Štěstí přeje připraveným nebo má spoření vůbec význam?

20. 4. 2020, Blog, pomoc v pandemii

Můžeme konstatovat, že Češi jsou při investování obecně disciplinovaní a mnozí se poučili i z minulosti. Většina z nás si držela i dostatečnou finanční rezervu na horší časy. Tuto rezervu nyní v důsledku aktuálního společenského dění spotřebováváme – tak je to v pořádku, proto je to naše rezerva. Zároveň se musíme co nejdříve navrátit k vytváření další nové rezervy. 

V třetí části naší blogové série „Když potřebujete pomoci v pandemii“, si rozebereme důležitost a aktuální možnosti investičního spoření.

Naši odborní poradci Vám dokáží profesně poradit, jak řešit vaše individuální investiční cíle a stejně tak Vám pomohou i s jejich realizací.
Protože, # kdyzpotrebujetepomoci, jsme tu pro Vás.

ŽELEZNÁ REZERVA znamená spoření včera, spoření dnes a také spoření zítra.

V těchto nejistých časech každý zřejmě ocení, když má k dispozici, lidově řečeno, železnou rezervu. V ideálním případě rezervu na 6 až 9 měsíců dopředu. A když už určitou rezervu máte, měli byste ji pravidelným investičním spořením navyšovat. Mnohem důležitější je investiční spoření pro toho, kdo žádnou rezervu nemá. Zcela nejdůležitější je začít spořit pro toho, kdo má dluhy. Jen s dostatečnou finanční rezervou totiž dokáže jednotlivec nebo i rodina, přežít horší časy, jaké zažíváme právě teď. 

Čas od času se zkrátka některé okamžiky v historii opakují.

Aktuálně poklesy na trzích znamenají příležitost.

V případě, že disponujete investicemi, není třeba podlehnout panice související s poklesy trhů a bezhlavě prodávat akciové fondy či vybírat peníze. Nedoporučujeme měnit investiční strategii kvůli dočasným poklesům na trhu. Vámi nastavená investiční strategie musí vycházet z dlouhodobého investičního horizontu a ze zvoleného přístupu k investičnímu riziku. S poklesy na trhu se v dlouhodobém horizontu počítá. Je to také zároveň příležitost navýšit pravidelné investice a za stejnou hodnotu nakoupit levnější podíly, akcie případně další cenné papíry.      

Co můžete aktuální dělat v otázkách investování?

Klienti a jejich přístup k investování se dá rozdělit na tři základní typy přístupů: 

1. Pokud jste ti, kteří ještě nezačaly spořit.

Naše doporučení:

Nyní je ideální doba začít spořit prostřednictvím podílových fondů.

2. Pokud jste ti, kteří již spoří déle.

Naše doporučení:

Pokud budete v pravidelném spoření pokračovat, nic se neděje. Pokud byste dokonce navýšili výši své měsíční investice, určitě si vylepšíte finální výsledek. Zkuste v této době například refinancovat hypotéku za nižší úrok a o ušetřenou část měsíční splátky můžete navýšit spoření.   

3. Pokud jste investoři s vyššími jednorázovými částkami.

Naše doporučení:

Pokud své investice nezačnete prodávat, časem se zotaví. Aktuálně „bláznivější chvíle“ je třeba jednoznačně přečkat.

Do čeho můžete investovat?

1. Podílové fondy 

Nejdůležitější při investování je, aby lidé chápali význam kolektivního investování a využívali tak investování prostřednictvím podílových fondů. Ať už klienti kupují akcie, komodity nebo dluhopisy, vždy je bezpečnější, pohodlnější a mnohdy i výnosnější nakupovat je prostřednictvím podílových fondů.

2. Zlato 

Kdo chce investovat do zlata, měl by si nejprve ujasnit, co chce touto formou investice dosáhnout. I při tomto přemýšlení vám samozřejmě umíme odborně poradit. V případě, že se rozhodnete investovat přímo do zlata, přinášíme vám na výběr 2 obchodní společnosti, které nákup zajistí a navíc je najdete v naší moderní online aplikaci inŠanon 2.0.

Další možností je investovat do zlata také prostřednictvím podílových fondů.    

3. Spekulace na trhu 

Stejně důležité je rozlišovat, zda chcete investovat systematicky nebo spekulovat na kapitálovém trhu. I spekulování je investování, ale způsobem, jakým se investor snaží výrazně porazit trh. Častým východiskem spekulací je dění v některé zemi či v některém podniku - korporaci. Investor kalkuluje s tím, zda se dění odrazí na některých aktivech pozitivně nebo negativně. Takový postup není špatný, málokdy je odhad však správný. Při neuvážených spekulacích potom takový omyl dopadne nejen na jméno investora, ale i na jeho peněženku.  

4. Nezapomínejme na rozložení rizika (diverzifikace)

Pokud jsme si ujasnili, že chceme investovat systematicky, rozhodnuti jsme i v tom čeho přesně chceme dosáhnout?! Rozdělme si tedy finanční prostředky na části, pokud je to možné. Někdo si bude chtít část peněz odložit jako rezervu, část odložit např. na koupi auta v horizontu 5 let a část investovat dynamicky s cílem dosáhnou vysoký výnos. Někdo jiný naopak může požadovat výnos vyšší než je míra inflace, ale zároveň nechce zažít velké propady. Všechny své peníze má uloženy, pro případ, aby z nich mohl splatit část hypotéky. Investičních cílů může být opravdu mnoho a určitě je lepší poradit se s investičním poradcem - specialistou.

Jakékoliv investiční rozhodnutí byste měli konzultovat se svým investičním poradcem.  

Stále platí, # kdyzpotrebujetepomoci, jsme tu pro Vás. Neváhejte nás kontaktovat. 

POKUD VÁS ČLÁNEK ZAUJAL A CHCETE SE PORADIT, NEVÁHEJTE NÁS KONTAKTOVAT.

kraj
DĚKUJEME, VAŠE ZPRÁVA BYLA ODESLÁNA...
PŘI ODESÍLÁNÍ ZPRÁVY DOŠLO K CHYBĚ...
NOVINKY

Jak sladit home office s time managementem
Vážení čtenáři, přinášíme Vám v pořadí již třetí blog od Moniky Slavíkové, regionální ředitelky ze společnosti Universal makléřský dům, která se zároveň věnuje i transformačnímu koučinku. Pokračujte ve čtení a vychutnejte si vedle toho dobrý koláč, kávu nebo pěkný výhled z terasy. Věříme, že článek bude pro vás zajímavý a pomůže Vám snadněji si uspořádat čas a práci v pohodlí vašeho domova. Protože #kdyzpotrebujetepomoct," class="wysiwyg-hashtag">#kdyzpotrebujetepomoct, jsme tu pro Vás. Práce z domova má několik výhod. Je však třeba mít při ní velkou dávku disciplíny a jasně stanovená pravidla. Ať jste kdekoliv, buďte tam naplno. Před COVID-19 jsem pracovala střídavě ve firemní i domácí kanceláři. Zůstat doma a pracovat každý den pouze z home office je pro mě změnou. Myslím, že ne až tak výraznou jako pro lidi, kteří práci z domácího prostředí předtím nevyužívali. Změna režimu však nastala pro mnohé, je tady a je třeba se jí přizpůsobit. Jak to zpracovat? Já jsem přijala skutečnost takovou, jaká je. Vracet se do minulosti, jaká byla a projektovat budoucnost, jaká bude, mi nedovoluje žít současnost. Snažím se být co nejvíce v přítomnosti. Co jsem si potřebovala ujasnit jako první? 1. Jaký je čas v těchto dnech pro mě? Mám volno nebo pracuji? První dny od doby, co jsme měli doporučeno zůstat doma, jsem měla tři dny volna. Zajistila jsem si, co jsem potřebovala: nákupy, úklid, dezinfekci, věci z firemní kanceláře, které jsem potřebovala k práci. Potom následoval den na zamyšlení: "Jak budu dál pracovat?" Popřemýšlela jsem a následně si napsala konkrétní plán, který naznačoval, jak budou vypadat mé pracovní dny. Mám je od pondělí do pátku, v průměru pracuji osm hodin denně, víkend mám volno. Pracovní hodiny mám jinak než předtím, polední přestávka je mnohem delší, protože je třeba si i navařit. V neposlední řadě jsem si stanovila i čas, kdy budu končit a věnovat se příjemnějším činnostem. Je velmi důležité, umět po práci vypnout. Plán byl na světě, zapsán, černé na bílém. Ulevilo se mi. A co si ujasnit dál? 2. Co potřebuji k práci z domova? Prostor Místo, kde budu pracovat. Při práci využívám notebook, který je položený na stole, mám se ráda a šetřím si záda, připojení na internet, pár papírových šanonů, poznámkové bloky, záznamy. Respektuji ostatní členy rodiny. Proto jak pro ně, tak i pro mě, je dobré vědět, který prostor mám na práci já, aby si každý uměl vymezit ten svůj. Takto nedochází k hledání věcí, jejich překládání, ztrácení a následně k nervozitě a nespokojenosti. Pořádek dělá přátele, i v rodině. Čas Časové rozpětí, kdy budu pracovat. Které to budou dny v týdnu, např. pondělí až pátek a také ve kterých hodinách, od - do. Při práci, když tvořím, komunikuji s jinými, potřebuji být nerušena. Mám ráda všechny, s nimiž bydlím ve společné domácnosti. Pro klid a pohodu všech zúčastněných je dobré, když každý ví, kdy pracuji a kdy trávíme čas spolu. Přerušit rozhovor s partnerem nebo dítětem, když volá klient nebo šéf, to neprospívá rodinné pohodě ani soustředěnosti na situaci, kterou pracovně řeším. A navíc je to i neuctivé vůči všem zúčastněným. Buď pracuji, odpočívám nebo jsem s rodinou. Míchat jedno s druhým pro mě znamená nedělat nic pořádně. Dělej, co děláš, naplno a soustředěně. Diář Kalendář s poznámkami. Je jedno, jestli je to ten papírový nebo elektronický. V něm mám zapsané, co chci dělat v tomto týdnu, v daném dni. Mám už promyšlený časový harmonogram, ve kterých hodinách pracuji, kdy relaxuji, kdy jsem s rodinou. Každé ráno si zapíšu, co chci dělat, jaký je můj nejdůležitější úkol dne, který potřebuji zvládnout. Kdy budu tvořit, psát, zpracovávat. Kdy budu vyřizovat korespondenci - maily, telefonáty, zprávy. A také kdy mám online setkání, online kávu ????. V diáři mám zapsaná online setkání, která jsem si dohodla v minulých dnech. Kdybych je neměla poznamenaná, bylo by to jako v přísloví: "Sejde z očí, sejde z mysli." Na konci dne si udělám vyhodnocení: "Jak jsem se měla a co se mi podařilo?" Když jsem něco nestihla, zapíšu si to podle důležitosti na další dny. Po vyhodnocení mám radost, vidím za sebou kus vykonané práce. Diář je efektivní pomocník. Drží mě stranou od "zlodějů času" a připomíná, co se mi podařilo. KAM SMĚŘUJE MOJE POZORNOST, TAM TO ROSTE. Proto se soustředím na konkrétní činnost, kterou vykonávám podle svého plánu. Potom mě neválcuje všechno to, co se děje kolem mě. Takto se mi daří udržovat v dobré náladě, spokojenosti a radosti. Těchto pár tipů Vám možná pomůže k lepší produktivitě z pohodlí domova. Pokud se Vám tento článek líbil, neříkejte jen: "To je zajímavé." Prostě to udělejte. Jak to máte Vy? Máte volno nebo pracujete? Co Vám pomáhá soustředit se na to, čeho byste v životě chtěli víc? Příště Vám osvětlím téma: Práce na dálku a online svět Autorka článku: Monika Sláviková, RR Prešov Universal maklérsky dom a transformační koučka  ...

 čti více
BUĎ UNIVERSAL

Seznamte se s Andreou Mališovou
Můj pracovní život je celkem pestrý, prošla jsem si podnikáním, chvíli jsem pracovala i ve státním podniku a taky v korporátech. Vše mě nesmírně obohatilo a posunulo. V obchodě pracuji cca 18 let a pořád mě to baví. Je to i tím, že je to pestré, obohacující, a navíc lidi mě baví, mám je prostě ráda. O Andree její kolegyně Helena Fuchsová:  Andreu jsem poznala jako kolegyni v bývalé práci. Nejvíc ji obdivuji proto, že i když je zaměřená na výkon a výsledky, tak svůj tým k výsledkům dokáže dovést velmi lidsky, kultivovaně a s dobrou náladou. A ještě k tomu je to krásná, chytrá a vtipná baba. :) 1. Prosím představ se nám krátce: a. Odkud pocházíš? Ze zahraničí – z Bratislavy. b. Kam směřuješ? Profesně jsem na správném místě. Dělám, co mě baví ve společnosti, která zastává stejné hodnoty jako já. Na prvním místě máme všichni rodinu, férové jednání, profesionalitu atd. (najdete na našich stránkách). Zní to trošku jako klišé, i jsem si ze začátku říkala, že to bude asi jen „dobrý marketing“, ale postupem času jsem zjistila, že to tak doopravdy je! No, a to mě dostalo úplně. Jinak se nechám unášet, kam mě vítr zavane.  c. Co máš za sebou? Těžká otázka, mám za sebou roviny i různé propady, či vrcholy. Za vše jsem vděčná, jinak bych nebyla tam, kde jsem. A kde tedy jsem? Teď aktuálně V PRÁCI :D 2. V čem vidíš největší hodnotu nebo jedinečnost tvé práce? Líbí se mi volnost a svoboda, hezky si můžu udělat program tak, jak potřebuji a jak mi vyhovuje. Už se dobře znám a vím, kdy jsem nejvíc výkonná a stíhám spousty práce.  Takže když to shrnu, práce mi přináší: volnost, výdělek, respekt, kontakt s lidmi, pružnost, dobrý pocit, pomoc druhým, zábavu… 3. Přemýšlela jsi někdy, co budeš dělat až budeš v důchodu? Máš nějaký seznam koníčků, které by si se rád naučil, ale teď na to není čas? Seznam mám, třeba bych ráda: šila, naučila se malovat, věnovala se studiu sexy cizího jazyka - třeba italštině, taky bych ráda zkusila flamengo a africký tanec. Uvidíme… 4. Prozraď nám nejtrapnější zážitek v práci nebo ten nejvíc, nejvíc. Jsem mistrem trapasů a ani o nich nevím. Třeba jsem pozdravila svého šéfa s dobrým úmyslem a skvělou náladou „ahoj kovboji“ a neuvědomila si, že má nohy do O. No byl z toho zaskočen… samozřejmě jsme se pak tomu zasmáli.  5. Máš nějaké motto, citát, který se ti líbí a řídíš se jím? Nedělej to, co nechceš, aby dělali druzí tobě, nebo se mi líbí každý strůjcem svého štěstí.  6. Doporuč nám něco dobrého na čtení nebo poslech. Ke čtení na oddech mám ráda Sophie Kinsellu, na rozvoj je toho víc, ale aktuálně čtu First Class magazín nebo Business Leaders. Hudbu mám ráda různorodou, ale vracím se hodně k interpretům: Jack White, George Michael, R.E.M., Porcupine Tree, Carla Bruni, Gitane Demone, Bebel Gilberto, Bajafondo Tango Club.  Andrea Mališová – Manažer externího prodeje UBP...

 čti více
BUĎ UNIVERSAL

Rozhovor s novým členem dozorčí rady, Rostislavem Bednárkem
Firma ti projevila důvěru tím, že jsi se stal členem dozorčí rady UMD Network. Znamená to pro tebe nějakou konkrétní změnu v práci? Své zvolení do dozorčí rady UMD Network chápu opravdu především jako projevení důvěry firmy v mou osobu a zároveň jako ocenění dosahovaných obchodních výsledků. Jelikož se jedná o poměrně čerstvou záležitost, žádné zásadní změny v mé práci a denních činnostech to pro mne zatím neznamená. Každopádně jsem plně připraven být firmě prospěšný tak, jak to bude potřebovat. Jak vnímáš rebranding v ČR? Rebranding poboček v ČR je dnes v plném proudu. Osobně mám jen pozitivní pocity, obchodní jméno UMD Network a.s. a značka UNIVERSAL nás více propojují a identifikují  s naší mateřskou společností na Slovensku, která je symbolem stability, prosperity a růstu. Je pro tebe UNIVERSAL jako česko-slovenská společnosť přínosem? Přestože má český a slovenský finanční trh své odlišnosti, způsob práce, poradce i klienti jsou v obou zemích v zásadě stejní. Tady doceníme 17-ti leté know-how našich slovenských kolegů, kdy si informace a zkušenosti předáváme na vzájemných setkáních. V příhraničních oblastech jsme rovněž navázali obchodní spolupráci a předáváme si klienty, kteří žijí či podnikají v sousední zemi.     Máš ambice rozšiřovat růst v pracovní oblasti i na Slovensku? Slovensko mám velmi rád a často k Vám jezdím pracovně i soukromě, v nejbližším období mě ale hlavní pracovní výzvy čekají v ČR. Takže zatím ne, ale do budoucna se toho nevzdávám. Jak dlouho se věnuješ finančnictví? Ve světě financí se pohybuji 23 let, z toho zhruba 20 let v manažerských funkcích. Prošel jsem si Komerční pojišťovnou, Českou pojišťovnou a do roku 2017 jsem 11 let působil jako regionální ředitel v pojišťovně Kooperativa. Za tu dobu jsem se setkal se spoustou inspirujících osobností, zažil ale i negativní situace a hlavně jsem měl možnost nabrat hodně pracovních i lidských zkušeností, které se teď snažím využít při práci v Universalu. Bereš svou práci jako poslání? Ano, svou práci beru jako poslání a stále se k ní i po těch letech praxe snažím přistupovat s pokorou. Při budování důvěry a dlouhodobých vztahů s klientem nám práce posláním být musí. A klient to velmi dobře pozná. Jak se ti pracuje s tvým týmem? Ve svém agenturním týmu mám na jedné straně kolegy, se kterýma spolupracuji dlouhodobě na základě vzájemné důvěry a výborných vztahů, na druhé straně nás postupně doplňují nováčci se zdravou chutí učit se a uspět ve světě finančního poradenství. Dohromady tvoříme tým, který se umí pracovně podpořit, má pozitivní atmosféru a vztahy budujeme i na častých mimopracovních akcích. V Universalu je vše navíc umocněno pozitivním a přátelským přístupem vedení a akcionářů firmy, navíc  motivační škála firemních benefitů přirozeně nutí obchodníky k aktivitě. Práce s týmem je dnes pro mne určitě radostí. Jakou máš vizi do budoucna? Když jsem si vybral UNIVERSAL jako svého partnera, bylo to i na základě firemních vizí definovaných jako důvěryhodnost, nezávislost, profesionalita a přátelskost, které mě oslovily. Ve své každodenní práci se opírám o dva stěžejní pilíře, a těmi jsou naši klienti a naši obchodníci. Zastávám názor, že spokojenost je na každém „vidět“, že poznáme s naší službou spokojeného klienta a rovněž poznáme spokojenost na našem obchodníkovi. Mou vizí do budoucna je mít jen obchodníky a klienty, na kterých je „vidět“ radost a spokojenost a jelikož je to nakažlivé, tak jich bude na obou stranách stále přibývat....

 čti více
Potřebujete pomoct?
+ 420 266 710 013
síť poboček
kontakt

e-mail: info@umd.cz
Potřebujete pomoct?: + 420 266 710 013
tel: + 420 266 710 013
+ 420 725 543 782

Odpovědná osoba pro potřeby GDPR:
Ing. Juraj Lanc
tel: +421 908 865 401
e-mail: zodpovednaosoba@universal.sk

PORTOS LOGIN

WEBMAIL