Proč mít správně pojištěný svůj majetek

10. 9. 2021, Blog, novinky

O pojištění majetku už asi slyšel každý z nás. Drtivá většina z nás ho má i určitě nějak pojištěný. Máme ale přehled, co nám toto pojištění pokrývá? Víme, do jaké výšky nám pojišťovna vyplatí pojistné plnění v případě pojistné události? Přinášíme Vám několik příkladů z minulosti, proč je důležité zabývat se těmito otázkami.

KRUPOBITÍ A ­PŘÍVALOVÝ DÉŠŤ V ­OLOMOUCKÉM KRAJI

V­ roce 2019 přišly na Olomoucký kraj silné bouřky s ­krupobitím, které poničily všechno možné. Kroupy rozbily střechy i­ střešní okna. Poničily fasády domů nebo potloukly karoserie automobilů. Nepříznivé počasí napáchalo škody za stovky milionů korun, kdy nejvíce zasaženou oblastí byly zejména okresy na Olomoucku a ­Prostějovsku.

TORNÁDO NA MORAVĚ

V ­červnu 2021 srovnalo doposud největší tornádo v ­historii České republiky se zemí části vesnic na Moravě. Ničivé tornádo dosáhlo rychlosti až 322 km/h a ­napáchalo značné škody v ­pásu dlouhém 26 km a ­širokém až 700 m. Nejvíce zasáhlo obce Hrušky, Moravskou Novou Ves, Mikulčice nebo Lužice. Celkové škody se vyšplhaly na 15 miliard korun. Po tornádu vyšlo najevo, že více jak 90 % domů bylo podpojištěno a zhruba 40 % nemovitostí nebyla pojištěná vůbec.

Obě tyto události poukazují na to, jak je nutné být kvalitně a ­aktuálně pojišten. Poučme se z toho a zrevidujme stávající pojistné smlouvy. Ke stanovení správné pojistné částky si stačí položit 3 otázky:

1) Za kolik byste svou domácnost vybavili, kdyby v ní nic nezbylo?

2) Za kolik byste mohli znovu postavit svůj dům ze stejných materiálů, ze kterých je postaven teď? (Cenu pozemku neberte v potaz, ten Vám i po řádění přírodních živlů zůstane.)

3) Pokud bydlíte v bytě, odpovězte si, za kolik byste obdobný byt mohli koupit v dané lokalitě.

My v UMD Vám umíme nabídnout adekvátní pojistnou ochranu, profesionální přístup a servis, díky kterému se na nás můžete obrátit kdykoliv budete potřebovat. Stačí když nás kontaktujete.

 #KdyzPotrebujetePomoct

POKUD VÁS ČLÁNEK ZAUJAL A CHCETE SE PORADIT, NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
BUĎ UNIVERSAL

UMD Network, a. s. členem ČASF
Představenstvo České asociace společností finančního poradenství a zprostředkování (ČASF) schválilo na svém červnovém zasedání přijetí společnosti UMD Network, a.s. za řádného člena asociace. UMD Network, a. s. vznikla v březnu roku 2016 jako pokračování další expanze finančně poradenské společnosti UNIVERSAL maklérsky dom a.s., která od roku 2001 poskytuje komplexní služby ve všech oblastech finančního zprostředkování na slovenském trhu. Asociace nyní zastřešuje celkem 29 společností, což reprezentuje výraznou majoritu finančně-poradenského trhu. Marek Černoch, výkonný ředitel ČASF, k přijetí nového člena uvedl: „Jsem rád, že jsme se ještě před prázdninami rozrostly o další členskou společnost. Vstup společnosti UMD Network, a.s. je navíc, díky „sesterské“ společnosti UNIVERSAL maklérsky dom a.s., bližším propojením se slovenským finančně-poradenským trhem, které rozvíjel můj předchůdce na pozici výkonného ředitele  a současný předseda představenstva ČASF, Jiří Šindelář. Těší mě, že v současné době jednáme s dalšími zájemci o členství. Jak říká staré dobré rčení – v jednotě je síla.“ UMD Network se hlásí k zodpovědnosti a hodnotám asociace při ochraně práv klientů i při zvyšování profesionality a etiky na trhu finančního zprostředkování. Na druhé straně chceme jako člen skupiny UMD Group přispět i k diskusi nad ochranou práv finančních zprostředkovatelů a k rozvoji digitalizace sektoru. Od členství v asociaci očekáváme sdílení informací a prostor při odborných diskusích. ...

 čti více
NOVINKY

Proč aktualizovat staré smlouvy odpovědnostního pojištění?
OBČANSKÁ ODPOVĚDNOST Oblastí, kterou by měl mít každý dospělý občan vyřešenu, je „dostatečné“ krytí občanské odpovědnosti a také krytí odpovědnosti z vlastnictví nemovitosti. Pokud lidé využívají dříve uzavřené smlouvy (dle starého občanského zákona), mohou mít rozsah krytí a pojistné podmínky pro dnešní dobu již nedostatečné. Nová pojistná smlouva dle nového znění občanského zákona Zákon č. 89/2012 Sb., účinný od 1. 1. 2014) jim nabídne odpovídající pojistné krytí a dostatečný rozsah pojistných podmínek. Na co si dát určitě pozor u starých pojistných smluv? 1) Nízké limity Často se lze setkat s tím, že lidé sice nějakou občanskou odpovědnost mají uzavřenu v pojistné smlouvě, ale limity jsou velmi nízké. Pokud byly smlouvy uzavřeny ještě v době, kdy platil starý občanský zákoník, nemusejí pokrývat všechny škody, které by aktuálně mohly nastat. Do takové kategorie může patřit plnění např. v případě psychické újmy. 2) Snižující se limity u různých případů plnění Dnes je u řady pojišťoven běžný limit na plnění v jedné výši například 10 / 20 / 50 milionů Kč. Na starých typech odpovědnostních pojistek jsou limity pro případ plnění způsobené škodou na zdraví, majetku či finanční škodou různé – například ve formátu 2 / 1 / 0,5 milion Kč. To může znamenat v okamžiku pojistné události bohužel nemilé životní situace. 3) Hrubá nedbalost V dnešní době již existuje možnost zřídit si občanskou odpovědnost, která nemá ve výluce z rozsahu pojistného krytí takzvanou hrubou nedbalost, což většina, a to nejen u starých odpovědnostních pojistek, právě ve výluce z pojistného plnění obsahuje. 4) Územní platnost U starých odpovědnostních pojistek se setkáváme také s územní platností například pouze v rámci České republiky. U nových odpovědnostních pojistek často platí územní platnost po celé Evropě. 5) Regresní nároky zdravotní pojišťovny Ne všechny starší typy odpovědnostních smluv umějí automaticky zaplatit škodu, která vznikne kupříkladu zdravotní pojišťovně poškozené osoby. Aby v takovém případě pojištění zafungovalo, je potřeba, aby byl krytý právě i regresní nárok zdravotní pojišťovny. 6) Nájemní bydlení U lidí, kteří bydlí v nájmu, se lze často setkat s tím, že jejich pojištění odpovědnosti se nevztahuje na škody způsobené nájemníkem?! 7) Odpovědnost z vlastnictví nemovitosti Obzvláště u starých pojistných smluv je nutné zjistit, zda mají lidé automaticky tuto odpovědnost pojištěnu v rámci občanské odpovědnosti, nebo je potřeba tohle riziko připojistit zvlášť. Toto riziko by měli řešit nejen majitelé rodinných domů, ale také majitelé bytových jednotek. Škoda, která může vzniknout kvůli vlastnictví takového bytu, totiž může poškodit celý bytový dům (již jsme v historii zaznamenali výbuch plyny a demolici celého BYTOVÉHO domu); a je tedy vhodné toto riziko řešit v dostatečných pojistných částkách. ODPOVĚDNOST ZAMĚSTNANCE VŮČI ZAMĚSTNAVATELI Pojďme se podívat i na odpovědnostní pojistky zaměstnance vůči zaměstnavateli a důvody, proč je vhodná aktualizace i těchto pojistných smluv. 1) Změna příjmu Jak všichni víme, zaměstnavatel má při vzniklé škodě ze zákona nárok vymáhat po zaměstnanci 4,5 násobek jeho mzdy. Mzdy se však neustále vyvíjejí (rostou), a tudíž by si lidé měli pohlídat, zda jejich aktuální nastavení limitu (nastavení pojistné částky) u tohoto odpovědnostního pojištění dosahuje právě výše 4,5 násobku jejich mzdy. 2) Změna pracovní pozice či náplně práce Může se také stát, že zaměstnanci začne nově využívat služební auto a domnívá se, že se jeho dříve uzavřená pojistná smlouva zaměstnanecké odpovědnosti automaticky vztahuje i na oblasti související s používáním služebního vozidla?! To ovšem nemusí být pravda, a proto je potřeba toto ověřit a případně odpovědnostní pojištění rozšířit o krytí škod na služebním vozidle. Pokud se zaměstnanec nově stane například profesionálním řidičem nebo se jeho náplň práce rozšíří o práce s vysokozdvižným vozíkem, mostovými jeřáby a podobně, je potřeba prověřit, zda se stávající rozsah pojištění vztahuje i na tyto pracovní činnosti?! 3) Křížová odpovědnost Pokud je někdo zaměstnán v rodinné firmě a má sjednánu zaměstnaneckou odpovědnost, musí mít smlouvu nastavenu tak, aby kryla i riziko křížové odpovědnosti. Pozor, tento druh krytí nenabízí na trhu všechny pojišťovny. 4) Spoluúčast V praxi se občas lze setkat se zaměstnancem, který sice odpovědnostní pojistku má, ale spoluúčast je na této smlouvě pouze ve výši například 30 % z každé pojistné události. Aktualizací pojistné smlouvy lze dosáhnout nižší spoluúčasti, např. 10 % nebo třeba 1000 Kč. 5) Územní platnost Na starších smlouvách je většinou nastavena územní platnost Česká republika. Pokud ale výrobek, na němž se zaměstnanci pracovně podílejí, opustí hranice ČR, je potřeba mít v pojištění nastavenu územní platnost Evropa, popřípadě Svět. V případě, že potřebujete pomoct nebo chcete konzultovat možnosti Vašich pojistných SMLUV, potom nás neváhejte kontaktovat, my pro Vás rádi provedeme REVIZI Vašich pojistných smluv. #KdyzPotrebujetePomoct" class="wysiwyg-hashtag">#KdyzPotrebujetePomoct  Autor článku: Ing. Martin Kristl - Odborný garant ...

 čti více
NOVINKY

Koučink jako forma pomoci, když si sám nevím rady
Milí čtenáři, čím dál tím častěji lidé bojují s vícerými životními překážkami, se kterými si nevědí rady. Pomoci jim však může i šikovný kouč, který je dokáže navést na správnou cestu. Ale co vlastně koučink je? Proč je dnes tak populární? A jaký je jeho význam? Odpovědi najdete v blogu od Moniky Slavíkové, regionální ředitelky společnosti Universal maklersky dom a transformační koučky. Jsou dny, kdy je nám fajn. Máme dobrý pocit z toho, co jsme v takový den udělali, co se událo nebo jak jsme se zabavili. Zažíváme chvíle štěstí, radosti a pohody.  A pak jsou dny a chvíle, kdy se věci kazí, nevyvíjejí se tak jak chceme, jsme z toho nervózní, napjati, nespokojeni. Možná si tehdy řekneme: "To přejde a opět bude dobře." Co s tím, když to dlouho trvá a chvil nespokojenosti je stále víc než těch, když jsme spokojeni?  V jaké oblasti? V jakékoli, ať už je to v práci, doma, při trávení volného času, ve vztazích, ve financích. Dejme si pár otázek k zamyšlení: 1. Co s tím, když moje nespokojenost sama neustupuje? a / Smířit se s tím, nechám to na osud, co má být, ať je. b / Všímám si svou nespokojenost a chci tento stav změnit. 2. Kdo mi s tím pomůže? a / Zvládnu to sám, nikoho k tomu nepotřebuji. b / Pomůže mi někdo z mých blízkých. c / Vyhledám pomoc - nestrannou osobu. 3. Jakou nestrannou osobu mám vyhledat? a / Kouč - bude mě doprovázet, abych našel řešení na mou situaci, uviděl možnosti a zdroje na aplikování těchto řešení do budoucna a tak změnu uskutečnil. b / Mentor - předá mi své zkušenosti, bude mě poučovat a dávat zpětnou vazbu. c / Terapeut - bude se mnou zjišťovat, co se mi v minulosti stalo, abych to věděl přijmout. d / Poradce - poradí mi v oblasti, ve které je specialistou, co je vhodné dále dělat. 4. Která forma pomoci mi vyhovuje víc? a / Chci dostat radu.  b / Chci vědět zkušenosti jiných.  c / Chci se vrátit do minulosti a dozvědět se, proč se mám nyní takto, abych to věděl přijmout.  d / Chci najít vlastní řešení své situace a objevit své zdroje na realizaci změny. Lidé jsou různí, jedním vyhovuje to, jiným něco jiného. Nacházíme se v jedinečných situacích. Ten, kdo chce objevit vlastní sílu k řešení své situace a chce jít dopředu, toho může doprovázet na jeho cestě kouč. Nebude mu radit, posuzovat ho ani hodnotit, proč je nespokojený. V procesu koučování bude jeho partnerem. Kouč mu pomůže nacházet potenciál ke změně a k jeho růstu, aby mu bylo lépe. Aby věci, které chce udělat, se pro něj staly možné a realizovatelné. Pomůže mu vidět situaci z jiné perspektivy a tím zjistit, že existují i jiné cesty než v budoucnu postupovat ve svém životě dál. Mnohokrát člověk sám tyto cesty nezpozoruje, protože je velmi pohlcen tím, o čem si myslí, že je příčinou jeho nespokojenosti. Jiná nestranná osoba - kouč, mu pomůže vystoupit ze "začarovaného kruhu" a vědomě se pohnout vpřed. Pak člověk dokáže měnit to, o čem jen vyprávěl, že změnit chce, aby prožíval více chvil, kdy se cítí šťastně, vděčně a je mu dobře. Autorka článku: Monika Sláviková, RŘ Prešov Universal makléřský dům a transformační koučka...

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
síť poboček
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL