partnerovi společnosti Pojišťovací Makléřství Inpol a. s. za dosavadní spolupráci. Věříme, že i nadále budeme korektně spolupracovat. V souvislosti s tímto kapitálovým vstupem se valné hromady udály i další změny. Jednak se společnost přejmenovala na UMD network a.s., začala používat nové jméno UNIVERSAL jakož i logo a nastaly změny v orgánech vedení společnosti, kde do představenstva nastoupili Pavel Smetana a František Švec. Do dozorčí rady nastoupili Pavel Krajč a Rostislav Bednárek, který je současně agenturní ředitel. Generální ředitelem se stal Marcel Zeleňák....

 čti více
POJIŠTĚNÍ OSOB

Na co se v období koronaviru vztahuje cestovní pojištění
Milé kolegyně, milí kolegové, vzhledem k situaci způsobené koronavirem, vydaly naše partnerské pojišťovny v cestovním pojištění svá stanoviska a doporučení. V tomto textu jsem pro vás shrnul nejpodstatnější body. Léčebné náklady Pokud se pojištěný během cesty v zahraničí nakazí virem a vzniknou mu v zahraničí náklady na léčbu, případně jej bude potřeba z tohoto důvodu hospitalizovat či přepravit do vlasti, má nárok na proplacení těchto nákladů. V případě, že pojištěný je vycestován a místní epidemie ohrožuje konkrétně jeho tělesnou bezpečnost v zahraničí a tím je jednoznačně dáno, že v cestě nelze pokračovat a zároveň Ministerstvo zahraničních věcí ČR vyhlásí varování před cestou do zasažené země nebo oblasti, je toto důvod k přerušení cesty.  Tehdy má pojištěný nárok na proplacení nákladů způsobených zpáteční cestou, jestliže má zakoupené cestovní pojištění s krytím storno/přerušení cesty. V případě, že pojištěný nebude moci ze zdravotních důvodů použít původně plánovaný dopravní prostředek, zpětnou přepravu mu pojišťovna může zajistit přiměřeným dopravním prostředkem. Vzhledem ke zrušení mezinárodní vlakové i autobusové dopravy na vstupu do ČR zbývá už jen přeprava auty. Prodloužení pojištění V případě, že se pojištěnému plánovaný pobyt v zahraničí prodlouží z důvodu karantény, zrušení nebo přeložení plánovaného odjezdu dopravního prostředku, pojišťovna může poskytnout bezplatné prodloužení krytí léčebných nákladů po celou dobu pobytu až do návratu do České republiky. K prokázání nároku na prodloužení pojištění třeba potvrzení o karanténě ze zasažené oblasti. Pojišťovna zároveň klientům poskytne právní pomoc související s uplatněním těchto nároků. Pokud se však pojištěný nakazí v zemi, do které vycestoval až po tom, jak naše Ministerstvo zahraničních věcí nedoporučovalo do této země cestovat, nárok na proplacení nákladů na hospitalizaci, léčbu či prodloužení pojištění nebo zajištění náhradní dopravy mít nemusí. Karanténa Náklady vzniklé v souvislosti s karanténou běžně nejsou v cestovním pojištění kryté. Pokud je klient v Čechách v době plánovaného odjezdu v karanténě a tím nemůže nastoupit na plánovanou cestu, může to být důvod pro uhrazení stornopoplatků z pojištění storna. V takovém případě může pojišťovna postupovat jako kdyby byl klient hospitalizován. Závěrečné doporučení Každopádně klientům doporučujeme, aby ctili zásady předběžné opatrnosti a potenciálně rizikovým oblastem se vyhýbali, protože v případě mimořádné situace může být technicky náročné zajistit potřebnou zdravotní asistenci (například při nutnosti repatriace klienta do Česka s ohledem na současná zvýšená bezpečnostní opatření na státních hranicích). Autor článku: Pavol Michalec, Odborný garant pro neživotní pojištění...

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
síť poboček
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL